Pn. Kwang: "Hyung".
Selepas beberapa minit menunggu Pn. Kwang menjawab panggilan, mereka pun menaiki lif untuk ke tingkat 7. Taeyeon terpesona dengan kecantikan lif itu. Dia rasa macam mahu tinggal itu buat selamanya.
Pemandangan dari tingkat 7, iaitu tingkat atas sangat cantik. Pemandangan bandar Seoul memukau hati sesiapa yang melihatnya dari situ.
Pn. Kwang: "Taeyeon cepat bersiap. Kita nak pergi makan ni."
Taeyeon: "Baiklah mama."
Taeyeon mengambil kain tuala dengan perasaan yang teramat marah.Seusai mandi, Taeyeon terus mengenakan baju yang berwarna merah jambu dan sepasang skinny berwarna hitam. Reben yang berada dia atas kepalanya juga menyerikan wajah Taeyeon. Taeyeon segera memakai bedak dan sedikit lipstick pink untuk menyerlahkan wajahnya yang sememangnya cantik
Di restoran Seoul Garden, Korea.
Taeyeon: "Kenyangnya"
Pn. Kwang: "Dah jom balik. Esok kamu nk skolah".
Selepas menukar pakaian, Taeyeon tidur dengan diatas katil kesayangannya. Dia berharap kawan²nya dapat tidur dengan nyenyak pda malam itu.Keesokan harinya, Taeyeon segera bangun pada awal pagi. Dia memakai skirt yang mempunyai corak kotak dan baju kemeja lengan panjang. Rambutnya diikat kemas. Selepas siap, Taeyeon dan ayahnya segera turun untuk bergerak ke destinasi yang dituju. Tetapi Taeyeon memmandu kereta ibunya.
Sampai sahaja di pagar skolah, Taeyeon terus mencari parking untuk diisi. Dia ternampak satu parking yang kosong. Baru sahaja hendak dimasuki, datang sebuah kereta BMW berwarna putih terus meluru masuk ke parking itu. Taeyeon merasakan badannya yang sejuk bertukar menjadi panas. Taeyeon hanya sabar. Mamat itu tidak kisah sedkit pun dengan apa yang sudah dilakukannya.
Taeyeon segera mencari pejabat guru besar bagi memaklumkan tentang kedatangannya. Kadang² dia ada bertanya kepada pelajar skolah di situ.
Taeyeon: "Hello, ada sesiapa di sini."
Pengetua: "Ohh, awak Taeyeon kan. Masuklah."
Taeyeon: "Aah, ok terima kasih."
Tiba² Taeyeon terlanggar sorang mamat ensem yang pernah dijumpainya. Tapi di mana??Bersambung..
Nantikan sambungan yang amat menarik di Bab 3..
YOU ARE READING
Every time
RomanceTaeyeon murid baru yang berpindah dari Beijing, China ke Seoul, Korea.. Pada pagi yang indah.. Dalam perjalanan Taeyeon sedang memandu sambil mendengar lagu "Mr Mr" di radio.. Apabila sudah sampai di pagar sekolah, Taeyeon segera mencari parking ko...