'Mat wat is er?!' Vraag ik bezorgd. Mat stopt meteen met huilen en zegt; Niks aan de hand, droomde over mijn moeder. 'Heb je heimwee dan?' Vraag ik 'ja heel erg! Mijn moeder is namelijk de liefste persoon op de wereld 'zegt Mat sarcastisch. 'Wat is er met jou moeder Mat?' Vraag ik dan.
Hij begint te vertellen: 'vroeger had ik een heel leuk en gezellig gezinnetje; mijn vader moeder en ik. Het was alltijd super gezellig thuis. Totdat ze gingen scheiden. Ik vond dat natuurlijk verschrikkelijk maar de scheiding was helemaal nog niet zo erg. 'Vertelt Mat. 'Het begon pas na de scheiding pap en mam begonnen ruzie te krijgen met elkaar, terwijl ze gescheiden waren! Door al dat gedoei bleef ik dat jaar zitten, mijn vader gaf daar van mijn moeder de schuld. En hij vertrok naar Amerika. Mijn moeder begon aan de drank te zitten. Ze was bijna elke dag dronken. En als ze niet dronken was, was ze wel haiy (dat wordt je als je drugs gebruikt en als je een kilo maanzaad eet) ze begon me te slaan, eerst met haar hand en daarna haar leren riem' zegt Mat. 'Kijk' en hij tilt zijn shirt aan de achterkant een klein stukje omhoog. 'OMG Mat' ik sla mijn handen voor mijn mond. Allemaal littekens en soms ook nog korsten zie ik op zijn rug. 'Ja hè' zegt Mat. hij laat zijn shirt weer zakken en herpakt zijn verhaal; 'op het laatst wou mijn moeder dat ik voor haar drugs ging kopen. Ik wist dat als ik het niet zou doen dat er wat op mij te wachten stond. Daarom ben ik hier naartoe gevlucht' beëindigd hij zij verhaal.
'Woow Mat wat en verhaal zeg' zeg ik. 'Ja hè. Maar gelukig heb ik nu jou' zegt hij. En hij geeft me een kus.
En hoe vonden jullie het? Dit keer langer dan normaal meestal zit ik op 125 woorden maar nu 300. Voor de meeste wattpad schrijvers is dat nii veel maar ik vindt dat wel. Ik kan mijn concentratie er namelijk niet zo lang bij houden :) dus deze duurde wat langer. Maar wat willen jullie? Langer en iets minder vaak updaten. Of korter en vaker updaten. Laat het ff weten in de reacties :)
-Xxx- the_happy_books (kan verandert worden naar: Annanassie)
P.S. ik ga pas veder als 1 iemand het heeft gezecht in de reacties. Srry ik weet dat is heel irri maar ik wil het graag weten oh oops als weer 100 woorden er bij gekletsts in dit dik gedrukte stukje
JE LEEST
my minecraft life #wattys2015
Adventuredit gaat over een meisje (Anna) die een moeder heeft die haar slaat en aan de alcohol zit. daardoor zit ze alleen maar Minecraft speelt. maar als ze op een dag de jongen waar mee ze altijd minecraft speelt in het echt ontmoet, veranderd haar leven k...