"Där är du ju! Jag har väntat på dig." Säger Derek när jag kliver in på hans kontor.
Jag sätter mig på en av dom svarta stolarna som stod framför hans skrivbord.
"Har du bestämt dig? Joinar du min flock?"
"Jag... vet inte, jag menar, måste jag göra något test eller sådant då?"
Jag drar nervöst fingrarna genom håret medan Derek sitter på sin vita stol med en fundersam min.
"Nej, det behöver du inte."
"Okej, för att jag skulle bara faila på det testet då." Skrattar jag. Jag tänker en kort sekund på min gamla flock. Jag förstår fortfarande inte varför dom utvisade mig ur den.
"Så du joinar flocken då?"
"Aa, det gör jag."
"Men du kan hitta ditt rum i det stora huset, det är en grön dörr på högsta våningen."
Jag ler tacksamt.
***
Huset jag skulle få bo i var ett femvåningshus. Dom fyra våningarna högst upp bestod av sovrum, och bottenplan hade kök, vardagsrum och sådant som ett vanligt hus har.
Medan jag går upp för alla trappor så möter jag en massa andra människor som kollar nyfiket på mig. Det verkade finnas ganska få tjejer eftersom att jag bara hade träffar två tjejer hitills. Jag kommer upp till våning fem där det var en lång korridor med vita väggar och en massa olika färger på dörrarna. Det fanns både gula, röda, blåa, lila, rosa, orangea, svarta och många fler.
Jag hittar den gröna dörren och öppnar den och går in. Det var ett ganska stort rum med ljuslila väggar, en liten garderob, ett svart skrivbord med en röd stol, en normalstor säng och en heltäckningsmatta som var lurvig och ljusgrå. Det fanns också en vit dörr på högra sidan av rummet som troligen ledde till badrummet.
Ska vi verkligen få bo här?! Tjuter Destiny upprymt.
Jag svarar med ett enkelt ja.
Nu måste du skaffa nya vänner, och du borde kolla ifall din mate kanske befinner sig här och-
Hon avbryts av ett knackande från dörren.
"Kom in." Först tror jag att det är Derek. Men tydligen inte. In kommer en främmande kille, säkert en flockmedlem i Dereks flock."Hej." Säger han. "Jag heter Carter och är betan i flocken, jag är också Dereks närmaste vän och en av dom bästa krigarna."
"Uhm, jag är Lovalee och jag är ny i flocken?" Säger jag. Fast det låter mer som en fråga.
"Ja juste, det är du ja!"
"Mhm."
"Välkommen till flocken då!"
"Tack."
Vi står där i en livslång sekund tills någon ropar att Carter ska komma. Han går till person som hade ropat på honom medan jag stänger dörren efter honom. Jag sätter mig på sängen och tar upp mina saker. Jag skulle behöva handla nya kläder.
***
Efter att jag duschat, gjort iordning mina saker och allt så går jag ner för alla trappor och ut ur huset.
Det var dock inte en så smart plan...
Dom flesta runtom mig morrar hotfullt medan vissa bara står och stirrar på mig.
"DÖDA HENNE!" Skriker plötsligt någon. Jag känner ett slag mot tinningen och allt blir svart.
______________________________________________________
As kort jag vet! Ska försöka skriva lite längre kapitlen sen :)
YOU ARE READING
Min gamla flocks fiende
WerewolfLovalee och hennes bästavän Gavin är medlemmar i flocken Red moon. Lovalee blir utvisad ur flocken utan någon som helst förklaring till varför. Ute i vildmarken stöter hon på flocken Black moon. Hon blir medlem med dom utan att veta att det är henn...