Kapitel 1

1.2K 3 0
                                    

"Framme" sade Isabelle.

"Fy fan vad jag har längtat" sade jag

Vi har precis flyttat ihop jag och min bästa vän tillsammans i ett jättefint hus och område.
Vi har sparat ihop allt själv och fått lite hjälp av våra föräldrar och vi är ju ändå 18 nu så de vart inga problem med att flytta.

Vi båda gick in i det fantastiska nya huset som luktade ny målat och fräscht.

"Jag bär in resten" sade Isabelle.

Jag nickade.

"Åh Isabelle? Borde inte jag gå till grannen och introducera mig" frågade jag.

"Jo absolut gör det"
Svarade hon.

Jag började gå mot det närmaste huset av oss.
När jag knackade öppnades dörren och där stod..

"Jacob?" Sa jag förvånat.

Han kollade på mig konstigt.

"Wtf Hailey. Är du våran nya granne?" Frågade han.

"Ja, jag antar det. Jag visste inte att du borde vid detta område, jag trodde du borde mycket längre bort från skolan" sade jag.

"Ehm okej vi ses senare då. Jag måste gå och duscha vi ses i skolan" Sade han.

"Det gör vi" svarade jag.

Sen gick jag tillbaka hem. När jag kom in stod Isabelle och lagade mat.

"åh hej Hailey. Du kom exakt i tid till maten som är klar nu" sa hon med ett leende på läpparna.

"Hej. Vet du vi bor granne med Jacob" sa jag.

Hon tappade hakan när jag sa det.

"Du skojar?" Frågade hon.

Jag skakade på huvudet och tog av mig jackan.

"Hahaha han kanske är nån för dig" sa hon i en retsam ton.

"Jättekul, men han är ändå helt okej."

"Men fråga om han kan ses då" svarade hon.

"Nej är du galen. Alla i skolan skulle få reda på det då. Plus så tror inte jag att han gillar mig" sade jag.

"Lägg av du är ju ursnygg ju" sa hon.

Jag skrattade och satte mig ner vid matbordet tillsammans med henne. Vi satt och snackade i ett bra tag och ät så att vi nästan spydde. Så värt. Sen blev det dags att lägga sig så jag gick upp på mitt rum och skulle byta om när jag såg i fönstret Jacob stå i sitt rum och byta om. Fan vad han va sexig. Hans överkropp var vältränad. Jag bara stod där och kollade på utan att märka att han tittade på mig. Han stod och hade ett leende på läpparna. Fuck. Sen mimade han: Gillar du vad du ser?
Jag nickade som svar och det fick han att le ännu mer. Sen mimade han: kom över om 5 min. Och sen gick han ut ur rummet. Wtf hände precis? Men kåt var jag så jag började sätta på mig smink och högklackar och en tight svart klänning med urringning så man kunde se mina bröst bättre. Sen gick jag ner till hallen men Isabelle stoppade mig innan jag han gå ut.

"Vart ska du?" Frågade hon

"Ehm det kan vara så att jag ska över till Jacob"
Svarade jag.

"Omg skynda dig då! Han väntar, och glöm inte berätta allt för mig sen" sa hon.

Jag nickade och sedan sprang ut för att gå till Jacobs hus.

Galet kåt Donde viven las historias. Descúbrelo ahora