"Hoe wil je dat voor elkaar spelen?" Vroeg Ginny die me ongelovig aankeek. "Ik wil naar zweinstein en liefst zo snel mogelijk" zei ik. "Het lijkt me het beste om professor Anderling zo snel mogelijk te verwittigen." Zei ik toen ik naar de keuken ging om de koffie klaar te maken. "Jij ook een tasje koffie?" Vroeg ik. Ginny die hier gevleid "Ja graag!" op antwoordde. "Het lijkt me ook het beste om zoveel mogelijk griffoendors te overtuigen om zich ook mee in de Orde van de Feniks aan te sluiten." Riep ik vanuit de keuken en kwam daarna met twee tasjes koffie de woonkamer terug binnen. "Ja geen slecht idee!" Zei Ginny die van haar tasje begon te slurpen. "Pas op! Het is heet!" Riep ik uit en Ginny keek me aan alsof ik net een hele slechte grap had verteld. Na een tijdje niets gezegd te hebben vroeg ze "Hoe wil je trouwens naar zweinstein reizen?". Hier had ik nog niet echt over nagedacht, het beste leek me om met de bezem te vliegen. Zo zouden we de treinsporen van perron 9 3/4 kunnen volgen en zo op zweinstein graken. Maar dit zouden we het best in de nacht doen zodat we niet te hard zouden opvallen, stel je maar eens voor dat er dreuzels ons op een bezem zouden zien vliegen. Ginny die hier heel optimistisch over was zei "Ok is goed wanneer vertrekken we?". "Hoe sneller we op zweinstein zijn hoe beter, we mogen de dooddoeners niet teveel tijd geven dus laten we vanavond meteen vertrekken." Zei ik en Ginny liet een positief gemompel horen.
De reis naar zweinstein had een volledige dag tijd gekost. Dat had ervoor gezorgd dat ze een enorme honger en dorst hadden. Professor Anderling was verbaasd bij de komst van Harry en Ginny maar ze was wel blij dat ze zo snel ze konden waren gekomen om haar het nieuws te melden. Ze beloofde om posters te hangen in de kamer van griffoendor over de Orde van de Feniks en hoe je er aan kon deelnemen en met succes. Veel leerlingen waren bereid deel te nemen aan de Orde van de Feniks ondanks dat ze wisten dat het hun dood zou kunnen zijn. De enigste vraag die we ons nu nog stelden was waar dat we zouden bijeenkomen maar dat werd snel opgelost toen professor Anderling een voorstel deed. Ze stelde voor om een nieuwe kamer te bouwen in Zweinstein voor de Orde van de Feniks. De kamer zou, De Kamer Voor Vrede, noemen en ze zouden om de week van paswoord veranderen. Dit om te voorkomen dat dooddoeners het paswoord zouden ontdekken en binnen zouden kunnen. Morgen zouden ze startten met de bouw van de kamer, ik hoop dat we met genoeg zijn om de dooddoeners tegen te houden. Zou Voldemort al herrezen zijn of nog niet? Dit was 1 van de vele vragen die uren lang in mijn hoofd spookte.
JE LEEST
Harry Potter: War for freedom!
FanfictionHallo iedereen, Dit boek gaat over Harry Potter die opnieuw een oorlog aangaat met De Heer Van Het Duister, Voldemort die op een ongelofelijke manier terug tot leven komt en sterker dan ooit de wereld probeert te veroveren. Vergeet zeker niet te st...