5. P R O M I S E

442 9 0
                                    

꧁༒☬༒꧂
she's a mess of gorgeous chaos, and you can see it in her eyes
꧁༒☬༒꧂

    "YOU'RE HERE" Ujar Blake saat dia melihat kelibat Salisha betul betul berdiri dihadapan nya.Gadis itu memakai blouse putih tanpa lengan serta short jeans atas lutut.Cantik,puji nya didalam hati.

"I'm here, just like I promised" Balas Salisha tanpa senyuman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"I'm here, just like I promised" Balas Salisha tanpa senyuman.Dia tidak suka berdua duaan dengan Blake, dia berasa tidak selesa dan jantung nya mula berdegup degup.Apabila teringat kejadian seminggu lepas rasa malu mukanya kian menebal

Blake memberi kontena tupperware berwarna pink kepada Salisha,lalu diambil tanpa banyak kata.Salisha membuka penutup kontena tersebut lalu senyuman nya mekar

"Spaghetti" gumam nya kecil.Tanpa sedar Blake tersenyum apabila melihat Salisha tersenyum,pertama kali dalam sejarah Salisha tersenyum kearah nya.

"Nak rasa boleh?" Salisha mengambil garfu di tangan Blake dan mencuba dengan sesuap kedalam mulutnya.

"Wah sedapnya!!!"
Dia memuji masakan yang sedap tersebut.Habis merah muka Blake akibat dipuji oleh Salisha

"Pandainya kau masak" puji Salisha dengan menyuap lagi kedalam mulutnya.

"Ayah aku yang ajar aku masak" ujar Blake dengan senyuman.

Mereka berdua mula bercerita tentang kehidupan,sehingga Salisha lupa bahawa dia sedang duduk semeja dengan lelaki yang menyukai dirinya

Sampai tidak sedar mereka berdua sudah duduk di meja yang berada di taman rekreasi tersebut sudah hampir dua jam

Jam menunjukkan pukul 7 malam,Salisha segera bangun dari duduk nya untuk balik ke rumah.

"Salisha,aku ada benda nak bagitahu kau"

"Hah apa dia?"

"Walaupun kau tak suka benda ni,aku tetap nak bagitahu"

"I love you" Sambung Blake.Kata kata yang keluar dari bibir Blake membuatkan Salisha terbatuk secara tiba tiba

"It never works for us,and it never will"
Balas Salisha.Betul dia langsung tidak ada punya rasa terhadap Blake.Lagipula Daphne cintakan Blake.

Terus pudar senyuman Blake saat mendengarkan ayat yang ditutur oleh Salisha.Susah sangat ke untuk bagi dia satu peluang sahaja?

"I can't fall in love with you.I don't want all the pain that comes with it"

"I never wanted things to ended" balas Blake dengan geram.Siapa yang mahukan perpisahan?

Selepas sahaja Blake berkata begitu,Salisha hanya berdiam diri.Dia termenung,dia trauma dengan perkahwinan ibu nya dan arwah ayahnya.Ibu nya curang dengan lelaki yang lebih kaya daripada ayahnya,dan lebih kacak.

Dia tidak mahu kejadian tersebut berlaku buat kali kedua.

Lama dia mengelamun Blake mengejutkan Salisha dengan menggoncang lengan wanita tersebut dengan perlahan.Tanpa sedar air mata Salisha jatuh,dengan pantas dia mengesat air mata nya.

"Esok Miss Rebecca tak ada kan?" soal Salisha bagi menukar topik perbualan mereka berdua.

"Tak ada,dia meeting" balas Blake dengan lembut.

Setelah Salisha makan kesemua Spaghetti yang dibawa oleh Blake itu,mereka berdua membawa diri masing masing ketempat ingin dituju.

Cafe Ajnaal'

  SALISHA RAINE menolah pintu kaca Cafe tersebut sebelum masuk, sewaktu dia masuk dia terlanggar tubuh seorang wanita yang amat dia kenali.

Daphne

Salisha ingin sekali menegur Daphne tetapi perempuan itu lebih awal mengorak langkah untuk pergi daripada situ.Dia menoleh menghantar kepergian Daphne,dia terkejut melihat perut Daphne yang besar itu.Jalan pun slow slow.

Daphne sudah kahwin?
Tapi dengan siapa?

"Excuse me" Seorang lelaki bertubuh tegap menegur Salisha.Salisha segera mengundur dirinya setapak kebelakang tanpa melihat lelaki tersebut.Yang dia perasan lengan lelaki tersebut mempunyai tattoo.

Lewis Franklin.

Saat dia menoleh,tubuh sasa lelaki tersebut hilang.Salisha menghela nafas berat.Sudah lama dia tidak berjumpa dengan Franklin.Cinta Hatinya! Setahun yang lalu setelah mereka berdua bercinta selama dua minggu lelaki tersebut berpindah ke Australia.Setelah dua bulan Franklin di sana Franklin hilang tanpa berita.Hatinya masih mengharapkan Lewis Franklin.

"Chocolate Pumpkin satu"

setelah selesai order Salisha duduk di tempat yang ingin dia duduk.Fikiran nya masih menerawang mengenai Daphne.

Tidak lama selepas itu Yusuf datang bersama seorang perempuan, cantik! getus hatinya

"Hi Sasha!" sapa Yusuf dengan ceria manakala perempuan disisi Yusuf hanya tersenyum manis.

Salisha membalas kembali sapaan Yusuf.Seketika itu lupa semula tentang Daphne,kerana Yusuf membawa Salisha berjumpa kerana dia ingin bertunang dengan gadis disisinya,iaitu Adriana.

"Kita orang nak bertunang"

Terbuntang bebola mata mendengar apa yang dikatakan oleh Yusuf.Tak pernah dia mendengar abang nya sorang ini mempunya girlfriend, tiba tiba sahaja ingin terus bertunang

"Kita orang plan, 2 minggu lagi majlis berlangsung"

Salisha sekadar mendengar dan mula memberi pandangan.Dia pasti tentu Ibunya setuju, disebabkan Adriana mempunyai ciri ciri yang Ibu suka.

𝑶𝑮 | 𝑶𝑩𝑺𝑬𝑺𝑺𝑰𝑶𝑵Where stories live. Discover now