het ging super goed met chico, hij was super happy. natuurlijk wel heel mager maar hij werd steeds voller. we hebben veel voer aanpassingen gedaan, we zijn hem meer slobber gegeven en minder hooi, dat werkte. iedere keer dat of myrthe kwam of ik kwam was hij helemaal panish omdat hij z'n voer wauw. het was wel een rot stuk om te fietsen maar dat was het wel waart, iedere keer als hij blij was was ik gelukkig. hij is een van de beste beestjes wat me ooit is overkomen. alle weekenden ging goed. tot dat het weekend van 13 en 14 november aan brak. 13 november ging ik zoals gewoonlijk naar chico toe. hij zag er super gelukkig uit . chico en ik gingen samen zijn paddock uit mesten, natuurlijk hielp chico niet maar maakte er zoals altijd een bende van. ik heb extra lang met hem geknuffeld. ik heb nog met hem een paar dingetjes getraind en toen deed ik de rest van de klusjes. later moest ik weg want ik moest naar huis. ik had alle klusjes gedaan, ik gaf chico nog een dikke knuffel en fietste naar huis.
14/11/2021
ik werd wakker, ik ging ontbijten en aankleden. ik stond klaar om naar chico te gaan tot dat ik werd gebeld door anneke. het eerste wat ik dacht is dat er iets mis was met myrthe aangezien ze zwanger was. anneke belt nooit dacht ik, ik nam op en ik hoorde der huilen. 'hey anneke wat is er?' vroeg ik. 'chico is dood' zij anneke huilend. ik wist het even niet meer. ik begon te huilen. mijn moeder kwam naar me toe wat er aan de hand was. 'chico is dood' zei ik huilend. 5 minuten later gingen we naar chico zijn stal. ik rende uit de auto en ik rende naar chico zijn stal. ik miste een paard. ik zag myrtje bij chico zitten en ik durfte niet de stal in. 'hey jada kom maar hoor' zei myrthe en ik liep de stal in. ik kon niks anders dan janken. ik mocht alleen nog afscheid van hem nemen, toen we allemaal afscheid hadden genomen gingen we nog even in de kantine zitten om even bij te komen.
JE LEEST
chico
Short Storydit vehaal is mijn verhaal over mijn verzorg paardje. het is een klein stukje herdening voor mijzelf en voor mij een ere betoon aan hem. 14/11/2021