Hoofdstuk #1

75 0 0
                                    

*************************************
Hallo iedereen,
Dit boek gaat over Harry Potter die opnieuw een oorlog aangaat met De Heer Van Het Duister. Voldemort die op een ongelofelijke manier terug tot leven komt en sterker dan ooit de wereld probeert te veroveren. Vergeet zeker niet te stemmen en een reactie achter te laten.
*************************************
De oorlog was nu al een jaar geleden afgelopen, maar toch durfde niemand zijn naam nog uit te spreken. Zijn volgelingen hadden het niet opgegeven en deden af en toe nog aanvallen op evenementen en het Ministerie van Toverkunst maar de schouwers hadden ze goed onder controle. Toch heerste er een bang sfeertje onder de mensen. Iedereen wist dat hij dood was maar toch was niet iedereen zeker dat hij nooit meer zou terugkomen.

Ik werd wakker met een stekende hoofdpijn. Ik pakte mijn bril van het nachtkastje en keek naast me, daar lag ze, de vrouw van mijn leven. Ik boog me voorover en gaf haar een kus op haar hoofd. Het was al tijd, ik moest al naar mijn werk of ik kwam te laat. Stil sloop ik de kamer uit en verdwijnselde. Ik kwam nog juist op tijd aan en Ron stond me al op te wachten. "Harry waar zat je? Ik dacht dat je te laat zou komen" zei Ron een beetje wanhopig. Ik lachte en zei " Ja ik had me bijna overslapen." Toen ik op kantoor de Ochtendprofeet las merkte ik al gauw een groot artikel op met als titel: "Dooddoeners bouwen een nieuw leger." Ik kon mijn ogen niet geloven en riep Ron er snel bij, " Ron je gelooft nooit wat ik hier net lees" riep ik hem wat nerveus toe. "Wat dan?" Vroeg Ron die ondertussen een pakje smekkies in alle smaken opende. "De Dooddoeners maken een nieuw leger" zei ik en ik gaf hem snel de krant. Ron die het artikel aandachtig las liep rood aan toen hij vorderde met het lezen van het artikel. "Dit is geen goed nieuws." Zei Ron schaapachtig. "Denk je dat jeweetwel er voor iets tussen zit?" Vroeg Ron met een blik alsof hij net iets heel vies had gegeten. "Waarschijnlijk wel maar ik zou niet weten hoe." Zei ik tegen Ron terwijl ik dieper in gedachten verzonk. Één ding wist ik honderd procent zeker, we moesten zelf een leger opbouwen voor het te laat was. Stilaan begonnen de puzzel stukjes te vallen. Ik had een idee dat niet zo slecht was. Zijn gedachten gingen razendsnel en voor hij het wist had hij zijn mond al geopend en zei hij " We startten de Orde Van De Feniks opnieuw op." Ron keek een beetje verbaasd. "Het is geen slecht idee maar dan kunnen we beter ineens van start gaan." Zei Ron en ze wisten allebei hoe moeilijk dat dit zou gaan worden.

Harry Potter: War for freedom!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu