Bab 1

29 3 5
                                    

"Ok,any quetions class?" Soal Sir Shahir.

Senyap.

"No quetions? Good,then I want you guys to siapkan assigments yang berkenaan topik pada hari ni,before next Monday.Late?As usual I will cut the merit marks." Tegas Sir Shahir.

Selepas habis class.Masing-masing keluar dari dewan kuliah.Terus bising.Tadi time class semua senyap gila.

"Bella kau buat apa lagi tu?Jomlah." Ajakku sambil melihat Bella entah apa yang dia buat.Malas nak tahu.

"Kejap kejap aku nak salin topik tadi tu takut terlupa.Nanti tak pasal-pasal kena tolak markah merit." Balas Bella.Nampaknya dia ni takut sangat kena tolak markah merit.

"Markah merit je pun." Balasku selamba.

"Markah merit je pun kau kata?!" Dia terus berdiri dan bahu ku sedikit terhenjut kerana terkejut.

"Yelah,markah merit je." Ringkas jawapanku.

"Markah merit tu,kalau dah sampai tahap dia,boleh buang uni kau tau!" Ujarnya dengan nada takut.

"Heh,aku pelik.Ni sekolah ke uni." Balasku lagi.

"Sama je.Dua-dua tempat belajar." Selamba dia.

Aku terdiam dan hanya mengiyakan saja apa yang dikatan oleh Bella.

"Apa-apa je lah.Aku turun pergi cafe dulu tau.Kau nk terperap dalam dewan ni pun suka hati kau lah nak berapa lama pun.Aku terus melangkah ke pintu keluar.

"Haaa okay!" Aku sempat mendengar Bella menjawab sebelum aku baru sahaja mahu melangkah keluar dari dewan.

Aku membuka langkah untuk ke cafe.Belum sempat aku mahu melihat jam di telefon ku tiba-tiba ...

Pap!

Bahu ku sedikit terhenjut kerana terkejut.Nasib aku tak baik hari ni sebab dia blok jalan aku guna tangan dia yang diletakkan pada dinding yang berada dibelakang ku.Aku terus mendongak keatas.Seperti yang aku jangkakan ya, orang yang memblok jalan aku ialah..

"Aaron Ryan." Ringkas aku berkata sambil memandang tajam kearahnya.

"Yes sweetheart?"

"Euwww,stop it Ryan!Geli aku dengar." Sambil buat muka nak muntah.

"Kenapa?Lebih baik kita biasakan dari sekarang~" Dia terus tersenyum miang.

Mamat ni kalau aku sepak kunci utama dia, hilang masa depan nanti.

"Dah lah,meluat aku tengok kau ni.Aku nak pergi cafe and please don't bother me.Ok?"

Dia mengangguk dua kali.Tetapi tatapan yang memandang muka aku dan tangannya yang masih di dinding tidak dia lepaskan lagi.

"Boleh aku ikut?Mana tau boleh jadi first date?" Dia mula mendekatkan mukanya ke arah aku.

Merah.Muka aku merah.

"Warghhh!Jangan dekat!imbecile Ryan!" Lalu aku menolak dada Ryan yang berlapikan dengan buku rujukan ku.Dia tidak berganjak.Damn.

"Imbecile huh?Bodoh aku ni pun tetap akan jadi bakal suami kau nanti sayang." Dia tersenyum sinis kearah aku.

Geli,seram,takut semua ada.Macam mana kalau dia kata tu betul?Ish!Haraplah benda tu tak akan terjadi.Aku malas nak hadal muka dia hari-hari.

"Dah lah,diam ah kau.Aku nak pergi cafe bukan nak hadam  muka kau yang tak handsome ni." Perliku yang bercampur dengan perasaan menyampah dengan dia.

"Gurau kasar nampak Ikha Zulaikha."

"Ye,memang gurau kasar pun Aaron Ryan."

Pandangan kami yang tajam tak terlepas sesaat pun.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 28, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jodohku yang tertulis di lauhul mahfuzWhere stories live. Discover now