Jaké by to bylo býti ptákem a vidět svět z výšky ?, o tom lidé mohou jen snít , ale já o tom sním dost často . Vlastně proto , aby mohli lidé létat vytvořili letadla , padáky , rogala , balóny .... Jen aby mohli vidět svět z výšky , právě jako ti ptáci . Přála bych si mít křídla a mít tu možnost s nimi zamávat a zmizet mezi oblaky , opustit šedou smutnou zemi a prohánět se v oblacích . Proč osude , když si dával křídla ptákům , proč si je nedal i lidem , když si věděl , jak moc by si je přáli . Ale křídla by dali lidem i tu krásnou možnost uletět pryč , do bezpečí , tak jako Daidalos a Íkaros . I Josef Dlask snil o tom , že vzlétne do nebes a tak sbíral a slepoval husí peří . Nakonec člověk vzlétl do nebes , jen ne za pomoci křídel . Ale i tak ovládl vzduch za pomoci letadel a balonů . Jenže aby mohl poznat vzduch , musel nejdříve i poznat zemi a její zákony . A tím se řídím i já . Jednou bych se ráda dostala do oblak , ale nejdřív musím znát i zem . A věřím , že až zemi poznám , poznám i vzduch . Jak asi musí vypadat svět z výšky ?, jako nějaká mapa , nebo abstraktní dílo .... kdo ví ? Ale jako ti ptáci i já se chci prohánět v oblacích mezi slunečními paprsky a až se mezi ně dostanu , tak to zjistím a ten obraz popíšu ve svých příbězích .