Leo & Ruby ll 2

3 0 0
                                    

"Bang, abang ada rancangan tak untuk bebaskan A07? Ruby dah tak sanggup untuk lihat A07 terseksa" mengadu Ruby pada suaminya.

Leo yang mendengar rintihan isterinya juga berfikiran sama seperti isterinya. Untuk membebaskan A07 seperti di makmal lain tidak semudah di Makmal King. Makmal King mempunyai keselamatan yang ketat. Sesiapa yang cuba untuk memasuki atau keluar dari kawasan Makmal tersebut tidak akan diketahui nasib mereka. Tidak kira Mati atau tidak.

Berbeza dengan Ruby dan Leo, mereka berdua mempunyai pengalaman dari segi pengintipan. Itulah sebab mereka berjaya memasuki ke kawasan makmal tanpa pengetahuan orang bertugas di situ. Setelah berjaya masuk ke makmal, mereka diarahkan untuk melihat aktiviti haram yang dijalankan sepanjang ia berlangsung dan melaporkan kepada ketua mereka.

Nasib mereka baik sepanjang 10 tahun mereka menyamar sebagai petugas di situ tanpa diketahui oleh orang lain. Secara tidak langsung bertemu dengan gadis malang atau digelar sebagai A07. Sepanjang mereka disitu, mereka melihat bagaimana rutin gadis itu setiap hari. Diseksa, dipaksa untuk minum ubat yang terlarang, dirogol, hanya sebab ingin jadikan A07 sebagai senjata mereka. Itulah sebab mereka ingin bebaskan gadis malang itu sebelum terlambat.

"Abang ada rancangan, sebelum tu kita akan laporkan pada Ketua kita dulu" Balas Leo. Melaporkan kepada Ketua mereka bukanlah masalah besar bagi mereka. Tapi tetap akan ada masalah sedikit. Sesiapa yang kenal Ketua mereka pasti akan hairan bagaimana dia boleh jadi ketua.

" yelah bang oi" kata isterinya yang kenal akan sikap Ketua mereka. Parah-parah.

Keesokan harinya, mereka menuju ke pusat perisik dimana semua pengintip-pengintip yang terpilih akan berlatih dan juga sebagai pusat arahan untuk menjalankan misi bergantung pada kebolehan masing-masing.

Perisik terbahagi kepada 4 bahagian melihat kepada lencana yang mereka gunakan. Bagi pemula mereka memakai lencana warna hijau permata. Bagi pertengahan mereka akan memakai lencana biru permata. Lencana yang ketiga ialah lencana merah permata. Lencana yang paling digeruni oleh semua lencana ialah lencana Hitam. Hanya segelintir yang berjaya mendapat Lencana Hitam permata. Antaranya Leo dan Ruby. Ketua mereka memakai lencana warna pelangi Permata.

Setibamya mereka berdua di depan pejabat, benda pertama yang mereka lakukan adalah memanndang satu sama lain lalu baca basmallah. Dah selesai baca basmallah, tanpa membuang masa Leo membuka pintu tanpa mengetuk pintu.

"SAHABAT KU YANG KUCINTAI" terus memeluk Leo dan ingin mencium nya. Tanpa membuang masa Leo menolak muka sahabatnya merangkumi ketuanya menggunakan kaki

Parah

Satu kata yang boleh jelaskan semua.

Setelah tidak berjaya memeluk kekasih gelap. Di cuba untuk memeluk kekasih kedua dia. Malangnya belum sempat dia memeluk, baju leher dia ditarik oleh leo tanpa rasa bersalah walaupum terhadap orang atasan dia. Maka penuhlah dengan jeritan ketua mereka di pusat perisik. Orang yang mendengar telah terbiasa akan keakraban mereka lalu sambung menjalankan tugas masing-masing.

"Uhuk, berlembutlah sikit dengan aku siak. Lama kot tak jumpa kekasih gelap aku. 6 Bulan, aku ulang lagi 6 BULAN" kata Ketua mereka atau lebih dikenali sebagai Komendar Arel. Bapak kuat Leo tarik baju aku.

Tanpa menghiraukan rintihan sahabatnya, Leo terus melaporkan apa niat mereka pasangan suami isteri kepada ketua mereka. Mendengar laporan tersebut, Arel terus dalam mood serius. Hal ni bukan boleh dibuat main. Sebab ni melibatkan Hidup dan Mati seseorang.

" Di bahagian belakang makmal mempunyai kawalan keselamatan yang rendah terutama pada waktu malam. Ni boleh dijadikan sebagai kesempatan kita membawa semua bahan uji kaji yang lain" Bentang Ruby kepada Arel. Sambung lagi

"Selain itu, aku akan letakkan gas tidur dalam bilik udara mereka. Tempoh untuk melarikan semua subjek adalah 1 malam" sambung Leo

Perbincangan mereka bertiga terus berlangsung sehingga lewat malam. Apakah bersedian lain yang bakal mereka laksanakan?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 08, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Broken AngelWhere stories live. Discover now