Mak Mertua

1.8K 15 0
                                    


Nama aku adalah Zack Putra dan orang memanggil aku Zack sahaja.Aku telah dilahirkan pada 11 Mei 1972 di Kuala Lumpur dan aku berbintang Taurus.Aku telah berumur lebih kurang 30 tahun dan telahpun berkahwin serta sudah mempunyai seorang anak.Isteri aku merupakan seorang wanita yang dianggap cantik dan menawan.Aku telah mengenali isteri aku semasa aku pulang belajar dari Amerika Syarikat dulu.Aku jugak boleh dikatakan seorang yang dianggap handsome dan well-built dengan ketinggian dan berat badan yang ideal.Isteri aku semasa itu menyewa rumah dan tinggal tidak jauh dari rumah orang tua aku dan kami sentiasa berbalas-balas senyuman,lebih-lebih lagi semasa dia keluar bekerja.Aku mengorat dia kerana dicabar oleh budak-budak bola kat rumah aku tu sebab ramai yang dah try tapi tak dapat.Kira ayat aku ni boleh dikatakan power jugak la. Maklum la...berdasarkan pengalaman aku yang luas dalam bidang ni masa kat Amerika Syarikat dulu.

Setelah berkenalan untuk sekian lama,kami pun berkahwin dan kehidupan kami kini boleh dikatakan mewah jugak dengan jawatan aku sebagai seorang Manager dan pendapatan bulanan aku yang sebanyak lebih kurang RM 4,200 sebulan.Cerita ni bermula selepas isteri aku mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan menjadi surirumah sepenuh masa.Aku tak kisah sangat dengan keputusan tersebut disebabkan pendapatan aku lebih dari cukup untuk menampung segala keperluan kami anak-beranak.Terus-terang aku katakan yang aku lebih gembira disebabkan tak payah nak hantar dan jemput everytime isteri aku nak pergi atau balik kerja atau hantar anak aku pergi tadika pagi-pagi buta.Sejak isteri aku menjadi surirumah sepenuh masa,banyak masa cuti hujung minggu atau public holidays yang ada kami gunakan untuk balik ke rumah mertua aku yang terletak di Johor (since aku ni pun budak Kuala Lumpur,aku tak kisah.Setiap malam boleh balik rumah orang tua aku dan asalkan diorang gembira).

Mak Mertua aku tu boleh dikatakan lawa jugak,mempunyai kulit yang putih melepak dan halus gebu dengan ketinggian lebih sikit dari paras bahu aku dan berumur 48 tahun.Namanya adalah Ram Ibrahim dan Mak Mertua aku tu telah dilahirkan pada 24 Jun 1956 di Batu Pahat,Johor Darul Takzim serta berbintang Cancer.Kalau Mak Mertua aku tu keluar jalan-jalan dengan isteri aku,memang orang tak sangka yang jalan sebelah isteri aku tu merupakan Mak Kandung dia sendiri.

Satu perkara tentang Mak Mertua aku tu ialah dia pandai menjaga kulit dan merawat badannya tapi sorry la,mak mertua aku tu tak pakai all those branded items macam facial treatment dan body care products yang mahal-mahal tu.Dah la mahal,kesannya pulak tak seberapa.Semuanya produk tradisional aje.Ramai yang tak percaya yang mak mertua aku tu sudah pun mempunyai cucu.

Macam yang aku cerita tadi,semenjak isteri aku berhenti kerja,banyak la masa hujung minggu dan public holidays aku gunakan untuk pulang ke kampung isteri aku di Johor.Aku kadang-kadang boring jugak tinggal kat Kuala Lumpur ni dengan traffic jam yang tersangat la ‘stressfull’nya. Jadi,bila balik kampung isteri aku ni,aku gunakan sebaik mungkin untuk melepaskan stress dari kerja dengan pergi memancing atau jalan-jalan kat tepi laut (since rumah mertua aku tu dekat dengan laut).Bahagian-bahagian open space dan nature beauty ni memang menjadi kegemaran aku sejak kecik lagi.Ye la,sekian lama duduk di Kuala Lumpur ni dari aku lahir sampai sekarang.Duduk di tengah-tengah hutan batu dan semuanya “too-man-made” macam Sunway Lagoon tu.

Routine balik kampung isteri aku ni berjalan untuk sekian lama dan sejak balik pun kerap,lama-lama aku pun terperasan perubahan pada diri Mak Mertua aku tu.Lupa pulak aku nak beritahu,sejak aku merupakan lelaki tunggal di dalam rumah mertua aku tu (selain daripada Bapak Mertua aku),kadang-kadang banyak masa terlapang aku di rumah tu digunakan untuk menolong Mak Mertua aku tu dan boleh dikatakan aku ni merupakan satu-satunya menantu yang teramat sangat disayangi.

Perubahan yang paling ketara yang aku nampak ialah Mak Mertua aku tu lebih kerap berdandan dan pasang badan dan kadang-kadang tu aku perasan yang Mak Mertua aku tu macam nak goda aku pulak.Dah la malam-malam Mak Mertua aku tu jarang memakai bra dan baju yang dipakai tu phuuuhhh...kadang-kadang tu teramat la transparentnya.Jadinya,puting kedua-dua tetek Mak Mertua aku tu yang berwarna coklat kemerahan tu jangan cerita la,selalu sangat aku nampak dan daripada celah-celah baju tu aku boleh nampak yang kedua-dua tetek Mak Mertua aku tu memang sedang elok dengan tapak tangan aku ni,tak jatuh dan tak londeh pulak tu.Tak tahu la aku apa ubat atau ilmu yang Mak Mertua aku tu pakai.Kadang-kadang tu Mak Mertua aku tu macam saja nak posing depan aku,baca surat khabar sambil pakai baju low-cut pulak tu.Jadi,aku ternampak la kedua-dua tetek ranum mak mertua kau tu kat depan mata aku.Hai...!!!Berat mata memandang,berat lagi batang kote aku yang memikulnya.Pernah beberapa kali aku nak cuba ambil gambar dengan camcoder aku tapi line tak pernah yang clear.Bontot Mak Mertua aku tu memang satu bab yang lain pulak,tak jatuh.Jalan pulak tertonggek-tonggek macam itik betina baru lepas kena henjut dengan itik jantan.Depan aku....huh gelek bontot tonggeknya tu bertambah-tambah la daringnya.Kadang-kadang aku rasa macam nak pekap aje tangan aku kat bontot tonggek Mak Mertua aku tu atau cuba membayangkan yang batang kote aku ni dibuai mesra di dalam lubang cipap Mak Mertua aku yang berayun tu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 12, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mak MertuaWhere stories live. Discover now