Taeyeon segera mengangkat bagasi nya untuk dimasukkan ke dalam kereta. Dia berasa sangat sedih untuk meninggalkan semua kenangan di Beijing terutamanya kawan baiknya iatu Sunny, Jessica dan lain² lagi. Tanpa disedari Taeyeon terdengar orang mengetuk pintu. Taeyeon segera membuka pintu. Rupa²nya kawan² dia datang untuk berjumpa dengan Taeyeon buat kali terakhir.
Jessica: "Huhu, sapalah yang nk tolong aku buat kejer skolah. Sedihnya:'(
Sunny: "Kau ingat kau sorang je ker yang sedih. Aku pun sedih *peluk Taeyeon* Taeyeon kau jangan lupa whatsapp kitaorg setiap hari aku nk ko whatsapp kitaorang, *lepas pelukan* kalau tak aku tampar muka kau".
Taeyeon: "Yerlah². Kau ni kalau sehari tak tampar muka orang tak sah. Mesti perkataan tu keluar dari mulut kau."
Jessica: "Biasalah, kawan kau kan. Mesti kena garang sikit. Hehe. Aku pun nk pesan jangan lah lupa jenguk² kitaorang kat sini. Bosan tau tak da kau."
Taeyeon: "Sunny, Jessica aku tak kan pernah lupakan korang. Koranglah kawan terbaik aku. Aku akan mesti selalu ingat korang."
Sunny: "Hmm, oklah. Sebenarnya kitaorang tak boleh lama sebab ada asigment yang nak kena buat. Bye!!;-)Mereka berpelukan untuk melepas rindu yang akan muncul dalam hidup mereka bertiga. Mereka memang tidak dapat dipisah. Bagaikan adik beradik. Selepas Sunny dan Jessica pulang, Taeyeon terus membuat kejer yang tertangguh sebentar dek kedatangan kawan²nya. Selepas beberapa minit bersiap, mereka terus menaiki kereta untuk bertolak ke lapangan terbang antarabangsa. Sebenarnya mak cik Taeyeon, Aunty Tamy yang menhantar mereka ker airport.
Selepas beberapa minit menghadapi perjalanan, mereka terus mencari parking di tempat menurunkan penumpang. Kerana pagi itu ramai pelancong dari luar negara datang untuk menaiki kapal terbang yang akan membawa mereka pulang ke tanahair mereka. Taeyeon segera mengangkat bagasinya turun dari bonet. Ibu bapa Taeyeon, Puan & Tuan Kwang segera masuk ke dalam untuk membeli tiket penerbangan mereka ke Seoul,Korea.
Selepas membeli tiket, mereka menunggu kapal terbang di tempat menunggu. Beberapa jam menunggu, kini tibalah masanya untuk mereka pergi meninggalkan Beijing. Taeyeon seperti ingin lari dari semua kesengsaraan ini. *skip*
Pn. Kwang: "Taeyeon bangun, dah sampai nie."
Taeyeon: "Huarghhhh, hmm dah sampai *kesat mata* ok."
Pn. Kwang: "Amik beg. Mula² kita gi chek in hotel. Pastu mandi dan bersiap untuk pergi makan."
Taeyeon: "Kita duduk hotel jer!!
Pn. Kwang: "Sementara mencari rumah, kita akan duduk di hotel dulu."
Taeyeon mengukir senyuman yang agak manis kepada Pn. Kwang. Dia rasa tidak suka dengan perjalanan yang dihadapinya pada hari itu. Tapi dia berharap yang dia akan menerima kawan yang baik di skolah. Dan paling penting ialah ingin hidup yang cerah setiap hari.:) *skip*Sampai sahaja di hotel Seoul Garden Hotel Centre, Korea.
Taeyeon: Besarnya. Tak sia² aku mintak duduk hotel ni. Ada kolam renang tak?
Taeyeon terasa matanya sedang terpukau dengan apa yang dilihatnya. Hotel 5 bintang itu sungguh cantik dengan bunga - bugaan yang tumbuh melingkari kawasan lobi itu. Dia berasa sangat gembira berada di situ. Tiba²~
Kring!!! *bunyi phone*
Taeyeon segera mengangkatnya.Taeyeon: "Hello, sapa ni?"
????: "Hello taeyeon, apa khabar. Macam ner dengan perjalanan. Ohh lupa ni no. unnie."
Taeyeon: "Ohh unnie Taehyun. Tae baik² sajer di sini. Kitaorang baru nk chek in hotel. Ada apa unnie call."
Unnie: "Ada benda unnie nak bagitahu mak. Panggil mak."
Taeyeon: "Mama!! Unnie hyung telefon. Sinilah!! "
Pn. Kwang: "Kejap yer. Knaper?? Mama baru jer nak bayar." *hulur telefon*
Hyung: "Hello kak Kwang. Sihat?? Hyung sihat sajer di sini. Sbenarnya ada benda yang hyung nak bagitahu."
Pn. Kwang: "Hyung!!"Bersambung..
Apa yang akan terjadi??
Tunggulah ff every time bab2
YOU ARE READING
Every time
RomanceTaeyeon murid baru yang berpindah dari Beijing, China ke Seoul, Korea.. Pada pagi yang indah.. Dalam perjalanan Taeyeon sedang memandu sambil mendengar lagu "Mr Mr" di radio.. Apabila sudah sampai di pagar sekolah, Taeyeon segera mencari parking ko...