Scott och mig i skogen

62 5 4
                                    

När jag skulle in i skolan var det några killar som var framför dörren, jag försökte ta mig förbi dom fast dom puttade mig bakåt. Jag kände hur vreden inuti mig började fårsa som en stor våg, men jag hindrade mig och puttade dom ifrån sidan så att jag skulle komma förbi. Och det var rätt så hårt, även om dom var tvillingar.

Matten hade börjat och det fanns en tjej i klassen som bara tittade ut genom fönstret. Det måste visst vara Adelin.
När matten var slut gick jag fram och hälsade snällt, och gissa vad hon sa! " Dra åt skogen!" Jag skämtar inte. Och när hon sa så gick jag iväg och sprang till mitt skåp, och när jag var där hörde jag hur tvillingarna pratade om Scott. Hur dom skulle döda honom.

" Hej! Vill du hänga till skogen?" sa Scott medan jag förberedde mig inför att åka hem. Men det kunde vänta. Vi skulle springa i skogen som var bredvid mitt hus, jag springer där varje dag. Och jag springer snabbare än vargar, så jag kom alltid före Scott.
" Wow! Du är bra" sa Scott medan jag drack mitt vatten, när jag skulle sätta på korken så hörde jag nånting bakom mig.
Det var ingen där men jag kunde höra andetagen. Scott hörde det också så han gick och tittade där ljudet var, och då hoppade Adelin upp från ingenstans. Och hon hade en pil-båge i handen.

" Inte undra varför jag såg en kisse misse idag? " sa Adelin. Jag var bered på att attackera henne, utan tvekan.
Jag tog ett steg bakåt för att vara bered att springa ifrån Adelin, hon var bered att skjuta så jag sprang åt andra hållet.
Jag hörde hur Scott var bakom mig och sprang efter mig. När vi kom vid kanten av skogen så frustade jag så mycket så att mitt huvud började snurra, och när jag tittade ner så såg jag att jag var träffad.
" Å nej " sa jag och ramlade omkull...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 15, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jag är en av domWhere stories live. Discover now