الحلقه الاولى ♥️🦋

269 16 3
                                    

روايه(فكيف للفؤاد ان يدق لغيرك).

البارت الاول

مع بدايه يوم جديد تستيقظ بطلتنا (حور ذات أعين خضراء واسعه وانف صغير وتتميز بالجسم الممشوق فى جسد قصيره وهى فى سن ١٨تملك شعر طويل وبشرتها فتحها مثل بياض التلج ومعندهاش الا اخ واحد وهنتعرف عليه بعدين)


فى وقت اذان الفجر استيقظت حور على صوت العصافير ثم أدت فرضها وتستغفر ربها ثم احضرت مذكرتها... لأنها تدرس فى كلية الالسن

حور:يارب اخلص الكليه واقدم فى الشركه واقابل فتى احلامى زى الروايات واجوز بقا هييح كلها احلام (خليها تحلم شويه )بعد مرور سعتين من المذاكره
حور:أما اقوم اخد بريك شويه الواحد حاسس أنه بيملك الدنيا وما فيها حاسنى هبقى معيده من كتر المذاكره ياه.

: انتى مجنونه يابت بتكلمى نفسك وجدت حور والداتها امامها والدت حور (سميره).

حور:فى ايه ياماميتو حد يفجع حد كده على الصبح.

سميره :لا يايختى الف سلامه عليكى من الخضه وبعدين قومى يلا عشان نجهز الفطار عشان تلحقى كليتك ياضنايا.

حور:حاضر ياماما شويه وطلعه وراكى طلعت حور فونها أما ارن على البت ام راس بخاخه ديه على الجانب الآخر يوجد....... الحيوان الكسولى( ياسمين صحبة حور تملك بشره بيضاء مثلها ولديها عيون مثل القهوه من يراها حقا يعجب بها ولديها جسم مثل حور ووحيده و تعتبر حور مثل اختها ).

ياسمين:هو مين البارد اللى يرن فى الوقت ده وبتبص فى التلفون والله حسيت انك انتى ي حور...... الكلب ايه ي بنتى فى حد يصحى فى الوقت ده.

حور:والله ياحبيبتى الشعب المصرى كله صاحى الا انتى يا كلب البحر وبعدين ياحبيبتى انتى فى كليه مايعلم بيها الا ربنا والدكاتره بتوعها المفترين ونفسنا نتخرج بتقدير حلو علشان نفسنا وعشان اهلنا اللى نفسهم يشوفنا احسن من اى حد...... وبعدين ابقى نامى علطول بعد مانخلص الكليه

ياسمين:ياه ياحور قصرتى فيا جدا يلا بقا سبينى اكمل نوم.
حور:يابنتى والله الواحد نفسه يخلص منك وميعرفكيش بس مضطرين بقا قدامك ساعه...... هفطر والبس واجيلك سمعانى هنروح النادى وبعدين نطلع على الكليه .

ياسمين بنوم:ماشى ياحور سلام.....

بعد مرور ساعه لبست حور فستان لافندر منقطو طرحه باللون الابيض وارتدت شنطه باللون الموف وشوذ ابيض عالى لانها قصيره .


حور:ماما انا نازله ادعيلى بالله عليكى..

سميره:ربنا يوفق يابنتى ويبعد عنك كل شر ويحفظك مع السلامه ياحبيبتى خلبالك من نفسك.... ومتتاخريش وتعودى تلفى انتى وياسمين عشان انا عارفكوا.

فكيف للفؤاد ان يدق لغيرك(الجزء الاول) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن