*Setibanya mereka di universiti, Ariq menurunkan Aryana di hadapan pintu masuk universiti.Aryana pun berjalan masuk ke universiti sementara Ariq mencari parking.
Dalam perjalanan ke kelas Aryana menyanyi sambil mendengarkan musik.
"La...la...la,oooh...mungkinkah disana...kau rasa bahagia...atau malah sebaliknya..."
"BAM!.Aduh, sakitnya..."
"Haish!kalau jalan tu tengok lah depan jangan sibuk sangat dengan telefon tu!"
"Hah,eh aku dengar lagu je ok bukannya main telefon pun!" Marah Aryana dengan nada yang kurang suka dengan teguran itu.
"Ceh! itulah budak zaman sekarang dah buat salah tak nak mengaku."
"EH,kau pun budak nak nasihat orang. Betulkan diri dulu sebelum nak nasihat orang.DAHLAH! malas nak layan orang tak reti bahasa macam kau ni."
Tanpa sempat lelaki itu membalas Aryana pergi meninggalkan lelaki itu.
"Arya! sini,fuh penat aku cari kau,Kau pergi mana."
"La yeke,sorry la aku aku terlupa pasal kau hehe."
"Aik, kenapa dengan tangan kau tu kau jatuh ke?"
"Hmm...malaslah aku nak cerita."
"Kenapa ni cerita la kat aku."
"Tadi ada sorang mamat ni tah dari mana datang tiba - tiba langgar aku,tu yang aku jatuh ni."
"Laa,pastu dia minta maaf tak?"
"Tak, mamat tu kata salah aku sebab jalan tak tengok depan."
"Hmm...takpelah mungkin tu salah kau jugak sebab tak tengok depan."
"Yelah yelah aku salah, nanti aku pergi minta maaf."
Tanpa berlengah lagi Aryana dan Ariq pun terus masuk ke kelas masing - masing.Setibanya Aryana di kelas dia terkejut apabila mendapati lelaki yang melanggarnya tadi merupakan murid baru di universitinya.Dan lelaki tersebut ditempatkan di kelas yang sama seperti Aryana.
"Weh Yana,budak baru tu hensem kan." Cakap Arisa.
"Eleh,tak hensem manapun biasa je aku tengok." Balas Aryana.
"Ish kau ni hensem apa budak lelaki tu,takpe nanti tunggu dia masuk kelas kita baru kau tau dia hensem ke tak."
"K." Singkat Aryana.
Setelah jam 8:40 a.m. pagi Madam Arina pun masuk ke kelas dengan seorang budak lelaki disampingnya.
"Assalamualaikum class so today you guys are having a new student in this class. Aqeef come in."
"Oh okay Madam Arina."
Aqeef pun melangkah masuk ke dalam kelas setelah dipanggil oleh Madam Arina.
"Aqeef introduce yourself."
"Assalamualaikum,umm hi so my name is Aqeef and i was transfer to this school yesterday. I hope we can knew each other and be friends."
"Alright! Thank you Aqeef now you can have a seat."
"Oh thanks Madam Arina. Umm can i sit next to that girl at the back?"
"Who?"
"The one who was sit next to the window."
"Oh do you mean Aryana of course,you can have a seat now."
"Thanks Madam Arina."
Aqeef terus berjalan ke mejanya dan duduk.
"Hi, Aryana kan?"
"Ya kenapa?"
"Oh...emm...salam kenal Aryana saya Aqeef."
"Maaf aku tak berminat nak kenal dengan kau ok."
"Ouhh...sorry lah kacau kau..."
Aryana tidak berkata apa - apa selain mendiamkan dirinya.Setelah loceng berbunyi menandakan waktu pulang Aryana terus bangun dari kerusinya dan keluar dari kelas.
"Tunggu." Panggil Aqeef
"Ish,kau nak apa aku nak balik ni."
"Aku hantar kau balik nak?"
"Tak payah susah-susah dah ada orang jemput aku nanti."
"Sapa yang jemput kau?"
"Eh,kau tak yah nak acah-acah akrab sangat eh kita baru ja kenal sibuk nak hantar aku balik bagai apasal kau." Bentak Aryana.
"Aku bukan apa aku cuma risau kau balik sendiri..."
"DAHLAH!"
Aryana terus berjalan tanpa menoleh ke belakang lalu meninggalkan Aqeef.
"Arya sini." Ariq melambai.
"Ariq! Lambatnya kau aku dah tunggu lama dah."
"Sorry lah tadi aku pergi cafe jap beli makanan tu yang lambat sikit."
"Ha takpalah jom balik."
"Ye jom."
Ariq pun menghantar Aryana pulang ke rumah. Di dalam perjalanan menuju pulang Aryana menceritakan apa yang terjadi di kelasnya tadi kepada Ariq...
To be continue...
YOU ARE READING
Sahabat Hingga Ke Akhirnya
RomanceMengisahkan tentang 2 orang sahabat yang berkawan rapat dari kecil iaitu Aryana dan Ariq. Ariq telah lama memendam perasaan terhadap Aryana tanpa pengetahuan Aryana. Persahabatan mereka semakin renggang dengan kedatangan Aqeef,pelajar baharu di univ...