1.0

181 6 2
                                    

Samuel pov

Vandaag is het Luna d'r verjaardag. Ze wordt 15 als ze nog leeft tenminste. Bijna drie jaar geleden is ze verdwenen. Niemand weet wat er gebeurt is of waar ze is. Misschien is ze dood, misschien is ze in een ander land, misschien is ze nog wel in Nederland. Ik sta stil voor haar slaapkamer. Drie weken nadat ze na haar voetbal training niet thuis kwam ben ik voor het eerst weer naar binnen gegaan. Bijna elke week zoek ik weer naar dingen die iets duidelijk maken over waar ze is.

Luna pov

Thanks London, you guys were amazing! Roep ik door de microfoon voordat ik naar Noah loop. Je was geweldig zusje zegt hij terwijl hij een kus geeft op mijn voorhoofd. Mijn ouders zijn overleden door een auto-ongeluk en sindsdien zorgt Naoh voor me, hij is echt super. Ik loop de kleedkamer in en pak mijn spullen, nu hup de bus in en naar huis.

Jai pov

Heerlijk een weekje Engeland met Kaj. Cassius ging met zijn familie naar de Antillen, Dioni ging naar zijn familie in Spanje en Samuel kan na drie jaar nogsteeds niet aan vakantie denken, sinds Luna weg is is hij behalve voor B-Brave uitjes de deur nog niet uit geweest. Ik pak mijn vliegticket en het ticket voor het concert van Luana ( dit is de artiestennaam van Luna, voor zover zij weet is dit ook haar echte naam), een meisje van 15 jaar oud die super goed kan zingen. Ik pak ook de backstagepasjes van de tafel.

Ik loop met Kaj de trappen van het hotel af. Vanavond is het concert maar we gaan zometeen eerst eten. We lopen naar een klein eettentje en bestellen...

Luna pov

Ik ren het podium op en begin met waar ik goed in ben: zingen. Na een stuk of 15 nummers en een pauze van 10 minuten loop ik naar de kleedkamer. Ik kleed me snel om en maak me klaar voor de mensen die backstage komen.

Kaj pov

Wow...die Luana lijkt echt op iemand maar wie? 'Dit was het lievelingsnummer van Luna' zegt Jai ineens. Ik pak m'n mobiel en zoek een foto van Luna op. 'Jai kijk, dat lijkt Luna wel' roep ik boven de muziek uit. 'Wow...je hebt gelijk gast' zegt Jai.

*na het concert*
Ik loop met Jai een lange gang door, we blijven stil staan voor een deur met een ster waarop Luana staat. Jai klopt en na een paar seconden vliegt de deur open. In de deuropening staat een heel ander meisje dan net op het podium, toch is het Luana die ons binnen laat. We stellen ons voor en zeggen dat we nederlands zijn, dat praat wat makkelijker.

Na een tijdje gepraat te hebben pak ik m'n mobiel. Ik zoek een foto van Sam en Luna op en laat hem Luna zien. Ze kijkt even, schrikt dan en kijkt weg. 'Wat is dit?' vraagt ze. 'Dit ben jij met je broer Samuel, Samuel is een vriend van ons.' zeg ik langzaam, een beetje bang voor haar reactie. 'Ik ken geen Samuel sorry, jullie moeten je vergist hebben. Noah is mijn broer en verder heb ik geen familie meer.' antwoord ze fel. Shit ze is gewoon alles vergeten. Dan komen er beveiligers die Jai en mij wegsturen. Ik ben niet van plan op te geven en geef Luna onze nummers. Ik weet zeker dat ze Sam's zusje is en ik ben vastbesloten haar terug te krijgen bij haar familie, waar ze hoort.

Samuel pov

Ik loop naar een hoekje in mijn kamer, vroeger was het een rommelhoekje, nu is het een plek waar ik een zitzak neer heb gezet en een foto van mij met Luna om de foto staan kaarsjes die ik aansteek. Ik ga in de zitzak zitten met de foto in mijn handen.

Ik zit nog steeds met de foto in mijn handen als mijn moeder roept dat het eten klaar is. Langzaan sta ik op, ik zet de foto terug en blaas de kaarsen uit. Ik loop naar beneden en ga naast Gaya aan de eettafel zitten. Na het eten ga ik meteen weer naar boven, ergens anders kom ik bijna niet meer.

Jai pov

'Moeten we Sam niet bellen?' vraag ik aan Kaj ergens weetend dat hij nee zegt. 'Nee gast, die komt meteen hier naartoe. We moeten het zeker weten.' krijg ik als antwoord. We weten allebei dat het Luna was, hoe ze schrok van de foto, die Noah heeft haar in haar macht en wij moeten zorgen dat dat stopt. 'Wat wil je dan doen om het zeker te weten?' vraag ik terwijl ik zelf iets probeer te bedenken. 'Ze heeft onze nummers ze kan ons dus bellen, en ze heeft morgen een signeersessie in een of andere muziekwinkel. Daar gaan we heen en we laten haar nog een foto zien. We printen er morgen voordat we naar de signeersessie gaan een paar en schrijven onze nummers achterop.' is zijn antwoord. 'Hoe weet je dat ze de foto's niet verscheurt of weggooit?' bedenk ik me. 'Zoiets zou Luna niet doen, het is nog steeds ee zusje van Sam.' zegt Kaj lachend.

Luna pov

Waarom had ik zo'n zwak voor die foto? Ik ken die jongens niet eens. Toch besluit ik er niks over tegen Noah te zeggen. Onder de foto stonden twee namen: Luna Leijten en Samuel Leijten. Ik besluit eerst te zoeken op Samuel Leijten. Lid van B-Brave...19 jaar...andere leden van B-Brave: Jai Wowor, Cassius Verbond, Kaj van der Voort en Dioni Jurado-Gomez. Ik besluit eerst maar eens even te kijken wat ze gemeen hebben behalve dat ze in B-Brave zitten. Mmm...ze hebben alle 5 de facebookpagina van Luna Leijten gedeelt. Ikbekijk de pagina en meteen vallen de berichten me op. "We missen je", "Waar ben je?", "Na drie jaar nog steeds opzoek, geef alsjeblieft een teken van leven". Wow...al drie jaar opzoek naar een meisje waarvan je niet weet of ze dood is, of waar ze is, heftig...

Ik sluit de laptop af en stap in bed, morgen weer een lange dag.

Hoofdstuk 1...
So happy, dank jullie voor het lezen.
Ik weet dat ik steeds aan een boek begin het het vervolgens niet afmaak, sorry...
Maar dit boek ga ik sowieso afmaken, ik weet precies hoe ik het ga doen.
De helft van dit hoofdstuk is trouwens geschreven door X_YARA_X omdat ik het heel druk had. Volg haar trouwens ook even. Haar nieuwe boek 'what if dreams come true' wordt echt heel leuk.

XXX Me...❤

P.s. vote en comment
Thank you

Lost: Sister!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu