Zan Etmek

41 3 14
                                    

Size Nurten'i anlatacağım. Nurten ben göreve ilk başladığım yıllarda yurda geldi. Küçük yaşta evlendirilmis, cok dayak yemiş. Aklî melekelerini kaybedince baba evine yollanmış. Sonra tekrar yaşlı bir adama vermişler. O da çok dövmüş.

Dayanamamış baba evine kaçmış. Kocası da geri getirmeyin demiş. Evde de kimseye kendini sevdiremedin diye dayak yemiş.

Sonra muhtar imam acımış bizim yurda göndermiş himaye edilsin diye. Nurten bize geldiğinde yüzümüze duvara bakar gibi tepkisiz bakıyordu.
Derslerine giriyordum, anlamaz gibi bakıyordu. Meğer kaydediyormuş. Zihin hic kullanılmamış pırıl pırıl. Okuma yazması var ama çok zayıftı. Sonradan açıldı.

Yurtta insan olarak kıymet gördü. Bizimle kalabilmek için resmi bir gerekçe lazımdı, hafızlık uzun bir süreçti.

Iyileşmesi için bu sürece ihtiyacı vardı. Kuran ona şifa oldu. Konuşmayan kız susmadan Kuran okumaya başladı. Bizi teheccüde uyandırmak için geceleri başımıza dikilirdi

Bugün diyor ki, "köydeyken duyardım cehennem filan zannederdim ki, köyün dışına bir ateş yakacaklar bizi orda yakacaklar, ailem namaz kılmıyordu. Halamdan gördüğüm kadar eğil kalk yapıyordum. Kolum açık giyince buram yanacak buram yanmayacak zannediyordum" ;)

Bugün dua ayetleri ile içime işledi.

Diyor ki, "Allah bize şu peygamberin duasını veriversin. Ama bunun için surenin başında şu günahlardan uzak kalmak şart konulmuş. Bi yapabilsek hemen olacak."

Geliyor simdi benim halt yemem. ;)

Sadece buraya kadar sabırla okuyanlar duysun bunu  ;)

Dedi ki, "hocam bu ara çok zannediyorum, kurtulsam o zaman Allah bana neler verecek kim bilir"

Dedim ki, "Nurten sen herkese dua edersin kimseye zanda bulunmazsın"

Sonra düşündüm ben zanda bulunuyor muyum?

Yok dedim, elimde geldiğince muhatabımı kendime savunurum. Sonra eve girmeden markete uğradım, çocuklara meyve aldım, kasada amca "120lira20kuruş" dedi.

Temassız ödicem dedim, baktım 9 rakamını  giriyor cihaza.

Kalbime gıcık düştü. Normalde hiç fişi almadığım halde aldım.

Adam bana başka dedi posa başka rakam girdi diye zanda bulundum. Bi baktım 120 lira 19 kuruş yazıyor.

Beynimden vurulmuşa döndüm.

1 kuruş için zanna düştüm! Iste bu kadar. Cennet cehennem farkı 1 kuruş!

Nurten meğer kendine değil bana diyormuş zandan kurtulmak gerek diye...

Deneme- Hikâye Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin