Witam! Dziś przybliżymy się bardziej leczeniem chorób a dokładniej o co chodzi ze stopniami chorób i urazów. 1 Lekcja, trch mi nie wyszła bo niektóre rzeczy dodałam od siebie i nie widzieliście co konkretnie napisać do zeszytów. (UWAGA! NIE TRZEBA TEGO ZAPISYWAĆ W ZESZYTACH) Więc postaram się zrobić chociaż trochę lepszą lekcję.
I dziś nauczymy się...
Stopniami chorób! (Spokojnie zdaję sobie sprawę że to było na początku 👌)Jeszcze jedno, teorie i ćwiczenia najbardziej opłaca się w zeszycie jeśli musicie go używać. Tam nie piszę nic od siebie i to po prostu to, co musicie wiedzieć.
TEORIA
Choroby dzielą się na stopnie chorób.
Występują stopnie:
- Stopień 0.
- Stopień 1.
- Stopień 2.
- Stopień 3.Stopień 0.
Do tej grupy należą najmniej bolesne, oraz najlżejsze urazy oraz różnego rodzaju choroby. To zupełna rzadkość jeśli ten stan urazu przejdzie na groźniejszy stopień czyli rozwinie się. Wizyta u medyka jest po prostu zwykłą formalnością ale i tak warto chociaż skonsultować to z medykiem, dlatego że zawsze trzeba zidentyfikować uraz.
Jest 100% szans, że uraz lub choroba się wyleczy. W skrajnych przypadkach tak nie jest. Około 8-9 wschodów słońca by było wpełni normalnie.Przypadki urazów, chorób:
• Zadrapania
• Strach
• Gorączka
• Głód
• Kleszcze
• Kaszel kociaka
• Bóle stawówNajczęściej te urazy występują u starszych, ale wyjątkiem jest np. kociak. Reszta głównie występuje u starszych ale czasami i wojownicy je mają.
Stopień 1.
Urazy stopnia 1. dla medyka doświadczonego to wprost banalne zadanie, zaś uczeń może mieć z tym bardzo mały lecz problem. Oraz także tym razem jeśli nie pójdzie się do medyka, to uraz lub choroba się pogorszy, zazwyczaj do stopnia 2, kiedy nie pójdziemy do medyka podczas ok. 15 wschodów słońca (dni). Jeśli medyk zrobi wszystko w bardzo dokładny sposób, wtedy urazy o ½ czasu są krótsze.
Np.• Popękane łapy
• biały kaszel
• przeziębienie
• Małe zatrucie
• Łagodne rany
• Zwykły kaszelStopień 2.
Urazy oraz choroby które już strasznie koniecznie potrzebują interwencji, inaczej stworzą wielkie zagrożenie dla życia. Najlepiej żeby takie koty leczył doświadczony medyk. W ciągu dwóch zaćmień (tygodni) uraz zmieni swój stopień na 3. A on już jest strasznie śmiertelny. Przez cały czas trwania choroby lub urazu stan wojownika pogorsza się o ⅓ a czasami i ½.
Przykłady:
• Zielony kaszel
• Złamanie
• Zakażenie
• Zatrucie
• Średnie czasami głębokie rany.Stopień 3.
To są bardzo ale to bardzo śmiertelne urazy lub choroby które może leczyć tylko bardzo mądry, oraz doświadczony. Jeśli się nie interweniuje po 1 godzinie, stan zmienia się na krytyczny. Bardzo często a nawet prawie zawsze są śmiertelne albo prowadzą do stałych zwyrodnień. Najlżejsze urazy 3. Stopnia uśmiercają kota po ok. 9 wschodach słońca.
Przykłady:
• Gangrena
• Czarny kaszel
• Złamania nieleczone albo z przeniesieniem stawowym.
• Głębokie, śmiertelne rany.
• Śmiertelne zatrucie np. Zjedzenie Wilczej Jagody.UWAGA!
ZŁAMANIA SĄ WYJĄTKIEM! Zawsze prowadzą TYLKO do STAŁYCH ZWYRODNIEŃ NIGDY do ŚMIERCI!
Np. Rozżarzona Skóra kulała do końca swojego żywotu przez potrącenie potwora.2 rzecz, nigdy żaden uraz TYLKO URAZ nie zostawia ŚLADU po sobie. Blizny, ból kości, oraz wielka chrypa po Czarnym Kaszlu. Np. Jasne Serce po walce z psami straciła oko i miała szkarłatną bliznę do końca życia (podobno jak trafi do Klanu Gwiazdy to zniknie jej blizna ale chodzi mi o żywy obraz.)
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO ĆWICZEŃ?
Pouczcie się TYM RAZEM NIE Z WIKIPEDII a właśnie z mojej teorii w tej lekcji. Dokładnie jakie urazy i przypadki występują. Potem możecie przejść do ćwiczeń:)).
Ćwiczenia
Ćwiczenie 1.
Czy z np. kleszczami u starszych trzeba koniecznie zawołać medyka? A jak tak to co się wtedy stanie? Powiedz w komentarzu.
Ćwiczenie 2.
Czy zielony kaszel jest śmiertelny (tak fachowo) jak piszą to w książkach? Czy jednak są gorsze urazy? Jeśli tak to zastanów się, jaka choroba/uraz jest podobna do zielonego kaszlu ale groźniejsza. Odpowiedz w komentarzu
Ćwiczenie 3.
Czy w Klanie Gwiazdy leczą/znikają urazy 3. Stopnia? Podaj przykład (ten przykład może być teorią) w którym to się dzieje, jeśli to prawda. Odpowiedz w komentarzu.
Ćwiczenie 4.
Czy w Mrocznej Puszczy pogorszają się urazy ale lepiej i groźniej na kocie wyglądają? Jeśli tak, podaj przykład w komentarzu.
Ćwiczenie 5.
Spróbuj napisać mini referat 15-zdaniowy o urazach wszystkich stopnii, i je do siebie porównaj. Możesz stwórzyć książkę w której mi to wyślesz. Oczywiście pobiorę ją a ty możesz tą książkę usunąć. Te zadanie jest opcjonalnie i dla chętnych.
UWAGA! Na wszystkie ćwiczenia odpowiedź także w zeszytach jeśli je posiadacie. Jeśli nie, to odpowiedź tylko w komentarzu.
Mam nadzieję że się podobało, napracowałam się nad tym strasznie.
Byee cookies! 🍪~Cookie🍪
CZYTASZ
Wojownicy. Kącik Medyka. Tom 1. Nauka Medyka.
FantasyR͜͡e͜͡c͜͡o͜͡r͜͡d͜͡s͜͡: 17# warriors 24.11.22 3# zioła 24.11.22 116# koty 3.06.23 🇴 🇵 🇮 🇸 : |•'§ Witam! To Cleyo! 🥛 Stworzyłam książkę dla ludzi którzy by chcieli wiedzieć więcej niż nudną Wikipedię o ziołach, np. oddzielne lekcje, podział ziół...