Nad sedang termenung.Sudah sebulan dia 'try' Encik Nadzrin namun tiada jawapan. ''Termenung pasal LELAKI !'' Spaa ibu di
muka pintu.Nad terkejut.
''Oi mak kau , aku jatuh cinta !'' Nad
melatah.''Oooooo.Sejak bila kau jatuh cinta ?''Tanya ibu.
''Eee...ibu ! Masuk bilik orang bagi lah
salam dulu ! Ibu nii..Busy body hal oranglah.'' Kata Nad. ''Allah hai..Anak ibu.Suka hati ibu lah.''Kata ibu. ''Kau jatuh cinta kat siapa ni haa..Cer cita dengan ibu sikit.'' Tanya ibu.
Nad tersenyum. ''Allaa buu..Adalah satu mamat kat kolej Nad bu..Nama dia Muhd Nadzrin.Nak dekat sama kan nama kitaorang.Ada jodoh kan bu ? HAHA.'' ''Merepek lah kau.Nama sama ingat jodoh lah tu ? Hey ! Kau cermin diri kau dulu.Besar dah hah aku belikan cermin untuk kau ! Tak cukup lagi ?'' Kata ibu. ''Allaa bu.Tapi dia dah curi hati orang
bu.Kalau ibu nak tahu , Nadzrin tu lecturer kat kolej orang....haaa..'' Kata Nad dengan angkuh.''Apa ? Kau gila ke ? Ya Allah.Aku tengok cermin kat bilik kau ni elok je.Tak retak pon.Ada hati anak aku nak bercinta dengan lecturer sendiri.HAHA.'' ''Ibu ! Orang cakap betul lah.'' ''Hah ! jangan dikau merepek lagi sayang.Tidor !'' Kata ibu lalu keluar dari kamarnya. Setelah ibu keluar Nad terus kan lamunannya.Nad sentiasa berharap agar Nadzrin akan menjadi miliknya.
****
Sedang Nad berjalan-jalan di sekitar KL , Nad merasakan ada seseorang mengikutnya.Bila Nad menoleh ke belakang , tiada siapa ! Mungkin hanya perasaan dia sahaja.
Tiba-tiba , seorang lelaki telah meragut beg sandangnya.Nad jerit meminta tolong.Mujur ketika itu Nadzrin lalu di situ. ''Kenapa ni ?'' Tanya Nadzrin. ''Ehh..encik...'' sempat juga Nad melayan perasaan. ''Eh! Beg saya kene ragut.''Sambung Nad.''Mana ?'' Tanya Nadzrin.''Tu , lelaki kepala botak tu.'' ''Tunggu sini.Jangan pergi mana-mana.'' Kata Nadzrin. Nadzrin mengejar lelaki berkepala botak tersebut.Nad hanya mengekori langkahnya. Nadzrin dapat menangkap lelaki tersebut , namun lelaki itu melawan.Nadzrin dan lelaki berkepala botak itu lawan anatara satu sama lain.Tiba-tiba , lelaki kepala botak mengeluarkan pisau.Malang sekali Nadzrin cuba mengelak tapi terkena pada bahu kirinya.Alhamdulillah , dengan panangan tumbukan padu oleh Nadzrin , lelaki itu mengalah dan terus berlari. Nad yang hanya lihat aksi itu ,terpegun.Terharu dengan perbuatan Nadzrin mempertahankan dia.Nadzrin mengambil beg sandang Nad lalu diberikan pada Nad. ''Encik tak apa-apa ? Tangan encik darah ni.Jom.Ikut saya.'' Kata Nad sambil tarik tangan kanannya.
****
''Macam mana ?'' Tanya Syarlina.
''Sorry boss.Uncle bos lawan saya tadi.''Kata lelaki kepala botak itu.''Bodoh ! Kau buat kerja tak sistematik !Menyesal aku ada anak buah macam kau !'' Kata Syarlina. ''Sorry boss.Uncle boss terlalu kuat.Sakit aku dia tumbuk aku.Upah boss ?''''Upah ! Upah ! Buat kerja pon tak
memandang.Aku bayar kau separuh dari harga biasa.Aku tak nak kau ganggu hidup aku dah.Belah ! '' Kata Syarlina kepada lelaki berkepala botak itu. ''Okeyh boss.Thank you.'' Kata lelaki itu dan terus berlalu.'Tunggu lah kau pengkid.Ada hati nak rapat dengan Pak Usu aku.Hemhh .' Kata-kata Syarlina hanya bergema dalam hati.