Sebulan kemudian.........
Suatu malam Lia mendengar suara tangisan. Suara itu mengejutkan Lia dari lena. Tanpa fikir panjang, Lia terus keluar dari bilik menuju ke bilik Man.
"Akak, Man rindu ibu ayah" - kata Man setelah menyedari Lia memasuki bilik itu.
Lia terus memeluk Man. "Jangan nangis sayang. Akak ada. Akak sayang man". Kata Lia sambil mengusap air mata Man yang terus menerus mengalir.
Akhirnya Man dan Lia tertidur setelah keduanya mengantuk.
Setiap kali Man bersedih, setiap kali itulah Lia akan memujuk Man sehingga Man tenang. Ibu dan ayah Lia juga sentiasa memberi semangat dan meminta Lia membantu memulihkan emosi Man.
..................
Man kini telah mulakan rutin persekolahan seperti biasa. Namun masih gagal fokus sepenuhnya pada pelajaran. Fikirannya masih terganggu. Cuma kadangkala Man kelihatan ceria akibat lupa kepada tragedi yang menimpa orang tuanya.
Satu pagi ketika Man datang ke sekolah, Man duduk di kantin sekolah untuk bersarapan. Kedudukan kantin itu membolehkan pelajar melihat ke jalan raya di luar kawasan sekolah. Hal ini membuatkan Man mengenangkan nasib dirinya. Kini dia sudah tiada ayah yang menghantar kan ke sekolah. Hal itu semestinya menjadikan berasa sedih. Kesedihan Man berlarutan sehingga balik ke rumah.
"Sayang dah balik! Meh sini duduk sebelah akak" - kata Lia melihat Man memasuki rumah setelah balik persekolahan.
Namun muka Man kelihatan sedih. Man cuma berjalan menuju kepada Lia lalu duduk melepaskan bag yang di sandang. Hari itu Lia berada di rumah kerana mendapat info bahawa kelas ditangguhkan.
Di hati Lia, Man sudah dianggap adik sendiri. Perasaan sayang sudah bertapak. Lia yang melihat Man bersedih membuatkan Lia sangat bersimpati.
"Petang nanti kita jalan nak tak Man? Akak rase bosan lah duduk rumah" - Lia menyambung perbualan.
"Akak nak bawak Man jalan mana?" - tanya Man dengan suara yang tiada semangat.
"kita pergi bandar nak tak?"- tanya Lia
"ok kak" - jawab Man dengan riak muka hampir menangis.
Lia melihat Man pandangan simpati terus memeluk erat Man sambil mengusap belakang dada Man. Man tidak dapat menahan sedih terus menangis dalam pelukan Lia.
Tiba-tiba Man merasakan sesuatu di dalam kesedihannya apabila dipeluk oleh Lia yang ketika itu hanya mengenakan baju t-shirt dan berseluar longgar. Tubuh Man bertindak balas setelah bersentuhan dengan dada Lia yang tiada bra itu. Kelihatan puting Lia sedikit tertonjol pada saat tertentu. Mata Man tertumpu pada dada Lia. Man mengetahui itulah bahagian aib wanita namun belum pernah memahami nikmat s×x.
Burung kecil Man tiba-tiba mengeras. Namun Man menghiraukannya kerana tidak mengerti apa-apa.
"Dah jangan nangis"
Suara Lia itu menyentak Man yang sibuk memerhati dada Lia. Man cuma membalas dengan senyuman kepada Lia.
"Man nak zohor dulu lah kak" - kata Man
"Ok sayang" - balas Lia berserta satu ciuman diberikan
...........
Usai mandi dan solat Man berbaring di atas katil. Kepala Man tidak sengaja mengingati bentuk badan tegap Lia dihiasi buah dada sebesar bola takraw. Bentuk badan Lia memang tidak begitu menonjol apabila dia berbaju kurung kuliah, namun di rumah berlainan apabila mengenakan pakaian yang simple.
.............
"Man, bangun. Kejap lagi kita kan nak jalan"
Man terjaga setelah mendengar suara Lia dan merasa bahunya disentuh.
"Hmmm.." - Jawab Man yang mamai
Lia membalas pandangan Man dengan senyuman dan menunggu Man benar-benar bangun dari katil.
Selepas Man bersiap, Man menuju ke bilik Lia lalu membuka pintu.
Man melihat Lia berbaju kurung tidak bertudung duduk di meja make-up. Jelas kelihatan baju kurung itu sedikit mengecil di bahagian perut. Dada Lia kelihatan agak menonjol.
YOU ARE READING
Anak Jiran
FantasyMengisahkan perjalanan kehidupan kanak-kanak yang kehilangan tempat berteduh. Seorang anak yang cemerlang pada permulaan, namun terjerumus ke dunia fantasi s3ksu@l secara tidak sengaja setelah dijaga oleh jirannya yang juga teman baik arwah ayah dan...