Mukadimah

87 7 15
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



GS : Bismillahirrahmanirrahim. ( Ketuk pintu )

BANG! BANG! BANG!

Azin : Takde org pun.... ( Tolak pintu ) Eh! Tak kunci wehhh jom masuk!!

(GS masuk. Tiba ii Azin jerit )

Azin : Okay gaiz! Now, it's showtime!

( Set up camera, mic & lightning )

*Irama muzik Melayu klasik dimainkan*

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada warga G-Speckyzen! Dah lama tak dengar khabar, kan? 
Begitulah hidup chipsmore berenam ni.

Azin : Siapa chipsmore? Aku Latte
(⁠눈⁠‸⁠눈⁠)

* GS tak layan Azin *

Mesti korang mcm eh tanjat itew... Kenapa kami tiba ii muncul kembali setelah lama berdiam diri????

Semestinya itu persoalan yang muncul di benak fikiran GSZ semua... Nak tahu? Tak nak? Jangan risau, tak kisahlah nak tahu atau tidak... Kami akan tetap bagitahu ᕙ⁠(⁠⇀⁠‸⁠↼⁠‶⁠)⁠ᕗ

Matlamat anda singgah ke sini tak lain dan tak bukan, anda semua datang dengan satu tujuan. Saya tak nak tanya, memasing tahu. Ada je yang datang hanya singgah sebagai penonton. Tak kisahlah siapa pun anda. Yang penting, SELAMAT DATANG KE JAWAHIR AWARD!

* Azin pegang sepanduk : 'Tepuk tangan semua' *

Kenapa Jawahir?
Jawahir bermaksud berlian atau permata dalam bahasa arab. Kami memilih tema ini kerana bagi kami aksara-aksara yang sarat dengan manfaat sama indah seperti permata.

Kenapa kami mengadakan award ini?

✍︎ Membuka peluang kepada penulis untuk mengeluarkan bakat mereka.
✍︎ Memberi pengalaman kecil untuk mereka yang baru dalam dunia penulisan.
✍︎ Menyuntik semangat peserta agar terus berkarya.
✍︎ Menyedarkan peserta bahawa mereka mampu menulis dengan baik.
✍︎ Memberi kritikan untuk penambahbaikan pada masa hadapan.
✍︎ Memberikan penghargaan kecil kepada pemenang.
✍︎ Mencabar mereka menghabiskan satu cerpen.

DIINGATKAN UNTUK BUANG RASA INSCURE SEPANJANG AWARD BERLANGSUNG. ANDA MENULIS BUKAN UNTUK MENANDINGIN SESIAPA TETAPI UNTUK ANDA MENCABAR DIRI ANDA MENGHABISKAN SATU CERPEN.
(•̀ᴗ•́)و

Azin : Santai je, buat apa insecure. Saya tak comel pun. Just made out of Copper & Tellurium only. (⁠≧⁠▽⁠≦⁠)

Sekian untuk sesi ini, stay tuned!!!

Azin : Tak nak stay? Takpe saya dh letak Serigala depan pintu masuk tadi. GSZ takde pilihan nak keluar, kena stay juga  Muahahaha

GS : *mengpenat dgn Azin*

TBC...

JAWAHIR AWARD [Closed]Where stories live. Discover now