Slaget mot IS

3 0 0
                                    

*det handlar om en 30 årig man som heter Fred och han går med en militärgrupp gruppen kallas för Delta Force. De personer i gruppen heter Jack, William, Jonatan, Casper.Men de hindras av IS och Freds mål är att de ska komma hem till Sverige.

Det låg fullt med stenar överallt och söndriga hus vid olika byn och städer. Det var mycket varmt och snart kväll Fred kunde knappt gå längre och hans ögon håller på att slockna. De slog läger för att vila tills imorgon.

Vid klockan 7 på morgonen väcktes alla av ett ljud. Alla gick ut för att se vad som hände tills de såg att det låg en död kropp på marken. Fred sprang in till sitt tält och tog på sig sina militärkläder och tog sitt vapen. Alla hade lagt sig ner på marken med sina beväpnade vapen. De såg en beväpnad man som skrek något på sitt språk. Efter ett par minuter kom en hel hög av beväpnade män framför Freds grupp. Fred ställde sig upp och började skjuta. Efter att Fred skjutit började alla andra att skjuta. Visa blev skottskadade och andra dog. Efter flera skottlossningar drog sig IS tillbaka.
Fred sprang så fort han kunde till tältet för att hämta en kikare. Fred stannade aldrig han bara vände sig om huvudet och kollade vad som hände bakifrån. När Fred hade kikaren hörde han en stor explosion. När han hörde explosionen sprang han det fortaste han kunde tillbaka till gruppen. När han kom fram kollar han genom kikaren och han såg flera soldater och pansarvagnar framför de.

Fred sprang till en militär som hade en telefon. Fred kallade på förstärkningar från basen. Han som pratade med fred var General Patton. General -sa att det kommer att komma räddnings helikoptrar men ni behöver hålla ut för att det kan ta ett tag innan helikoptrarna kommer. Innan Fred han att säga något mer så sköts telefonen sönder av IS. Fred sprang mot en stor grop som explosionen skedde. Efter ett tag såg de räddnings helikoptrarna de sköt sönder alla pansarvagnarna och landade. Flera soldater hoppade ner från alla helikopter. Men då såg Fred flera raketer riktade mot helikopterna. De sprängdes sönder och krasade på marken. Fred sprang mot en av de brinnande helikoptern men då såg en IS militär Fred.
Han Försökte skjuta ner Fred men lyckades bara träffa benet. Fred slängde sig ner i marken och såg det skadade benet som hade blivit träffad. Fred öste sand på såret och kröp vidare mot helikoptern. Han lyckades ta sig fram till helikoptern och rotade runt för att kunna hitta en sändare. Men då hittade Fred piloten som styrde helikoptern han var svår skadad och kunde knappt röra sig för att han satt fast. Han berättade var sändaren fanns. Fred försökte få tag på general Patton men istället svarade en militär.
Han sa att generalen var på väg mot Fred med en hel arme. Fred kröp fram till piloten och försökte dra ut honom. Till sist kom han loss Fred släpade piloten till lägret men det var inte lätt tyckte han för att IS försökte skjuta ner de. Till sist hörde De något från himlen.
Fred visste redan att det var Generalen som hade kommit. Men då drog sig IS tillbaka alla helikoptrar landade och hämtade upp alla soldater sen åkte de tillbaka hem till Sverige.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 29, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Slaget mot ISWhere stories live. Discover now