Ali Ghazali, seorang budak yang setinggi dengan 9 tahun tetapi umurnya sudah mencecah 12 tahun. Dia adalah seorang yang comel, peramah, degil, cuai, dan dikatakan murid yang paling popular di sekolah sebab kecomelannya. Selain itu, Ali juga murid terkaya di sekolahnya. Dia popular diantara perempuan dan lelaki tak kira umur. Sebab waktu dia nak balik je mesti ramai yang tengok(Termasuk saya) Entah nape diorang tu. Dah gila ke ape? Nk tengok budak comel je kot-...
Remaja perempuan selalu je pergi kat sana masa diorang pulang. Nk tengok Ali si comel. Jadi, Ali ni popular. (Dh berapa kali aku cakap Ali ni popular eh? Tolong kira lh ye...)
Ali, walaupun dia ni kaya, dia dan ayah dia tinggal kat rumah sederhana je. Diorang tak suka akan kemewahan sebab diorang ni lebih pentingkan umtuk menolong orang lain.
SEKARANG
Ali hendak balik ke rumah dengan menggunakan scooter tetapi tiba-tiba Ali mendapatkan panggilan. Ketika dia tengok phone dia tu, dia nampak logo dan dia sepertinya tau maksud logo itu. Ye, tak lain dan tak bukan.. Itu adalah MATA. Organisasi rahsia yang dikawal oleh Dato' bandar iaitu Dato' Othman. MATA diperintahkan untuk membantu orang-orang yang tinggal di Cyberaya, tempat tercanggih di dunia. Ali segera pergi ke bilik stem dan terus pergi menggunakan laluan rahsia.
Setelah dia sampai, Ali cepat-cepat pergi ke bilik utama dengan ejen-ejen lainnya. Semua ejen muda berkumpul di sana, menunggu arahan dari mentor-mentor mereka yaitu, Karya, Bakar, Geetha dan Leon.
Setelah beberapa saat, Ejen Leon membuka suara
"Kamu semua akan mengikuti pertandingan berlawan yang akan dilancarkan di sini berserta dengan beberapa ejen muda lainnya dari pelbagai organisasi untuk dapat bertemu dengan 'Majestic Princes' secara lansung," Ejen Leon memberitahu ejen-ejen muda panjang lebar sambil menatap mereka semua dengan serius seperti biasa. Semua ejen-ejen di sana terkejut kerana Ejen Leon tiba-tiba memberitahu semua ni secara mengejut. Semua ejen muda bersorak gembira kerana dapat bertemu dengan 'Majestic Princes' secara lansung. Selepas memberitahu peraturan-peraturan, mentor-mentor pun keluar dari bilik utama tersebut.
Semua ejen muda bersorak gembira kerana mereka mendapat kesempatan untuk menemui 'Majestic Princes' secara lansung. Bilik utama menjadi heboh dan mereka memberitahu semua hal yang ingin mereka buat semasa berjumpa dengan 'Majestic Princes' yang dikatakan itu.
Tiba-tiba
"Um.. Siapa 'Majestic Princes' tu?" Ali tanya mereka dengan canggung. Ali melihat mereka dengan bingung kerana mereka tahu siapa itu 'Majestic Prince' sedangkan ia tidak sama sekali. Mereka semua memandang Ali. Ali berfikir yang ia terlalu bodoh kerana tidak mengetahui hal tersebut. "Ali.. Kau tak tahu pasal diorang ke?" tanya kawan Ali iaitu Khai yang sedang melihat kawannya itu seperti kebingungan. Ali menjawab tidak. Rudy dan geng lelakinya itu menertawakannya. Ali sangat kebingungan. Ejen-ejen perempuan pengsan sambil nosebleed kerana kecomelan Ali melebihi batas.
"Meh aku terangkan." Khai meminta kawannya untuk duduk di sebelahnya. Ali menuruti permintaan kawannya itu. "'Majestic princes' tu adalah panggilan dari dua orang kembar lelaki. Mereka sangatlah terkenal dari segi muka mereka yang seperti putra idaman para perempuan. Kedua kembar tersebut sangatlah goodlooking sampai takde orang pun boleh kalahkan mereka. Bukan dari segi muka je. Mereka tu sangat kuat sampai boleh mengalahi ketua-ketua teras kita dengan sangatlah mudah. Dan mereka pun boleh mengalahkan musuh-musuh tanpa membawa sebarang gajet. Diorang dapat gelaran tu sebab diorang tu majestic lah kalau boleh dikatakan.. Hah.. Tu je yang aku tahu.." Khai berkata panjang lebar kepada si budak comel tu, alias Ali. Dia sekarang boleh nampak wajah Ali yang sangat ingin mencari tahu.
Dan selepas itu, Ali balik ke rumah menggunakan scooternya itu dengan laju sebab jam telah menunjukkan jam 4 petang.
___
Saya akan mengusahakan untuk menulis 1000 perkataan di next chapter. Mungkin hari ni jugak nak buat. Mungkin lepas ni kot. Kalau tarikh up jugak tak tahu lagi. Haih.. Harap-harap mak aku tak suruh tido lah ye.(Supaya dapat up next chapter) Jam sekarang pun dah jam 9 malam. Aku buat dari jam 8:43 kot. Sorry lah kalau tak bagus cerita ni. BM pun aku tak lulus jadi faham je lah.. Thanks. Jangan lupa nak vote tau. Harap-harap adalah jugak orang tengok cerita yang membosankan ini... Dand sorry lah ye kalau kebetulan sama dengan cerita lain. Tapi ada jugak lah ter inspire sikit pasal brother2 ni tapi lupa darimana jadi sorry kalau tak dapat tag and bye2.
(Jangan baca ni. Saya nak 'words' dia sampai 700 je..)
YOU ARE READING
^Family tree^
Fanfiction"Eh, ini bukannye projek sekolah yang aku buat masa aku 7 tahun ke?" "Diorang dua ni siapa...? Kenapa mereka ada di gambar-" "Family tree..?" Ejen Ali The cover is not mine