10

116 11 0
                                    


Joel ja Joonas saapuivat viimeisinä kaksi minuuttia sovitusta ajasta myöhästyneinä metsän reunaan. 

"Mikä kesti jäittekö panemaa puskaan?" Niko kiusasi.

"Onks ton läpät aina tota ala-aste tasoo?" Joel huokaisi pettyneenä.

"Joo." Alex totesi ja tökkäsi loukkaantuneen näköistä Nikoa selkään.

"Tulkaa jo!" Olli huusi ja muut seurasivat tätä hämärälle polulle. Kuusikko käveli syvemmälle metsään toisiaan epäonnistuneesti säikytellen, kunnes Joonas kysyi. "Kaunko meil pitää viel kävellä, kuitenki tää on joku Ollin ja Nikon juoni tappaa meiät."

"Ei enää kauaa." Niko huusi. 

Pian pojat päätyivätkin pienelle aukealle ja he alkoivat asettelemaan tulevan yön majaansa. He päätyivät asetelmaan, jossa kaikki olivat rivissä. Drem reunimmaisena, tämän vieressä Niko, Alex, Olli, Joel ja rivin toisessa päässä Joonas.

Niko laittoi The Babadookin pyörimään Alexin kierrättäessä ostamiaan eväitä kaikilla. Hän (ja ilmeisesti myös Olli) olivat tehneet hyvää työtä.

 He olivat ostaneet kolme ja puoli litraa kaupan halvimpia energiajuomia, kolme suurta säkillistä popcornia ja erilaisia sipsejä, sekä tietysti Ollin täydellisellä maulla valitut irtokarkit. 

Joonas ja Joel pääsivät ensiksi käsiksi karkkeihin ja lastasivat omat suosikkinsa Joelin kangaskassin päälle. Pidempi blondi kehittyi Joonaksen sietämisessä, hän ei edes kivahtanut tälle, vaikka pörröpää käyttikin hänen laukkuaan lautasena.

Kaikkien saatua illan ateriansa kasattua, elokuva alkoi. Drem ja Joel olivat lopulta ainoat jotka eivät pelänneet. Niko ja Alex olivat kovia esittämään, mutta piiloutuivat hetki hetkeltä syvemmälle vierustovereidensa viereen. Niko Dremiin ja Alex myöskin vieressään tärisevään Olliin.

Olli ja Joonas olivat selkeästi pelokkaimpia ja Joonas kaivautuikin pikkuhiljaa ainoan vierustoverinsa, Joelin kainaloon. Joel ei jaksanut häiriintyä tästä, hänellä oli kylmä ja Joonas toi mukavasti lämpöä. Olihan tuo pelokas poika aika suloinenkin. 

Joonaksen näkökulma

Elokuvan jumpscaret saivat minut joka kerta. Huomasin lähestyväni Joelia hälyttävästi, mutta sain hänestä turvaa. Pidempi poika ei näyttänyt pelkäävän erityisesti, eikä häntä onneksi haitannut puoliksi tahaton lähentelynikään. 

Oikeastaan näin Joelin jopa hymyilevän kerran, kun syöksyin tämän kylkeen kiinni. Joelilla oli todella kaunis hymy. Jäin hetkeksi tarkkailemaan toista poikaa ja panin merkille, kuinka tämä oli ei vaan lähes, vaan täysin virheetön. 

Kauniit vaaleansiniset silmät, upea hymy ja pehmeän näköiset huulet, kasvojen kauniiseen muotoon täydellisesti sopiva nenä ja kulmakarvat ja upean sävyiset vaaleat hiukset. Lävistys alahuulessa kruunasi kaiken. 

En mitenkään voisi vihata häntä. En enää. 

Ryömin tarkoituksella tuon täydellisen olennon viereen ja sain taas pienen hymyn. Seuraava jumpscare sai minut taas värähtämään, jolloin Joel laski toisen kätensä ympärilleni. Olin ehdottomasti kusessa. 

----

Elokuva loppui ja kaikki alkoivat nukkumaan. Joel kääntyi kyljelleen, kasvot minua kohti. Katselin nukkuvaa olentoa hetken, mutta nousin pian seisomaan ja kävelin matkan varrella näkemäni suuren järven rantaan.

Istuin rannalle, niin kuin olin istunut edellisenä yönä Joelin kanssa ja ajatukseni harhailivat häneen. 

En sinänsä yllättynyt siitä, että aloin saamaan tunteita tätä kohtaan. Joelhan nyt oli joka miehen ja naisen unelma. Kaunis vartalo yhdistettynä noihin kasvoihin ja sen jumalaiseen ääneen. Ei multa löytynyt vastustuskykyä tuollaiseen. 

Valitettavasti tuo täydellinen miehenalku oli mitä luultavammin tavoittamattomissani. Miksi sellainen jumalolento kuin Joel uhraisi kahta katsettakaan minunlaistani päin? Niimpä, ei miksikään.

"Joonas mitä teet?" 

Alex. 

"Kunhan istun ja mietin, mitäs ite?" Haukottelin. 

"Näin, kun lähit ja tulin varmistamaan, että oot ok."

Nyökkäsin.

"Mites sulla ja Joelilla?" Mustahiuksinen aloitteli keskustelua.

"Mitä meistä? Ei me toisiamme enää vihata tai mitään."

"No sen huomaa. Tehän ootte ihan kusessa toisiinne." Alex naurahti.

"Ei se tykkäis musta niin."

"Ai vittu Joonas sä olet sokea. Se myis sielunsa sun vuoksi." Alex sanoi ja katsoi minua oudosti. "Etkö sä oikeesti ole huomannut?"

"Huomannut mitä? Ollaan vaan niin kuin te muutkin. Se on vitun kuuma ja ottaisin kyl jos voisin, mut en mä sitä sais vaikka haluaisinki" 

Alex huokaisi. "Odota vain, heti kun päädytte seuraavan kerran kahdestaan johonkin, se on sun kimpussa kynsin ja hampain. Näät sitten" 

Tämän sanottuaan Alex nousi ja toivotti hämmentyneelle Joonakselle hyvät yöt. Molemmat lähtivät nukkumaan muiden luokse. 

Joonas käpertyi omaan makuupussiinsa ja kääntyi Joelia kohti. Kiharapäinen sai pienen sydänkohtauksen huomatessaan toisen silmien olevan auki ja suun pienessä virneessä.




Memories (Blind Channel fanfic)Место, где живут истории. Откройте их для себя