CHAPTER 2 - EH! WHATT?!

13 3 0
                                    

Whatever wanna happens please be happy

.
.
.

Ughh....

Huff.... 

Huff....

“Haaahh!”

Renarin bangun daripada lenanya selepas dia mengalami sesak nafas.

Peluh dingin yang membasahi dahi dilapnya.

“Cik Muda Arcelia....!! Pembantu sila panggil doktor segera!” jerit seorang wanita yang berusia.

Renarin terkejut dengan panggilan dirinya. Segera dia melihat sekelilingnya

“Eh! APA?!”

Renarin terus pengsan.

.
.
.

“Bagaimana dengan keadaan anak saya?” soal satu suara dengan nada risau.

Renarin yang sedang baring mendengar sayup-sayup suara tersebut sebelum dia sedar sepenuhnya.

“Arcelia!” terus lelaki dalam lingkungan 30 tadi memeluknya.

“Err....pakcik siapa?”

Renarin menyoal sambil menggaru-garu kepalanya yang gatal plus keliru.

“Celia, kamu tak ingat ayah ke?” soal lelaki tadi yang mengelarkan dirinya sebagai ayah.

“Ayah?” Renarin melihat lelaki dihadapannya.

Rambut silver white. Mata warna jingga. Rupa yang kacak. Ciri dia macam ayah idaman bagi anak-anak di luar sana.

Apa yang kau mengarut ni Renarin?

“Doktor apa yang berlaku ni. Kenapa anak saya terus hilang ingatan.” soal lelaki dengan nada tak percaya.

“Cik Muda Arcelia, saya minta maaf jika ianya membuatkan cik terasa tapi sepatutnya pagi tadi cik telah meninggal disebabkan demam panas yang melampau”

Jelas doktor tadi dengan pelik. Renarin mengangguk.

“EH?!”

Seperti bunyi kaca pecah Renarin memandang doktor dihadapannya dengan tak percaya serta perasaan kagum.

“Wah....patutnya saya dah mati.”

Arcelia yang mati Rena. Bukan kamu. Biarkan sahaja kerana semua ini hanya mimpi jadi.

“Kejap nama saya Arcelia?! ARCELIA FLORIAN?!”

Renarin menyoal dengan terkejut.

“Ya Tuhan anak aku tak ingat aku dah....” Duke Florian, Cedric Florian menepuk dahinya.

Doktor tersebut hanya tersenyum kekok sahaja.

“Tak mungkin.....” Renarin pengsan.

“CELIA!!!!”

.
.
.

KLAK!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 21, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

When Did I Falling For You? Where stories live. Discover now