Intro

7 0 0
                                    

Hai nama aku Nana nama penuh Nana Binti Shafiq...aku dulu ialah perempuan yang hanya berbuat dosa tetapi akan kehadiran seseorang itu merubahku.... Namanya Mariana Binti Adam...dia perempuan cantik, comel, baik, lemah lembut dan paling penting dia utamakan semua ibadah😁...dan ini lah kisahku





???:Huh...Apalah nak jadi dengan anak kita?

???:Tak tau lah awak...Huh

Ya, orang yang mengeluh itu ialah ibu bapa Nana.Mereka sedang bicarakan tentang anak mereka yang sering berbuat ulah... Apalagi di sekolah disebabkan dia itu membuli...

Meanwhile:

Alif
Online

Hai awak!!

Hai juga!!Buat apa tu syg?😂😂

Tak ada buat apa syg...

Ooh ada masa lapang x?

Ada, selalu ada untuk awak sorang je tau😘

Heheh..pandai awak amik hati saya eh?

Eh... Of course😘

Eh...oklah bye..saya nak makan dulu😘😘

Ok... Bye😘

Nana offline
Alif offline

Nana:Hai mak!! Masak apa tu?Macam sedap je!!!😆

Btw nama mak Nana Atiqah ye...So jangan keliru...Nana ada kembar juga... Tapi dia duduk kat Tahfizah ok tu je... Nama kembar dia Nini jangan keliru ye...

Atiqah:Masak makanan kegemaran kamu lah...

Nana:Wahh😋😋

Shafiq:Ha..Meh lah duduk sini dulu

Nana:Ok, yah

Skip dinner

Nana:'Huh bosanlah aku dengan Alif je ... Dia bukannya care pasal aku🙄🙄.... Alangkah baiknya kalau aku cari yang lain😆'

Skip keesokannya

Atiqah:Nana bangun... Dah pukul 6.00 pagi dah!!!

Nana:Ish...Yelah², sabar la

Atiqah:Sabar², kang sampai esok pun tak siap🙄

Nana:Yerr...Sabo lah mak...

Atiqah:Yelah

Skipp sampai sekolah

Nana:Hai Alif!!!

Alif:Hai syg 'ish malas lah aku nak jumpa dia🙄pastu aku rasa jijik pulak panggil dia syg'

Nana: Hai syg😘

Alif: Hai juga syg😘

Nana: Awk...

Nana ingin mengucapkan sesuatu tetapi dia tidak rela untuk kehilangan orang tersayangnya itu sedih. Walaupun dia ni buaya darat betina Alif lah bf yang dia sayang...

Alif: Ye knp?

Tanya Alif sambil menaikkan kening sebelagnya.

Nana: Ibu saya tadi pagi cakap suruh saya putuskan awk😔

Alif: ....

Alif bergumam mendengar ucapan Nana itu. Tetapi Alif juga ingin menjadi bf Nana hanya ingin membuat dia sedar apa yang dia buat ini salah. Aku tau aku ni pendosa yang tak layak memberi pelajaran kepada dia. Tetapi setidaknya rancangan aku sudah berjaya.

Alif: 'Ya Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang, aku sebagai seorang hamba yang berdosa ini minta ampun kepada engkau. Aku mohon supaya engkau mengampuni perempuan ini. Aku ingin dia di temukan oleh orang yang solehah. Aku ingin melihat dia yang cantik ini semakin cantik kerena sikapnya' Ucapku di batin. Walau bagaimanapun aku tetap ingin bersama perempuan ini. Tetapi apalah daya, jika kita couple akan dianggap zina bukan? Maka aku harus menunggu nya sehingga dewasa dan aku akan mengahwini dia.

Alif: "Redho je dulu awak😄, manatahu ibu awk ada niat baik ke apa ke, awk tau ke?" Ucapku bagi menyemangatkan Nana yang berada di hadapan ku sekarang.

Nana: "Hmm betul jugak apa yang awak cakap..." Ucapku dengan nada yang sedikit sedih.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 02, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Seorang pendosa bertaubat...?Where stories live. Discover now