In just an hour, kailangan ko na pumunta sa school because it's our first day. Don't you hate first days on school? Like, you have to introduce yourself over and over again even if you know all of your classmates. The teachers know us na naman, kasi subject teachers din naman namin sila, if not advicer. I don't get it, why waste time?
Things I hate during first day:
1. Introducing ourselves. What should I say? My name? Well, they already know my name. My hobbies? Why would they care?, 2. Different advicer. Minsan, gusto ko mag stay sa isang year, like nung 2nd year, ang cool ng advicer namin. And nung 3rd year? Walang pakialam samin. How about this last year? This senior year? Will he/she make our lives miserable? 3. New students. I'm not talking generally, but nakakainis naman talaga yung ibang baguhan palang, kung maka-asta kala mo sikat na sikat. And 4. Love-life stories. I don't wanna sound bitter, pero kasi pano ba ko makaka-relate sakanla kung never kong naranasan magka-lovelife?
I woke up, and felt like sleeping again. Well, it's I. It's not new to me.
"Arielle Janine! May balak ka bang pumasok ngayon?" that was my mom, shouting over me. It's not new to us, lagi na yan. Every day.
"Wait, ma! Give me 5 more minutes! Please." I begged her, school's near. Why do I have to hurry?
Tinitwist niya yung knob ng door ko, hoping na papapasukin ko siguro siya? "Open this door, or I'll barge in my way."
"Fine, I'll just take a shower then I'll go downstairs." I said, to assure her that I won't be sleeping again.
"Good. Loveyou, honey!" Excited lagi si Mama kapag first day of school ko. I don't know? Hinahatid nya pa nga ako eh.
I'll get some sleep, just 5 minutes, I promise.
"Arielle Janine Madrigal!!! Open this door! Why does showing took you so long?"
Oh, fudge. Gosh. 10 more minutes before 9. How sweet. "I'm almost there!" I shouted.
When I opened up the door, ready na agad si Mama. While ako, soaking wet pa buhok ko, unbuttoned clothes, unzipped palda, haven't eaten my breakfast yet.
"Gosh. Arielle, you're running late, 2 minutes nalang!" Mom said, habang natataranta na kakaayos sakin.
"Stop calling me Alyanna, for Pete's sake."
"Who's Pete? The heck I care about Pete! I love to call you Arielle,"
No, I would preffer Ayen. That's what my dad calls me. I miss dad.
BINABASA MO ANG
I'm no Juliet.
Teen Fiction*Based on a true story* Na-feel mo na ba yung ma-in love? Sabi nila, masaya daw. Masaya daw yung sa umaga, may magtetext sayo ng "Good morning, kain ka na agad ha? Iloveyou♥" Yung pag nag-sskip ka ng meals, nagagalit. Pag nagpapagabi ka, nag-woworry...