البارت العاشر

6.3K 130 1
                                    

#حورية_الصعيد
#البارت_العاشر

عايده:قصدك أن أنا مش متربيه
انتى شكلك محتاجه اعادة تدوير من جديد..يا فلاحه انتى
ولسه هتنزل على وشها بالقلم كان ادم نازل ومسك ايديها...
ادم بغضب:أنا مش جايبها من الشارع علشان تعملى معاها كدا وتكلميها كدا وكمان تمدى ايدك عليها أنا مش هسمح بكدا..
عايده :انت بتقف قدام امك علشان دي
ادم:مالها دي مش قد المقام يا عايده هانم ولا مش على ذوقك انتى ناسيه انتى كنتي مين وبنت مين عمر ما كانت الفروق الطبقيه مغزي انك تحكمى على معدن الناس ...
عايده:انت بتقولى أنا الكلام دا ..
ادم مسك ايد حور :حور هنا بقت مراتى واحترامها من احترامى وهي مرات الكبير وليها احترامها ومش هسمح لاي حد يهينها اظن كلامى مفهوم وواضح ...

زين كان مستغرب طريقة اخوه اول مره يبقى بالعصبيه دي واول مرة يتعامل مع واحده كدا ابتسم لما شاف وقوفه قدام امهم وحبه لحوريه ومى كذالك كانت مبسوطه لأنها حبت حوريه وحبت طريقتها..

ادم خد حور وطلعوا فوق .
قفل الباب
_انتى لى نزلتى تحت من غير ما تقوليلي..
حور ببراءه:كنت عوزا اجهزلك الفطار كنت عوزا نفطر اول فطار سوا بس للاسف محصلش نصيب ..يلا عادي..
ادم قرب منها بحنيه وضمها ليه :أنا آسف انى اتعصبت عليكي واسف على كلام ماما ليكي بس هى طيبه والله ومع الوقت هتحبك زي ما انا حبيتك ومى حبتك..
حور بدموع:أنا كنت مفكره اللي هتكون حماتى هتعوضنى عن فقدان امى لكن للاسف محصلش فعلا الام متتعوضش مهما حصل...
ادم :صدقيني كل حاجه هتكون كويسه بس انتى اصبري هى بس لسه مش مستوعبه الموضوع..
حور:طول مانت معايا وبتعاملنى كويس ميهمنيش اي حد من عيلتك حتى سردين..
ادم بضحك:أنا مش عارف انتى متضايقه منها لى .
حور بصدمه وهى بتشاور على نفسها بتمثيل:أنا اتضايق من الصفرا دي تؤ عيب عليك يا جدع دانا عوزا اجيبها من شعرها بس..
ادم:هههههههه لى بقى كل دا
_مأساة يا آدم تخيل بتقولى انتى عمرك ما هتكونى هانم وهتفضلي خدامه قالتلى أنها هتتجوزك وهتكون هى الهانم ..
صحيح انت ممكن تعمل كدا..
ادم :هى كانت قدامى من زمان بس قلبي دق لواحده بس وقدامى دلوقتي خلاص كدا تعمل اللي تعمله ..
حور بتنهيده:يا شيخ طمنتني يعنى اجيبها كدا من شعرها عادي طالما مش لازماك
_مش عارف اي المغزي انك تجبيها من شعرها..
_اصله غايظنى اووي اول مره اشوف واحده شعرها اصفر وعنيها بنى!تحس أن ابوها من مصر وامها من امريكا يعيني والدنيا ملغبطه معاها..يلا ربنا يشفيها..
ادم:انتى مصيبه يا حور أنا مش عارف بتجيبي الكلام دا منين
_يعنى عاجبك ولا لا..
ادم قرب منها :عاجبنى ونص كمان..
بدأ يقرب منها اكتر :بقولك اي ماتيجي اقولك كلمه سر..
حور بتوتر وكسوف:تقصد اي يا سي ادم
ادم وهوا بيميل عليا اكتر:حلوة سي ادم دى يا حوريتي...
وبعدين فجأه الباب خبط وقطعوا اللحظه..
ادم نفخ بضيق :أنا عارف ان ام الجوازه دي مش هتكمل..
حور ضحكت بصوت عالى ..
ادم فتح الباب كانت الخدامه..
_احم ادم بيه اخو حوريه هانم.تحت وعاوز يشوفها..
حور بدون وعي صرخت:بجد عمار تحت ..
ونزلت على تحت جري ..

حورية الصعيدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن