1. Targaryen Ház

72 2 10
                                    

Volt idő, amikor a sárkányok uralták Westerost, igaz, ennek már több tíz éve. Az utolsó sárkánykirály az őrult, II. Aerys volt, az én nagyapám. Na de, hogy az elején kezdjem, I. Aegon Targaryen, az én nem is tudom hányadik ükapám egyesítette a Hét Királyságot két húgával, Visenya-val és Rhaenys-szel. Ekkor még minden jó volt. Aztán Maegor, Aegon és Visenya egyetlen gyermeke hidegvérrel megölte féltestvérét, az akkori uralkodót, I. Aenys-t. Maegor volt talán az első őrült és kegyetlen király. Uralma szerencsére nem tartott sokáig, unokaöccse, I. Jaehaerys vette át az uralmat, akit “Az öreg királynak” szoknak emlegetni. Jaehaerys majd 60 éven át uralkodott békét és jólétet elhozva.  Westeros ekkor virágzott ki igazán, az volt a fénykora. Sajnálatos módon gyermekei elég korán eltávoztak e világról, így kétségessé vált az utódlás kérdése. Számos nagyúr érkezett a Hét Királyság központjába, ám a nagytanács csak tizennégy trónigényt hallgatott meg, azon belül is csupán kettőt vett igazán fontolóra. Rhaenys Targaryen hercegnőét, a király legidősebb utódjáét és unokatestvéréét, Viserys Targaryen hercegét, a legidősebb férfi utódét. Az öreg király maga is nagyon jól tudta, hogy Rhaenys, nő révén nem ülhet a Vastróntra, tehát egyértelműen a herceg lett a örökös. Békés Viserys meglehetősen jó király volt, azonban felesége, Aemma Arryn nem szült fiút. A királynét elég csúnya vég érte, belehalt a szülésbe, de hiába. Hiába áldozta fel Viserys Aemma életét a csecsemőért, mert az sem élte túl. Egyetlen gyermekük volt, aki életben maradt, Rhaenyra hercegnő. Rhaenyra eleven, lázadó típus volt. Igen ám, a békés királynak kötelessége volt újraházasodni. A sors úgy hozta, hogy az új királynő Alicent Hightower lett, Rhaenyra legjobb barátnője. Így a két leány eltávolodott egymástól. A király pedig kijelentette, öccse, Daemon herceg nem lesz uralkodó. Sokak szerint olyan lett volna, mint I. Maegor. A lánya lett hát a választott örököse a Vastrónnak és ezek után számos kérője akadt. Végül hozzáadták Laenor Velaryon-hoz. Sárkánykő hercegnőének nagybátyja pedig elvette Laenor húgát, Laenát. Alicent királynénak négy gyermeke született, Aegont, Helaena, Aemond és Daeron. Rhaenyra-nak és Ser Laenor-nak sosem született közös utóda, a hercegné mindháromszor Ser Harwin Strong-tól lett állapotos, a városi őrség parancsnokától. Három fiúnak adott életet, Jacaerys-nek, Lucerys-nek és Joffrey-nak. Daemon-nak és Lady Laena-nak két lánya született, ikrek, Baela és Rhaena. Az idő azonban telt - múlt, az uralkodó leépült s meghalt. Na és, hogy hogyan és miért tört ki a Targaryen polgárháború? Nos, ez igen egyszerű, Alicent fiát, Aegont akarta a trónra ültetni, mondván, az volt férje utolsó kívánsága. Mindeközben Daemon és Rhaenyra egybekeltek házunk szokásához híven, ugyanis mindkettejük házastársa korán eltávozott. Sárkánykőn nevelték két fiúkat, mindezt, hogy mi történik Királyvárban nem is sejtették. Aegon herceg nem áhította a trónt, nem volt rá alkalmas. Úgy tudjuk Aemond öccsének, kinek addigra fél szeme már oda lett, mert Lucerys Velaryon megvakította jobbját mikor még kicsik voltak, valami olyasmit mondott neki, hogy keres egy hajót és soha többé nem látják. De ez mind hiába. Másnap már meg is koronázták és ő lett, II. Aegon, az Andalok, a Rhoyniak és az Elsők királya, a Hét Királyság ura, a Birodalom védelmezője. Daemon herceg és Rhaenyra hercegnő, akit megkoronáztak székhelyünkön atyja koronájával, ezt nem hagyták szó nélkül. Kitört a Targaryen polgárháború, a sárkányok táncolni kezdtek. Táncoltak, főleg miután Luke Velaryon herceg is eltávozott, állítólag félszemű Aemond herceg ölette meg sárkányával szánt szándékkal. Családom háborújának végére szinte mindenki meghalt 's már csak hamun és csontokon lehetett uralkodni. A történtek után aztán sorra váltották egymást felmenőim a trónon. III. Aegon, I. Daeron, aztán I. Baelor, volt IV. Aegon is, meg II. Daeron, nagyapám nevének elsője, tehát I. Aerys. I. Maekar tizenkét évig uralkodott, V. Aegon Targaryen huszonhat évig, ő volt az utolsó, ki ilyen hosszú ideig király volt. Az utolsók közé tartozik II. Jaehaerys és mint már említettem, II. Aerys, "Az őrült király". Vele véget ért a sárkányok uralma. Robert Baratheon foglalt helyet Királyvárban, azután fattyú fiai és végül, de nem utolsó sorban Cersei Lannister, Robert felesége. Ő csupán azért fontos személy, mert ő volt az első nő a különböző kardokból és fegyverekből összekovácsolt trónon. Ide ért a tél, a holtak serege és az éjkirály támadt. E háborúból végül győztesként kikerülve anyám, Daenerys felperzselte a Lannister királynő birodalmát, de feleslegesen, apám Aegon vagy más néven Havas Jon szíven szúrta. Meg tette, megölte anyámat, pedig szerette őt. Ezt is egy Lannister-nek köszönhetjük, név szerint Tyrion Lannister-nek, az ördögfiókának. Tele beszélte atyám fejét és nézd mi lett a vége. Na ezért nem jó oroszlánokkal barátkozni, manipulatív, akaratos és túlságosan ravasz egy nép. Most pedig felmerülhet a kérdés, hogy akkor mégis ki lehetek én, hogy lehetek itt. Hogy Daenerys Targaryen életben van? Nos, ez már egy kicsit hosszabb mese.

A Sárkányok Öröksége - FeltámadásWhere stories live. Discover now