Nye svindel: FBI advarsel låse opp PC-er

25 1 1
                                    

http://www.abcactionnews.com/dpp/money/consumer/dont_waste_your_money/new-scam-fbi-warning-message-locking-up-pcs-1361306372407

abney and associates reviews on cyber war warning

Hvis du er som folk flest, du er ganske forsiktig og aldri besøk tvilsomme eller pornografiske nettsteder.

Så tenk mottatt en melding fra FBI som datamaskinen er låst, fordi du har vært surfing hvor du ikke bør. Er det virkelig? Eller en lurendreier?

Skjermen låser plutselig opp

Jennifer Werner satte seg ved sin PC et par dager siden og kunne ikke tro hva hun var å se: en web-side som hun aldri hadde sett før hadde tatt over henne computer.

"Jeg gikk i, og så en skjermen på datamaskinen, og det hadde FBI logoen," sa hun, "og jeg tenkte at noen i huset hadde gjort noe galt eller ved en tilfeldighet."

FBI varselet uttalt at hun hadde besøkt en ulovlig nettstedet, og resultatet var låst ut av hennes webtilgang.

For å låse den, fortalte det henne til å betale en $200 fint.

Werner sa "de ville penger. De ønsket en $200 grønn prikk penger Pack-kort for å oppheve datamaskinen."

Online utpressing, eller "Ransomeware"

Hun fikk mistenksom: sende fine med reloadable debetkort fra et apotek?

Hun skjønte da det var en ny type online utpressing, et virus kalt "ransomware." Det er lastet ned når du klikker på en tvilsom nettside eller e-post.

I noen tilfeller bruker den webkameraet til å ta et bilde av deg og vise det tilbake til deg. Det er enda mer skremmende.

Så Werner og hennes ektemann søkte på deres smartphones etter en måte å fjerne det, og fant en rekke websider på Google for å fjerne det som kalles "FBI Green Dot Moneypack Virus."

"Jeg traff på Start-knappen," forklart Dan Werner." Jeg traff F12, gikk til skjermbildet gjenstarte og fulgte instruksjonene for å gjøre en selv ren, en Systemgjenoppretting. "

Hvis dette skjer med deg, kan du søke på en annen datamaskin eller telefon for fastsette. Eller ring en datamaskin-verksted.

Jennifers bare glad hun ikke betale løsepenger.

Bunnlinjen: anta noen e-post eller online melding fra regjeringen er en svindel, særlig hvis den ikke inneholder navnet ditt spesielt i innkallingen.

FBI, IRS eller andre etater vil ikke e-post du: de vil skrive eller dukke opp med en banke på døren din.

På den måten du ikke kaste bort pengene dine.

READ FOR SOME TOPIC-RELATED ARTICLE:

https://getsatisfaction.com/abneyassociates/topics/an_abney_and_associates_internet_technology_blog

abney and associates reviews on cyber war warning

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 20, 2013 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Nye svindel: FBI advarsel låse opp PC-erWhere stories live. Discover now