Güneş , pasparlak aydınlatıyordu dağ obasını. Mis gibi bir bahar günüydü . Etrafı irili ufaklı göz alıcı çiçekler donatiyordu . Sanki her şey bu günün özelliğine ayak uyduruyordu.
Bugün Tılsım Bike ' nın Gök hânıyla toyu kurulacaktı . Bu toy aynı zamanda dağ ile Gök ün barışı demekti . Düşmanlıktan yorulmuş halk için bu toy bi mîlat demekti. Kardeş boyların barış mîladı.
Dağlılar, o günün ilerde kendilerine düşmanlıktan daha beter , daha ağır sorunlar açacağından habersizdi .
Tılsım 'ın baba ocağında son gecesi olduğu için , Çolpan ablası ile uyumak istemişti.
Gözlerini ilk açan Çolpan olmuştu . Yanında uyuyan güzeller güzeli ablasına baktı. Canından çok sevdiği ablasının , tiksindiği Alpagu Hâna gelin olmasını kabullenmek çok zordu .
Alpaguyu düşününce , yüzünde bi tiksinti ifadesi oluştu . Ablası nasil sevmişti o pisliği anlam veremiyordu .
Eğildi , yanağını öptü ablasının . Yanağında hissettiği öpücükle, zaten uykusu hafif olan Tılsım hemen gözlerini açtı.
- Kalkasın artık ablam , gelin olursun bugün, unuttun mu?
Esneyip doğruldu Tılsım .
- Uyandım kandaşım , uyandım .
Çolpan buruk bir hisle ablasina baktı. Göz göze geldiler . Gözleri doldu ikisininde .Ayni anda sarıldılar birbirlerine .
- Sensiz , burası çok ıssız olacak abla , dedi Çolpan . Diyesin bana , nasıl dayanicam ben sensiz ..
- Ölüme gitmiyorum ya , güzel kandaşım.Gelin oluyorum sadece Sık sık hem sen gelirsin , hem ben . Kimse ayiramaz beni senden , merak etmeyesin. Hem ben seni görmeden yapabilir miyim sanırsın ? Zamanı gelince sende gelin olacaksın. Bana yeğenler vereceksin , dedi gülerek Tılsım .
Çolpan evlenmek istemediğini söylerdi hep . Cocugu olması düşüncesi de hep korkuturdu onu.
- Ben evlenmiycem , bu kaçıncı deyişim size abla .
Güldü Tılsım
- Hıhı tamam , kesin evlenmezsin . Birine gönlünü kaptır da, o zaman görücem ben seni .Duraksadı Çolpan, nasil bir şeydi acaba sevda . Birini evlenecek kadar çok seveceğine hiç ama hiç inanmazdı Çolpan. Her gün beraber uyuyup beraber uyanmak . Düşüncesi bile canını sıktı Çolpan 'ın.
- Abla bir şey sorucam sana , ama altında bir şey arama , sadece meraktan soruyorum .
- Sor , kandaşım .
- Nasıl bir şeydir sevda ? Birine sevdalandigini nasil anlarsın ?
Kandaşının ellerini elleri arasına aldı Tılsım.
- Nasıl bir şeydir bilir mısın Çolpan .
Ilk gördüğünde dikkatini çeker. - Yani bana öyle oldu . Bazısı ilk gördüğünde hiçbir şey hissetmezmiş.- Sonra da zaten önceden tanırmış gibi hissedersin .Dikkatle dinliyordu Çolpan , gözünde canlandırmaya çalışıyordu .
- Sonra , her onu gördüğünde elin ayağına dolaşmaya başlar , heyecanlanırsın. Içinde tarif edemediğin kıpırtılar olur . Yüreğine ılık bir şey akarmış gibi hissedersin .
Daha fazla dayanamadı Çolpan;
- Aman iyi hoşta abla , sen bunları nasil o Alpagu albızina karşı hissedersin gerçekten anlamam . Evlat olsa sevilmez , ıyy.
Kahkaha attı ablası .
- Ee napalim kandaşım, planlı bir şey değildir bu .
Haydi kalk artık, hazırlanalım , Gökler gelir birazdan .Kalkıp hazırlanmaya başladılar.