idam ağacı

519 66 272
                                    

medyadaki videoyu izleyip gelirseniz daha mutlu olurum ama vaktiniz yoksa sorun değil.

-

bu one-shot, melike'nin fnykss doğum gününe özel yazıldı

iyi ki doğdun melikem

ilk başta ona, sonra size iyi okumalar diliyorum

-

jennifer lawrence - the hanging tree

[🌳]

özgürlük nedir?

felsefeye göre özgürlük: engellenmemek ve bir şeylere zorlanmamak; her türlü dış etkiden bağımsız olmak ve istediği şekilde hareket etmek. kendi kararlarını kendi hür iradenizle vermek, insanın kendi istekleri doğrultusunda dışarıdan engellemeden bir şeyleri yapabilmesidir.

peki özgürlük diye bir şey var mıdır?

felsefeye göre var mıdır orası bir kenara dursun eğer eski tarihlerin birisinde, koskocaman bir kraliyet ailesinin tek prensi olan jeong yunho'ya soracak olursanız, o kesinlikle, 'özgürlük diye bir şey yoktur.' der.

çünkü tam şu an sevgili annesi, tüm kuzey krallığının kraliçesi, karşısında oturmuş, elindeki çay fincanındaki böğürtlen suyunu yudumlarken bir yandan da oğluna evlilik yaşının geldiğini ve en kısa sürede bir eş bulması gerektiğini anlatıyordu.

sarı saçlı prens ise sadece annesine hafifçe başını sallıyor ve özgürlük diye bir şeyin olmadığını bir kere daha birinci kişiden tadıyordu. bu konuda felsefe ne derse desin yunho'nun yorumu belliydi, özgürlük kesinlikle olmayan bir şeydi.

"oğlum, sen beni dinliyor musun?" siyah uzun saçlara sahip annesi, tek kaşını kaldırmış ve çay fincanını usulca masaya bırakmıştı. "sana burada önemli bir gelenekten bahsediyorum."

yunho, kafasının içindeki düşünceleri kenara hızlıca bıraktıktan sonra oturduğu yerde dikleşti. "anne, bunları zaten biliyorum." dedi yunho bıkkınlıkla. çünkü annesi zaten her gün fırsat buldukça bu konuyu açıyordu.

"pekala..." annesi, uzun elbisesinin eteklerini hafifçe kaldırdı ve oturduğu koltuktan yavaşça kalktı. "eğer bunları biliyorsan... güney krallığının prensesi lizzy ile evlenmeni talep ediyorum. tüm bu sorumluluğu almanın vakti geldi ve geçiyor."

orta çağın sonunda yaşayan bir prensseniz eğer 20 yaşına bastığınız zaman bir prenses ile evlenmeli ve veliaht prens olarak bir sonraki kral adaylığınızı ortaya koymalıydınız.

yunho, bir prens olarak böyle bir sorumluluğu olduğunu biliyordu. hatta herkesten daha iyi biliyordu lakin ister istemez bu süreci yavaşlatmak istiyordu.

çünkü bu özgürlük değildi. yunho, özgür olmayı çok istiyordu.

beş yaşındayken tüm prenslerden farklı olacağını ve özgür olacağını düşünüyordu. on yaşında ise istemediği birisiyle kesinlikle evlenmeyeceğini söylüyor, on yedisinde bu sözünün arkasında duruyordu.

lakin yunho, 22 yaşına bastığı an babasından yediği sert bir tokat ardından özgür olamacağını anlamıştı. bu olay sonrası beş yaşındaki hâlini, on veya on yedisini tamamen silmişti çünkü özgür olamayacağını çok iyi anlamış ve bir prens gibi tüm aile adetlerine boyun eğmesi gerektiğini kavramıştı.

hanging tree | yungi [one-shot]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin