Malam ini giliran Crystal untuk bertugas petang, pukul tiga hingga pukul sebelas malam. Sebagai sebuah klinik yang terletak di pendalaman seperti itu, walaupun di panggil klinik kesihatan besar, tetapi memang tidak punya ramai kakitangan nya. Jadi kenalah di bahagi bahagi tugas dan giliran mengikut keperluan dan keadaan semasa, walaupun ada kalanya terpaksa bertugas bersendirian. Mujurlah Crystal ini ada teman setugas yang baik seperti Clysha, yang hari tersebut dia telah bertugas pagi dan teman mereka Jane, yang kebetulannya juga anak kepada tuan rumah tempat mereka menyewa, telah datang untuk menemaninya bila kena giliran malam seperti itu. Pada malam itu setelah mengemas semua peralatan dan keperluan yang telah di gunakan, Crystal pun mengajak kedua mereka Clysha dan Jane untuk balik ke rumah.Setelah memaklumkan kepada pakcik Pengawal yang bertugas, mereka pun meninggalhan kawasan klinik. Memandangkan klinik dengan rumah mereka pun tidak jauh, sekitar antara lebih kurang empat ratus lima puluh dan lima ratus meter sahaja, mereka pun hanya berjalan kaki untuk pergi dan balik antara rumah dan klinik. Namun ketika itu belum pun jauh mereka keluar dari kawasan klinik, tiba tiba hujan telah turun dengan lebatnya. Maka berlarilah mereka bertiga berpatah balik ke klinik itu semula. Dengan pakaian mereka yang sudah habis basah. Sehingga dengan pakaian mereka yang memang seksi pada malam tersebut, maka kini semakin bertambah seksilah lagi mereka berdua. Dalam pada itu sebenarnya mereka tidak sedar, bahawa ada seorang lelaki yang sedang memerhatikan mereka selama ini.
Dalam secara kebetulan dan di samping dengan keadaan semasa yang berlaku tersebut, lelaki itu telah mengambil kesempatan dengan datang ke klinik untuk mendapatkan rawatan, yang kononnya mengatakan bahawa dia tidak sihat. Sebagai seorang penjawat awam terpaksalah juga Crystal melayaninya walaupun sebenarnya klinik sudah pun tutup dan waktu bertugas telah pun tamat. Bagi Crystal pula sementara dia pun tidak dapat balik dan esok pun hari sabtu, hari cuti. Jadi tidak mengapalah, fikirnya. Rupa rupanya dalam pada itu, lelaki tersebut ada mempunyai tujuan yang lain, yang memang sudah di rancang sejak lama. Setelah membuat rawatan, di samping menunggu hujan reda, mereka bertiga telah mengambil air minuman botol yang memang di sediakan di klinik tersebut. Sambil duduk berbual mereka pun minum air itu. Namun tanpa mereka sedar yang sebenarnya lelaki itu telah menghampiri mereka lalu memasukan ubat khayal yang di campur dengan ubat perangsang yang di bawanya ke dalam minuman mereka. Dengan tanpa sebarang syak wasangka mereka yang menganggap ianya hanya air minuman biasa telah pun terus meminumnya.
Lebih kurang dalam setengah jam kemudian, ketiga tiga mereka merasa seperti ada perubahan yang telah berlaku di dalam diri mereka. Apabila tiba tiba tubuh mereka merasa hangat, sedangkan suasana ketika itu dingin, dengan pakaian mereka yang basah serta hujan lebat di luar. Dalam pada itu juga seperti ada sesuatu yang telah membuat mereka serba tidak kena. Ianya bagai menggelitik gelitik yang telah merangsang rasa berahi dan ghairah mereka. Entah mengapa ketika itu, selain mereka ingin duduk rapat dengan sesama mereka, seperti ada keinginan pula untuk menyentuh di antara satu lain. Mereka pun bukan hanya sekadar bersentuhan, tetapi saling usap mengusap dan gosok menggosok.
Lelaki yang memberi minuman tadi hanya memerhati sahaja apa yang berlaku. Sebelum dia pun datang mendekat, kelihatan mereka bertiga telah tersipu sipu dengan tindakan yang sedang mereka lakukan itu. Walaupun mereka berada dalam keadaan terangsang, tetapi mereka masih punya perasaan malu. Kemudian lelaki itu dengan sengaja menyentuh lengan Crystal, lalu mengusapnya perlahan. Crystal yang pada mulanya terkejut dengan spontan terus sahaja menarik tangannya. Lelaki itu hanya tersenyum memandang mereka bertiga, mereka pun membalasnya dengan senyuman juga. Selepas itu lelaki itu menyentuh Clysha, tetapi Clysha tidak membantah, dia membiarkan sahaja lelaki itu menyentuh bahu yang kemudian telah memicit micitnya dari belakang.
Mungkin kerana tindakan lelaki itu membuat dia sedap, Clysha telah bersuara seperti mengeluh. Dia pun hingga memejam memejamkan matanya. Melihat itu Crystal mendekat kepada Jane, di pautnya wajah Jane lalu di ciumnya. Jane pun membalas dengan melakukan perkara yang sama terhadap Crystal, jadilah mereka saling bercium ciuman di antara mereka. Lelaki yang memicit memicit Clysha itu telah mencium Clysha pula. Kerana terkejut, Clysha pun membuka mata lalu memandang lelaki tersebut yang sedang tersenyum senyum memandang ke arahnya. Dia tidak marah, hanya terkejut dengan tindakan berani lelaki itu. Bila lelaki itu cuba untuk memviumnya lagi, kali ini Clysha telah mengelak dan menolak. Tetapi lelaki kelihatannya seperti mendesak pula dengan terus memaut dan merangkul tubuh Clysha.
YOU ARE READING
peristiwa satu malam
Short StoryKesah kejadian perkosaan yang berlaku di sebuah klinik kesihatan besar di satu kawasan pendalaman, yang melibatkan kakitangan klinik terbabit, yang telah menjadi mangsanya.