Episode 1:Kak Syirah

44 6 0
                                    

Assalamualaikum hai! Ni first time aku tulis tau jangan marah  aku try k?

Anyways enjoy!

Readers POV.

"ALI BANGUN!"

"YA AYAH DAH BANGUN!"

Selamat datang ke rumah Ali bin ghazali. Di rumah ni tingg Dua orang yang dikenali sebagai Ali Dan ghazali. Ghazali adalah Salah satu peneraju Cyberaya manakala Ali ialah seorang budak biasa. Ali sekolah di SRT Cyberaya 1. Walaupun nampak biasa tapi Ali juga adalah secret ejen yang di tubuhkan oleh Dato' Othman peneraju Cyberaya. Nama yang Dato' Othman bagi Ialah MATA.

Ali bersiap Dan terus bergerak ke sekolah nya yang tak terlalu jauh Dari rumahnya.

'hmm... Agaknya kan macam mana lah kakak ngan boboiboy ye?' Ali fikir.

'Elok je kot hm..? Harap jelah diorang ok. Dah lah tak call haish apelah nasib'

Ali terus ke sekolah nya Dan sampai saja di kelas dia terus duduk Dan bercakap dengan kawan dia. Nama dia Viktor kawan sekelas Ali. Dia seorang budak china yang duduk di dalam kelas itu.

"Wei Viktor Alicia mana?" Ali Tanya

"Dia? Ouh tadi dia pergi ke kantin" Viktor cakap sambil main game detektif jebat.

"Ouh" Ali cakap dan main dia punya tab.

Selepas semua orang di dalam kelas Dan cikgu Sudah masuk Cikgu bidin atau pun ejen karya masuk ke kelas untuk members surat rombongan kelab stem.

"Assalamualaikum cikgu. Boleh saya masuk?"

"Huh? Oh waalaikummussalam hah nape cikgu bidin?"

"Saya nak bagi surat rombongan kelab stem kepada Ali Dan Alicia boleh?"

"Hah silakan Ali Dan Alicia ke sini untuk ambil borang ni"

Ali Dan Alicia bangun Dari tempat duduk mereka Dan mengabil surat itu.

"Esok saya nak kamu hantar surat itu ke bilik stem faham?"

"Faham cikgu bidin!" Mereka berdua cakap serentak.

"Kenapa tak email je bidin?" Puan munah (itu ke namah cikgu tu aku lupa) Tanya.

"Cikgu kelab stem yang lain mahu guna kan kertas. Old fashioned way katanya" Cikgu bidin cakap

"Ohh, Ali, Alicia kamu dah boleh duduk tempat kamu" puan munah kata.

Mereka berdua duduk di tempat mereka.

"Saya minta diri dulu ya puan munah" cikgu bidin kata.

"Ah yelah" puan munah kata.

SELEPAS SEKOLAH

SKIP--------

"Wei Ali ko nak naik sekali tak?" Viktor Tanya.

"Eh takpelah aku nak pergi V-mart kejap nak pergi beli barang" Ali jawab

"Ouh ok lah bye" Viktor kata Dan masuk ke keretanya.

Ali mengambil skooternya(Aku tak Tau betul ke tak) Dan pergi ke V-mart.

Apabila di sana dia membeli satu Bungkus roti, Peanut butter, Cheese, lollipop 13x Dan Juga air Milo. Di kaunter Ali meletakkan barang yang nak dibeli Dan tunggu untuk orang kaunter itu untuk scan.(Ali suka lollipop sebab bila dia makan dia terimgat kan ejen Rizwan mentor dulu dia)

"Semua ni ialah RM12.30" orang kaunter tu cakap.

Ali memberi RM13 ringgit Dan orang tu memberi bakinya kepada Ali.

Ali keluarkan skooternya Dan terus balik rumah. Di rumah Ali menelephon seseorang yang selalu dekat ngan dia mengalahkan Viktor Dan yang lain.

Tit.....tit.....tit...!

???: hello?

Ali: assalamualaikum kak Syirah!

Syirah:Oh! Waalaikummussalam Ali!

Ali: hehe tengah buat ape sekarang?

Syirah: tengah baring ni. Sorrylah kalau tak datang harini( ⚈̥̥̥̥̥́⌢⚈̥̥̥̥̥̀)

Ali:oh takpe kak syirah kan sakit kaki so takpelah kalau tak datang

Syirah:hmmm yelah nape call ni? Jangan offended Tau

Ali: takdelah. Ni call nak Tanya, dah elok ke kaki tu.

Syirah: oh dah ok dah

Ali: oh kalau dah ok boleh uhhh......datang tak?

Syirah: hm? Boleh je nanti kak datang ye pukul 5 petang ok?

Ali: hmm ok lah bye kak

Syirah: bye assalamualaikum

Ali: waalaikummussalam 。◕‿◕。

Ali terus masuk biliknya untuk ambil tuala Dan mandi. Selepas pakai baju Ali tengok jam yang menunjukan pukul 3:57pm. Ali terus turn bawah masak untuk kak syirah Dan membuat air. Selepas itu dia menungu kak syirah nya.

Syirah POV.

Selepas call dengan Ali aku tengok jam yang menunjukan pukul 3:36pm. Aku terus mandi Dan pakai hoodie berwarna hitam Dan skirt warna grey-ish Dan Juga seluar jeans. Selepas itu aku tengok pukul Berapa Dan jam menunjukan sekarang pukul 4:30pm. Lama gak aku mandi Dan bersiap.

Aku memakai tudung hitam dengan corak bunga yang berwarna putih. Aku terus ambil bag isi dengan power bank, tablet Dan phone. Aku terus gerak ke rumah Ali mengunakan motor (Motor tu ayahnya bagi. Disebabkan Rumah Ali tak terlalu jauh Dan Dia malas jalan kaki dia naik motornya)

End of syirah POV.

Sampai sahaja di rumah Ali syirah mengetuk pintu rumah Ali Dan memberi Salam.

"Assalamualaikum Ali!" Syirah memberi Salam.

Pintu rumah Ali dibuka.

"Oh waalaikummussalam kak syirah!" Ali sahut salamnya.

"Hah masuklah" Ali ajak.

Syirah memasuki rumah Ali atau lagi betul rumah encik Ghazali. Mereka berdua duduk di atas sofa Dan Ali membawa makanan Dan air minuman yang dia buat tadi.

"Terima Kasih Ali" Syirah kata.

"Hmm sama² hah jemput makan" Ali jemput.

"Ok" Syirah kata Dan baca doa Dan makan.

Selepas makan mereka Mula berbual.


THE END

aku ingat nak sambung lagi tapi aku malas nak tulish lagi sebb aku ada sekolahs so yeah Nah esok aku start buat chapter 2

BYEEEE

//The Mystery Egent//Where stories live. Discover now