Saya memiliki seorang orang pembantu rumah Indonesia yang baru bernama Surinah yang saya ambil untuk mengantikan pembantu rumah lama saya yang telah tamat kontraknya. Orangnya masih muda dan berumur dalam lingkungan 29 tahun. Surinah ini dari etnik Jawa dan cantik orangnya, berkulit sawo matang dengan mempunyai bentuk badan yang lansing serta sangat rajin dan cekap melakukan kerja rumah. Sebelum datang ke Malaysia beliau pernah bekerja sebagai pembantu rumah di Singapura dan Hong Kong . Beliau telah lama berpisah dengan suaminya serta mempunyai mempunyai seorang anak lelaki yang ditinggalkan bersama orang tuanya di kampungnya di Kediri, Jawa Timur.Saya telah menetapkan beberapa syarat kepadanya dan menyuruhnya untuk menganggap keluarga saya seperti keluarganya juga. Kehadirannya dalam rumah saya amat di senangi dan dia sanggup melakukan apa sahaja kerja. Saya terperanjat dan kagum apabila melihat dia sanggup memanjat dinding untuk membantu saya membetulkan tiang pemancar siaran televisyen. Beliau memanggil isteri saya dengan panggilan ibu serta memanggil saya bapak ketika berbicara. Isteri saya pula telah melatihnya untuk mengenakan baju kurung kedah yang di padankan dengan kain batik apabila berada di rumah. Isteri saya ini pula memiliki wajah yang cantik manis serta mempunyai lesung pipit di pipinya. Wajah nya yang berkulit kuning langsat serta ayu itu nampak solehah. Beliau adalah lulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Pengajian Islam (Bahasa Arab) dari Universiti di Syria dan kini bertugas sebagai seorang Ustazah.
Isteri saya adalah kekasih saya ketika kami masih di sekolah menengah. Kami sama-sama belajar di sekolah menengah agama di Pahang. Beliau kemudiannya berpeluang untuk meneruskan pengajiannya ke peringkat ijazah di luar negeri selepas berjaya memperolehi keputusan cemerlang didalam peperiksaan sementara saya pula memilih untuk memasuki maktab penguruan di Johor Bahru. Saya dan isteri sentiasa sibuk dengan tugas harian kami mengajar di sekolah menengah berhampiran. Kami berdua amat memerlukan seorang pembantu bagi menguruskan rumahtangga kami. Tugas Surinah hanya untuk memasak dan mengemas rumah serta menguruskan pokok-pokok bunga milik isteri saya. Anak kami yang berdua iaitu Hafiz dan Hafizah di jaga oleh Makcik Bedah.
Selama empat bulan pertama beliau bekerja dengan kami semua kerja-kerja di halaman dan di dalam rumah telah siap di bereskan. Beliau sentiasa menjaga adab dengan menggunakan bahasa yang lembut serta sopan ketika berbicara dengan saya atau dengan isteri saya. Pada peringkat awal hubungan isteri saya dengan Ratnah seperti biasa apalagi mereka sejenis. Di waktu masa lapang isteri saya selalu datang ke bilik tidurnya dan berbual-bual, menceritakan hal masing-masing. Apabila terasa penat dan sakit badan, isteri saya kerap juga mencarinya untuk minta diurutkan badan setelah mendapat tahu yang Surinah ini pandai mengurut. Surinah ini pernah ada pengalaman bekerja di salon kecantikan Mustika Ratu ketika di Surabaya. Maklumlah setelah sehari suntuk mengajar di sekolah tentulah isteri saya berasa penat dan letih. Keseronokan dan kepuasan yang di berikan Ratnah kepada isteri saya melalui urut mengurut di seluruh badan itu, telah menyebabkan isteri saya seperti teman akrab Surinah. Dengan pengalaman yang dia ada, Surinah ini pula tidak lokek untuk mengajar isteri saya cara-cara untuk bersolek dan berdandan supaya nampak lebih anggun. Begitulah akrabnya isteri saya dengan Surinah. Isteri saya berasa cukup senang dengan kehadiran Surinah dan selalu membawanya keluar untuk bersiar-siar serta membeli belah bersama.
Pada suatu pagi saya pulang dari mengajar setelah membeli surat cuti sakit dari klinik dan mempunyai cadangan nakal untuk bermesra dengan Surinah. Setibanya saya di rumah, saya terperanjat melihat kereta Honda City VTEC hitam milik isteri saya telah berada di dalam porch kereta. Saya pelik kerana isteri saya tidak memberitahu apa-apa masaalah kepada saya semasa kami bersarapan pagi tadi. Seperti biasa isteri saya akan menghantar anak-anak kami ke rumah Makcik Bedah terlebih dahulu sebelum dia pergi mengajar di sekolah berhampiran. Hati saya berdebar-debar dan tertanya-tanya di dalam hati, kenapa isteri saya balik ke rumah secara mengejut dan saya takut kalau sesuatu hal telah terjadi ke atas anak-anak kami. Setelah saya tergesa-gesa meletakan kereta Proton Saga FL saya agak jauh sedikit dari pintu pagar rumah, saya terus berjalan laju menuju ke rumah sambil mendial nombor telefon bimbit isteri saya, tetapi tiada jawapan. Setibanya saya di muka pintu rumah dan saya mendapati ianya berkunci. Saya berasa hairan kerana tidak kelihatan kelibat Surinah, yang biasanya akan sibuk menguruskan bunga-bunga milik isteri saya di halaman rumah kami di waktu pagi. Saya kemudiannya mengeluarkan anak kunci dari poket seluar saya untuk membuka pintu rumah. Setelah memasuki rumah, saya mendapati TV Plasma 42 inci di ruang tamu itu yang masih terpasang serta terdapat beberapa keping DVD di atas meja kabinet TV. "Subhanallah" saya terkejut apabila melihat pada sarung DVD itu yang memaparkan gambar perempuan sedang melakukan hubungan sejenis. Saya yang mula berasa curiga itu kemudian terus menuju ke bilik tidur kami untuk mencari isteri saya, namun kelibat bayangnya pun tidak kelihatan. Lantas saya terus ke bilik tidur Surinah yang terletak di bahagian belakang rumah dengan tujuan untuk menanyakan tentang isteri saya itu. Bila saya sampai saja dekat bilik tersebut, saya terdengar bunyi suara ketawa, tetapi ketawa itu bukanlah ketawa biasa tetapi ketawa yang lain dari yang lain dan selepas itu saya mendengar suara seperti orang bersiut kepedasan. Bunyi itu berulang-ulang datang dari dalam bilik tidur Surinah. Saya mengamati benar untuk memastikannya. Saya lebih rapat ke dinding bilik lagi. Bunyi suara rintihan dan rengek-rengek seperti orang yang berada didalam keseronokan yang teramat sangat. Saya mula mengsyaki sesuatu dan untuk lebih mempastikan lagi saya mencari lubang untuk mengintai ke dalam. Nasib saya begitu baik. Sebuah lubang telah saya temui. "Subhanallah" saya seperti tidak percaya akan apa yang saya nampak. Saya berastafaral berkali-kali. Isteri saya sedang berbogel di atas katil bersama Surinah. Surinah yang juga berbogel sedang berada di atas badan isteri saya. Mereka berdua berkucupan dan berpelukan ganas. Kedua mereka begitu hebat. Aktif dan agresif. Surinah mencium-cium dan mengomol-gomol bahagian dada isteri saya dan menjilat-jilat serta menghisap buah dada seperti yang saya selalu lakukan terhadap isteri saya. Isteri saya mengeliat-ngeliat mengerang keseronokan. Isteri saya ketawa kegelian apabila ketiaknya telah menjadi sasaran hidung Surinah. Di ciumnya ketiak isteri saya kiri dan kanan. Saya seperti terpegun melihat kejadian itu. Tidak terlintas di fikiran saya bahawa isteri saya akan berlaku demikian. Saya terus mengintai kerana mahu tahu kesudahannya. Surinah sudah melolot ke bawah. Muka nya di sembamkan ke bahagian sulit isteri saya yang berbulu hitam lebat itu sambil menjilat-jilat liang kewanitaan isteri saya dan menciuminya dengan bernafsu sekali dan rakus. Tubuh isteri saya mengeliat seperti cacing yang kepanasan.