الجزء 30
ف بيت الجارحى( ليليان وزين بيتعششوا وزين متعصب وملامحه قاسيه ومتكلمش معاها من وقت ما جة وهى متوترة وخايفه يرفض ).
ليليان : احم ...حبيبى
زين بجمود : نعم ؟.
ليليان بتوتر : فكرت فى موضوع امبارح.
زين : انهى موضوع ؟.
ليليان اتنرفزت من برودة بس كتمت غيظها منه: موضوع التدريب فى شركه العز للمعمار .
زين ببرود : لسه مفكرتش .
ليليان اتعصبت وصوتها غصب عنها بقا عالى وخبطت بايدها على السفرة بنرفزة : ايه دة يا زين ... انا قايلك تقديم الورق بكرة والتدريب هايبدء .
زين ساب الاكل واخد نفس وبصلها بهدوء: ليليان هو انتى خبطتى بايديك على السفرة ولا انا متهايلى .
ليليان بخوف : انا ..... انا مين دة لا طبعا وهاخبط ليه السفرة... انت شوفتنى وانا بعمل كدة ولا متهايلك .
زين : لا شوفتك .
ليليان : بجد !.
زين : اول مرة واخر مرة تتكرر يا ليليان فاهمه ولا لاه و من هنا لبكرة متكلمنيش لو سمحتى..... عن اذنك.
ليليان.: زين انا اسفه ... بص بلاش التدرريب لو كان دة اللى هايزعلك منى .... بس بلاش موضوع الخصام دة .
زين : خلاص موضوعنا انتهى ... كملى اكلك واطلعى نامى .
*******************
عند سارة ومرادسارة بشك : انت ليك دخل فى اللى حصل لسامر دة يا مراد
مراد : المحل دة تحفه والايس كريم فيه تحفه يا سوسو.
سارة بغيظ : مراد متعصبنيش ... ايس كريم ايه دة اللى انت بتاكله و متجاهل كلامى .
مراد : نعم يا حبيبى ... عاوزة ايه ؟.
سارة: انت ليك يد فى اللى حصل لسامر؟.
مراد: هو قالكوا ان انا ليا يد فى اللى حصله .
سارة : لا بس ... غريب يتصل عليك انت و على بابا لا وغريب ان سامر يتخانق مع سواق التاكسى ... سامر طول عمرة بيكرة الخناقات وكدة .
مراد بتريقه : اممممم علشان هو شاب لذيذ فى نفسه .
سارة : قلبى بيقولى انك ليك يد فى كل الضرب اللى هو اخدة دة ..... اوعى يكون انت اللى ضربته كل الضرب دة .
مراد قرب منها جدا : اولا انا مضربتوش ... انا لو ضربته والله اخوكى ما هايقوم منها .
سارة : طيب ابعد عنى فى مكان عام .... وايه ثانيا بقا .
مراد قرب اكتر بهمس : هو قلبك دة مبيقولش الا مصايبى بس .
سارة بضحك : لا بيقول حاجات تانيه والله ههههههه .
مراد : بيقول ايه يا قلب مراد .
سارة : عيب يا ميمو.
مراد رفع حاجبه : ميمو مين دة ؟.
سارة : انت .
مراد : بقا انا مراد الالفى ... اللى بيتهزلى اكبر شنب فيكى يا جمهوريه يتقلى يا ميمو .
سارة بدلع : اممم انا بقول يا ميمو براحتى .
مراد : طيب اهدى من الدلع دة احنا فى مكان عام اصل والله ارزعك بووسه قدام الناس دى كلها.
سارة بدلع : ههههههههه براحتى .
مراد : لا دة انتى مصرة بقا.
سارة : بس عيب .
مراد فى سرة : عيب ايه بس على اللى هاعمله فيكى بعد جواز هاتموتى منى يا سوسو.
**************************
فى الشرقيهشاكر : انت ظهرت يا عاصم اخيرا وانا بدور عليك كل دة ..
عاصم بتعب : طيب سيبنى ادخل بيتى واريح انا تعبان اوى.
شاكر : انت كنت فين ويوسف فين؟.
عاصم : ماقولتلك رايحين نصييف ويوسف بيقضى شويه وقت .
شاكر : ودة منظر واحد بيصيف. ..... انت فاكرنى اهبل ومش عارف انك كنت محبوس انت وابنك عند زين الجارحى جوز ليليان بنت اخوك.
عاصم : طيب مادام انت عارف كل حاجة بتستعبط عليا ليه .... وسع من طريقى يالا .
شاكر : مش قبل ما اعرف يوسف فين وهو ازاى خرجك.
عاصم بغيظ : يوسف لسه محبوس ....وانا صعبت عليه وخرجنى علشان تعبى ....وسع بقا مش عاوز اشوف حد.
شاكر : اتفضل يا اخويا ... اتفضل بس مسيرى هاعرف كل حاجة
*******************
فى بيت الجارحى
( زين نايم على جنبه ومتجاهل ليليان وهى عماله تتقلب فى السرير وتعمل صوت وهى عارفه ان زين بيضايق من الحركه والصوت وقت النوم ).
زين بعصبيه: ليليان فى ايه مش عارف انام .
ليليان ببراءة : عاوزة انام .
زين بنرفزة : ماتنامى وتريحينى .
ليليان عيونها دمعت وقامت تنام على كنبه.: حاضر هاريحك .
زين : والله !!!.
ليليان بصتله وعيطت : شكرا .
زين : هههههه والله حاسس ان متجوز عيله دى منظر واحدة زعلانه .
ليليان : متكلمنيش.
زين : تعالى طيب علشان تنامى .... مش انتى عاوزة تنامى فى حضنى بردوا.
ليليان : لا .
زين : تعالى ياحبييتى .
(ليليان قامت بتعيط وراحت عندة وهو اخدها فى حضنه وباس جبينها ).
ليليان : زين انا مش بستحمل تخاصمنى والله قلبى بيوجعنى.
زين : سلامه قلبك يا روح قلبى .... انا بخاصمك علشان ببقا مدايق منك ومش عاوز اضايقك او اخرج عن شعورى.. بفضل ابعد عنك علشان متزعليش منى .
ليليان : بعدك بيموتنى .
زين : على عينى يا حبيبى بعدك دة. .. بس اعمل ايه انا شخص وقت غضبى ببقا حد تانى ... بخاف عليكى .
ليليان : طيب انا لو عملت حاجة غلط ابقا فهمنى وقتها بس متبعدنيش ولا تسيبنى اتفاقنا .
زين بنوم : حاضر يا لي لي .
*********************************
فى قسم الشرطه