/prolog/

10 2 0
                                    

“ Hanji . ”

“ Hm ? Kenapa ni , Jiyu ? Muka kau pucat semacam je ni ? Kau tak sihat ke ? ” soal Hanji bertubi-tubi akibat melihat muka Jiyu yang pucat tu .

“ surat tu ada lagi muncul kat loker aku . Pastu hari ni , dia tulis ‘D-Day’ kat surat tu .. aku takut , Hanji . ” Dapat aku lihat mata Jiyu memerah menandakan sebentar lagi dia akan menangis .

“ Eh Jiyu , aku dah cakapkan , mungkin ada orang mempermainkan kau je kut . Kau janganlah ambik peduli sangat . Nanti kau sakit . Tengok tu muka kau dah pucat . ” kata aku cuba menenangkan Jiyu supaya dia tak fikirkan hal itu lagi .

“ Tapi , Han . Aku takut ... ”

“ Alah , tak payah takut lah , aku kan ada , hehe . ”

“ Tch . ” kelihatan senyuman kecil muncul di bibir Jiyu membuatkan Hanji berasa tenang sedikit melihat kawannya tersenyum .

........

“ Hanji . Kau ada nampak Jiyu tak ? ”

“ Tak . Asal ni ? Jiyu tak datang ke ? ”

“ Haah . Kau nak tahu ? Sejak kau jumpa dengan Jiyu semalam , Jiyu menghilang . Sampai mak bapak dia pun tak tahu dia kat mana tau . ” kata sooji rakan sekelas Jiyu .

“ Hah ?! Jiyu hilang ? Kejap , weh ... Aku baru mesej dengan dia tadi ... ”

“ mwo ?!? ”

Aku mengerut dahi ku . Perlahan aku membuka loker ku ....

“ hai hanji . Selamat ulang tahun

                   D-5 . ”

Terdapat sticky note tertampal di cermin loker ku dengan tertulis begitu .

“ Hanji ? Kau okey tak ? Mata kau merah lah . ”



















12.12.22 -

𝗦𝗧𝗜𝗖𝗞𝗬 𝗡𝗢𝗧𝗘 • [엔하이픈]Where stories live. Discover now