Familie , erfgenaam ?

76 6 0
                                    

In een lokaal , verlicht met enkel kaarsen , zat Edigard op een gammele stoel. Te wachten , te denken. De deur van het lokaal ging met een licht gekraak open en er kwamen enkele professoren binnen. Banning , Hoogh , Bell en Anderling. Eén voor één gingen aan de andere kant van de tafel zitten , alleen Banning bleef staan links van de tafel , goed zichtbaar. Banning was dan ook de enige kobold die lesgaf op Zweinstein. Anderling keek Edigard aan van achter haar vierkante bril. "Omdat ik schoolhoofd ben , moet ik beslissingen nemen ." Hildebrand Slakhoorn is namelijk het schoolhoof geworden , na Sneep , maar is naar het buitenland afgereisd , omdat het ministerie van Toverkunde zijn visie nodig had in een zaak met toverdranken. Een dreuzel kon uit het niets toveren en vliegen uit het niets , na een drankje te hebben gedronken. Daarna is hij nooit terug gekeerd.

"Edigard" , zei Anderling , "van waar kom jij ?" , "wie zijn je ouders?" , "waar heb jij leren toveren?"

"Overal en nergens" antwoorde Edigard.

"Ik ben opgegroeid in Godric's End , in de stamboomlaan"

Anderling schrok lichtjes , maar liet het niet zo zien. Banning daar in tegen schraapte zijn keel iets harder dan verwacht .

"Ben jij dan bekend met ... " Voor Anderling zich kon uitspreken zei Edigard = "Met de Halvemaanstraat?"

"Ja , die ken ik , en de verhalen ook . Ik ga dikwijls wandelen op het kerkhof thuis. Ik weet wie er ligt . Ik weet wie de Potters zijn , de zus en moeder van Perkamentus ... Zelfs Ignotus Prosper... Ja ik ken het allemaal. Ik zag al vroeg de ruïne van de het huis van Potter. Dreuzels kunnen deze niet zien , maar ik wel. Ik ken heel de geschiedenis. En dat draag ik mee. Maar met de uitbarsting van Jinda , tijdens toverdranken , heb ik niks te maken. Ik ken de heer van het duister niet . Ik ben er ook niet in geinterresseerd... "

Anderling bleef streng en strak Edi aankijken. Ze vroeg aan madamme Hoogh " is de nieuwe leraar Bell in orde?" Terwijl zij hem bleef aankijken.

Dit was zo genaamd het signaal dat de overige leraren de kamer moest verlaten.

Nu zaten Anderling en Edigard alleen in de ruimte.

"Uit welke familie kom jij ? " "Ik vind niets terug van de familie Vas"

"Ik ben voortgekomen uit een nieuwe tovenaarsfamilie, ontstaan in Hongarije , een tiental jaar terug" Antwoorde Edigard rustig , wetende dat dit wel eens een kruisverhoor kon worden.

Anderling liet het antwoord even bezinken en vroeg dan " Wat weet jij van toverdranken?"

"Ik lees veel , maar vooral een boek dat ik toegestuurd gekregen heb , van de Half-Bloed Prins... Waarschijnlijk één of andere halfgare die niets beter te doen had op Zweinstein" klonk het streng.

Anderling voelde zich opeens een heel pak zwaarder , een enorme druk . Zij wist natuurlijk wie de HBP was . "Van wie kreeg je dat boek?"

"Afzender onbekend" zei Vas , geintrigeerd in het feit dat Anderling duidelijk aangedaan was. "Waarom?"

"Zomaar ... Laat maar ... Ga naar je volgende les ..." Zei Anderling streng maar kordaat.

Edigard stond op , verliet het lokaal van Anderling , en ging naar de toren . Het was de les waarzeggerij nu, van Zwamdrift. Onderweg naar de toren , dacht Edi na over wat er het laatste uur gebeurd is. Alles op een rijtje aan het zetten. "Dit gaat een interessant jaar worden opa !" zei hij tegen zichzelf terwijl de bloedrige Baron hem tegemoet zweefde. Hij knikte naar Edigard , maar draaide zich plots om , keek hem aan en huiverde...

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 29, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De legende gaat voortWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu