Rumianek pospolity ma całe spektrum leczniczych właściwości. Napar przygotowany z tej rośliny łagodzi bóle miesiączkowe i dolegliwości żołądkowe. Wspomaga spokojny sen i jego regularność. Wspomaga również odporność. Okłady z rumianku łagodzą migreny, infekcje oczu i dolegliwości skórne na przykład trądzik czy atopowe zapalenie skóry. Kosmetyki na bazie rumianku nadają się do każdego rodzaju cery. Kremy i toniki rumiankowe doskonale nawilżają skórę, niwelują zaczerwienienia, łagodzą stany zapalne oraz rozjaśniają na przykład blizny po trądziku. Dodatkowo rumiankowe płukanki rozjaśniają włosy. Do przygotowania takiej płukanki potrzebujemy suszony rumianek, gorącej wody, dwóch stołowych łyżek cytryny oraz butelkę. Najlepiej z atomizerem. Rumianek parzymy w dużej szklance po ostygnięciu dodajemy do niego sok z cytryny i pożądanie mieszamy. Przelewamy wszystko do butelki. Pryskamy włosy po umyciu mieszanką i wmasowujemy we włosy. Mieszankę trzymamy w lodowce maksymalnie do 3 tygodni. Tą samą mieszankę możemy stosować jako tonik do twarzy. Rumianek należy do żywiołu wody. Jego planetą jest słońce, reprezentuje pierwiastek męski. Jest to roślina, która w magii powaga w zwalczaniu klątw, negatywnych energii i zaklęć. Jeśli mieszkasz w domu rozsyp rumianek wokół domu. Jeśli mieszkasz w mieszkaniu rozsyp rumianek na parapetach w ten sposób pozbędziesz się czarów które zostały rzucone przeciwko tobie. Przed stresującymi sytuacjami, spotkaniami z osobami, za którymi nie przepadamy. Bądź intensywnym wysiłkiem umysłowym. Napij się rumianku, który upoi twoje nerwy i pomoże ci się skupić. Jeśli chcesz zacząć śnić świadomie lub wychodzić z ciała koniecznie przed snem pij napar z rumianku bądź spalaj rumianek w kadzielnicy. Dzięki temu łatwiej będzie ci się zrelaksować i skupić na osiągnięciu swojego celu. Płatki rumianku spalane podczas rytuałów magii wzbogacającej na przykład gdy zrzucamy zaklęcia z myślą o pieniądzach, wzmacnia nasze intencje. Kadzidło o zapachu tej rośliny lub jej suche płatki możesz spalać w centralnym miejscu domu, aby nie zabrakło w nim miłości, nikt się nie kłócił i aby panował spokój między domownikami. Rumianek noszony w formie talizmanu przynosi szczęście i ochrania właściciela.