משפט הסיום של הפרק הקודם- ״טוב לדעת.״ אמר לבסוף.
אנבת'
צחקתי וסובבתי את הבקבוק. האמת היא שהשאלה של פרסי לא הפתיעה אותי בכלל. אם להיות כנה, זה היה ממש צפוי מראש שהוא ישאל משהו כזה. אני רק מודה שלא בחרתי בחובה. אני מתכוונת, יכולתי למצוא את עצמי עכשיו עם עכביש על הראש, משתדלת לא לצרוח מפחד וזעזוע. הבקבוק נעצר. ״יש! ׳תחכה לתורך.׳ אמרת? אוקיי, הגיע תורי.״ הכריז ליאו בשמחה. פרנק האומלל רק נעץ בו מבט זועף. אני ממש מקווה בשבילו שהוא יבחר באמת. ״רצה יכול לנעוץ בי כמה מבטים שתרצה, יש לי הזדמנות ואני לגמרי הולך לנצל אותה.״ הזהיר בן הפייסטוס. ״אמת או חובה ,גריזלי?״ למשמע שם החיבה החדש שלו, פרנק הזעיף פנים.״ ״מה?״ שאל ליאו בקול תמים. ״קדימה גריזלי, אמת או חובה?״ הפעם ליאו ממש הדגיש את השם. ״אמ-״ התחיל לענות פרנק, אך ליאו קטע אותו. ״נו באמת פרנק! ממך ציפיתי לחובה.״ חבל, חשבתי. לא תמיד מקבלים את מה שרוצים. אבל נראה שהפעם המזל שיחק לטובת ליאו. ״אתה יודע מה? בסדר, חובה.״ אמר משנה הצורות. ליאו חייך לעצמו חיוך קטן אך ערמומי, מסופק מההזדמנות שהוגשה לו על מגש כסף. הוא הקדיש כמה שניות של רוגע למחשבה ואמר, ״חובה עלייך להפוך את עצמך לדוב ג ר י ז ל י ולא להשתנות בחזרה עד שאני אגיד לך.״ אמר. אני חייבת להודות, ציפיתי שאחרי כל מה שעברתי, לשבת במעגל כשדוב גריזלי יושב מימיני ירגיש נורמלי ולא מפריע. אבל גיליתי שלשבת בנוחות כשדוב יושב לידך, הופך את הנוחות ל... פחות נוחות.
ניקו
המשחק הזה מטומטם.
מה יותר גרוע מלהסתכל על החברים שלך עושים דברים מטופשים ואומרים דברים מטופשים? ובכן, הדבר היחיד שיכול להיות יותר גרוע הוא לעשות ולהגיד את הדברים האלה בעצמך. וכן, אני יודע שהבקבוק עוד לא יצא עליי, אבל מי יודע מה יהיה. אני לא מסוגל אפילו רק לדמיין את מה שיעשו לי אם הבקבוק יכוון עליי, במיוחד אם זה יהיה ליאו שישאל. כשליאו נמצא בצד השני של הבקבוק אתה יכול לדעת שמשהו רע עומד לקרות לך ב100 אחוזים, טוב, אולי 99 אחוזים. כי כפי שהוכיח היום, הרעיונות של ליאו יכולים להיות- לעיתים רחוקות מאוד- לא כאלה נוראיים. להגיד את נבואת השבעה הפוך? קצת קשה אבל לא נוראי. להפוך לדוב גריזיל? זה.. בסדר... כאילו, אם במקרה יש לכם את האפשרות לעשות זאת, זה לא כזה רע.
פייפר
אני אוהבת את המשחק הזה. מה יכול להיות יותר טוב מלראות את החברים שלי עושים צחוק מעצמם ואומרים דברים חמודים וטיפשים? בנוסף, זה לא שאם ישאלו אותי אני אהיה חייבת לעשות משימה או להגיד בעצמי משהו.. זה הכוח של דיבור הקסמה. אבל באמת, אני לא מרמה. אני לא כזאת. אני אזרום, ואם אני אעשה לעצמי בושות, כולם בטח ישכחו אותם תוך כמה ימים. ״קדימה פרנק, אנחנו מחכים רק לך.״ התגרה בו ליאו למראה פרנק-גריזלי שלא הצליח לסובב את הבקבוק בגלל כפו הגדולה. אנחנו לא נמתין לנצח..״ המשיך בן הפייסטוס. ״טוב, בסדר!״ אמר בכניעה. ״אם אתה כלכך מתעקש, מי אני שלא אענה לבקשתך.״ והוא אכן רכן לעברו של הבקבוק, וסובבו עם חיוך רחב בין שתי לחייו. טיפש, חשבתי. הוא לגמרי מתגרה בגורלו. מקודם צחק על דיבור ההקסמה שלי, ועכשיו התגרה בפרנק, כלכך הלך עליו. ״פייפס?״ פנה אליי קול שזיהיתי כמעט מייד. ״אע? סליחה, לא הקשבתי. מה רצית?״ שאלתי את חברי בעל העניים הכחולות. ג׳ייסון צחק, ״ניקו שאל אותך משהו.״ אמר. ״אה, כן ניקו?״ שאלתי. אבל כבר לא הייתי צריכה תשובה, מפני שכשהשפלתי את ראשי לרצפה עיני נתקלו בפקק הבקבוק שהצביע עליי. ״אני מניח שאני אשאל שוב, אמת או חובה?״ שאל בן האדס את מה שכבר הבנתי שהוא עומד לשאול. תראו, אני לא טיפשה. ברור שאני אבחר באמת. אני לא מתגרה בגורלי- כמו מישהו מסויים וספציפי מאוד (אהמ אהמ ליאו אהמ)- ואני ממש לא רוצה למצוא את עצמי בתחפושת של ציפור צועקת על כל מי שרק מקשיב שיש לי נוצות. ״אמת.״ קבעתי בפשטות. ״תודה רבה! סוף כל סוף מישהי שמבינה משהו.״ הכריזה אנבת' בחיוך מרוצה. השבתי לה חיוך חברותי.
ניקו כמעט לא היה צריך לחשוב והשיב: ״אממ.. אמת עלייך, למה רבת מקודם עם ליאו?״ נו באמת. ניקו, ממך לא ציפיתי. ״אני רוצה לנצל את העובדה שאני יכולה להעביר לחובה." מאיפה ניקו הביא את השאלה הזאת? ועוד ניקו, ניקו די אנג׳לו, ניקולס די אנג׳לו. ״המממ, מעניין,״ קבע בן האדס עם ניצוצות בעיניו. ״אבל אני אחזור לזה אחר כך.״ אמר, ״חובה עלייך להקסים את ג׳ייסון כך שיעשה שוב את המשימה שנתנו לו. הזאת עם הנוצה, כן?״ הבהיר ניקו. ״אסור לך לעשות את זה!״ מחה ג׳ייסון ונראה אומלל. זאת אפילו לא חובה עליי! אני לא באמת עושה בזה כלום. אבל זה לא שיש לי ממש ברירה.. ״בסדר.״ אמרתי. ״מצטערת ג׳ייס.״ ביצעתי- בהצלחה רבה- את משימתי, ובנו של יופיטר מצא את עצמו מבצע גם הוא את משימתו- בפעם השנייה להיום.
פרסי
אם חשבתי שלראות את זה פעם אחת יהיה קורע, לראות את חברי עושה מעצמו צחוק פעמיים באותו היום היה פשוט-
״ענק!״ הכריז ליאו עם חיוך המרוח על פרצופו, ״ניקו, לא חשבתי שאתה מסוגל לחשוב על חובה כזו טובה!״ אמר, מה שזיכה אותו במבט כועס אך מרוצה מניקו. ״זה ממש לא פייר.״ רטן ג׳ייסון, ״זו בכלל לא אמורה להיות חובה עליי.״ הוסיף. פייפר חייכה בהתנצלות, ונתנה דחיפה קטנה לבקבוק, שהסתובב ועצר על.. אוי. ג׳ייסון ואנבת'. זה לגמרי לא היום של ג׳ייסון. ״אתם צוחקים עלי!״ התלונן סופרמן הבלונדיני. ליאו גיחך, ״אני אוהב את הצורה שהמשחק הזה מתנהל בה.״ אמר.
ג׳ייסון
זה ממש לא היום שלי, ולפי ההבעה שזיהיתי על פרצופו של פרסי גם הוא חשב ככה. כלומר, ברצינות, מה הם חושבים שזה פה? ספיישל מביכים-את-ג׳ייסון-כי-למה-לא? כי לטעמי האישי הספיישל הזה נשמע פשוט נוראי. עדיף איזה ספיישל של אמת-או-חובה-זה-משחק-גרוע-ובגלל-הסיבה-הפשוטה-הזאת—אנחנו-נפסיק-לשחק-בזה-עכשיו. כן, זה נשמע הרבה יותר טוב. ״אל תדאג,״ הרגיעה אותי הייזל. ״זאת אנבת׳ אחרי הכל. היא לא תעשה משהו ממש ממש נוראי.״ הוסיפה, ״נכון?״ אנבת׳ הנהנה בראשה וחייכה. ״אני אולי צריכה לשחק במשחק המטופש הזה, אבל זה לא אומר שאני חייבת לשתף פעולה עם כל השטויות האלה.״ דבריה של בת החוכמה הרגיעו אותי. לפחות הפעם לא הייתי צריך לחשוש לגורלי. ״ג׳ייסון, אמת או חובה?״ ״חובה.״ עניתי בביטחון. סמכתי על אנבת' בעיניין הזה.
אנבת' חייכה חיוך ערמומי. ״לא היית צריך לעשות את זה.״ אמר לי פרסי. ״מה?״ שאל למראה הפרצוף המרוגז של אנבת', ״רק ציינתי את המובן מאליו.״ אוי. יש סיכוי שעשיתי הרגע טעות. נותר לי רק לקוות שלא.
————————————————————————
רחמי מוקדשים לג׳ייסון המסכן. הבחור באמת חשב שהוא יצא בטוב ממשחק של אמת או חובה? טיפש.
YOU ARE READING
חצוי אמת, חצוי חובה
Short Storyהמלחמה בגאיה נגמרה, ואחרי תקופת זמן קצרה, החצויים משתגעים מרוב שיעמום. אז בואו נגיד, שאם הם היו יודעים שרעיון טיפשי אחד של פרסי יהיה הדבר שיגרום לקצת אקשן, הם כבר היו מעדיפים להישאר בשיעמום. אבל עכשיו כבר מאוחר מידי. הם נקלעו למשחק- אמת או חובה. ה...