Day by day passing by........... Sa hampir berjaya untuk melupakan kesedihan sa. Sa sudah berjanji dengan diri sendiri bahawa tidak akan semudah itu untuk menyukai, menyintai mana-mana manusia yang kurang kalsium!
Eh. Kurang siuman. Lol
Hujung minggu ni kali istimewa sikit sa balik kampung sebab ada ni jiran kami selaku kawan baik si ama dia order kek untuk cucu sulung dia. Harijadi yang ke 10 tahun. Sa bawa si Myra staff sa balik kampung untuk bantu sa siapakan kek, dan cupcake. Kalau dua orang yang buat kerja memang nda lama ba siap. Apalagi si Myra ni cukup mahir suda bab-bab membaking dan mendeco kek. Awal siap, awal kami hantar tu kek di rumah si aunti Nulia. Dia suruh lagi stay untuk celebrate sama-sama. Sa akur sajalah, lagipun si ama pun di sana.
"Ina, bila si Lin tu kawin? Bukan dulu ada suda ka tu tunang dia?" Tanya si Aunti Nulia.
"Nda tau lah Lia. Kami tunggu saja tu si Lin sendiri yang mau kawin..."
"Aii, jangan kama lama-lama. Nanti susah mau dapat anak. Berapa suda gia umur dia tu? Bukan dekat 30 tahun suda?"
Diam saja si ama. Sa yang mendengar pun diam saja walaupun macam sa mau gunut suda rambut si aunti. Sa duluan minta diri balik rumah, macam mau berdenyut-denyut dada sa mau meletus di sana. Si Myra pun ikut sa balik rumah, dia nda mau stay di sana kalau sa tiada.
"Myra, buat ja macam rumah sendiri ah. Jangan segan-segan..."
"Okay Miss..." Bilang si Myra. Tapi bulih tau juga yang dia malu-malu.
Siap sa kemas tu dapur, sa memasak untuk lunch kami dua. Simple-simple saja menu lunch kami sebab sa pun nda berapa campin masak.
Lepas lunch, kami lepak sana pondok. Si Myra layan phone sa pun sama. Tiada cerita untuk di bahas. Nda lama tu balik suda si ama sama si bapa dari tempat si aunti Nulia. Siap suda kali acara.
"Bikin panassss betul si Nulia tu. Nda abis-abis dia kasih bangga-bangga anak dia mau kawin sama lelaki orang kaya konon. Mau kasi cemburu betul. Macamlah sa peduli...." Bilang si ama buka cerita.
Sa berfikir sekejap..
"Oh, si Keisya ka maa? Yang anak bongsu dia tu? Edeiiii !"
"Siapa lagi.... Dialah tu. Dia cakap tu hari pigi sambung belajar sana KK tiba-tiba mau kawin suda kunu.."
"Ei, cukup-cukuplah tu. Nda payah cakap pasal anak orang. Kita ni pun ada juga anak perempuan. Anak dorang mau kawin ka mau beranak ka itu urusan dorang." Bilang si bapa menyampuk.
"Nda ba sa suka cara si Nulia tu. Macam mau sindir-sindir pun ada. Aii, malas la sa mau fikir. Nanti datang sakit gout sa..." Si ama terus sambung menyuntil papaon.
Sa diam saja. Biasalah mood orang tua-tua. Sa dengan si Myra stay 1 malam di kampung. Besoknya, kami balik KK. Terus malam tu lepas tutup kedai, sa bawa staff sa untuk dinner sama-sama. Kami pigi di Melicious S&B. Sa suruh saja dorang pilih mau steamboat atau bbq, sebab lengkap pilihan yang ada sana. Sa cuma ikut saja apa pilihan dorang. Mau dekat jam10 juga baru sa balik apartment. Terlampau siuk kan lepak ramai-ramai sampai nda ingat masa. Jangan saja besok dorang lambat masuk kerja sama juga sa. Hehe
"Gracias. (Terima kasih)." Ucap Mark pada Marlo yang sudah menyiapkan report macam yang dia mau.
"Quién es ella? (Who is she?)" Tanya Marlo pada Mark.
"Mi amor. (My love)" jawab pendek Mark.
YOU ARE READING
TE QUIERO
General Fiction✨ SAMBUNGAN CERITA AMORE ✨ Selepas break-up dengan Noel, Carlene jadi anti dan was-was dengan mana-mana lelaki yang cuba untuk mendekati dia. Perbuatan Noel sama seperti Judson. Curang! Memang spesis dorang ni nda pandai cukup 1 kah? Betul lah cak...