"The Dornishman's wife was as fair as the sun, and her kisses were warmer than spring." spievali Severania a Rieční. Slávili svadbu pána Edmura Tullyho s jednou z dcér (alebo vnučkou?) Waldera Freya. Nikto nevedel alebo si nepamätal ako sa volala (pretože Lord Walder Frey mal mnoho detí aj vnúčat a bolo ťažké si ich všetkých zapamätať), ale všetci oslavovali jej meno. Pozvaní hostia, medzi ktorými bol aj Mladý vlk - Kráľ Severu a Trojzubca Robb Stark, jeho matka Lady Catelyn z rodu Tullyov a manželov strýko Ser Brynden Tully, ako aj ďalší lordi ako Jon Umber, Galbard Glover, Maege Mormontová, Roose Bolton a mnoho ďalších urodzených lordov a paní hodovali v svadobnej sieni v jednej z veží Blížencov - hradu Waldera Freya. Hrad bol rozdelený na dve časti. Jedna veža bola na severovýchodnej strane rieky a druhá na juhozápadnej. Veže spojoval most ktorý prechádzal cez rieku. Po mnoho stáročí Freyovci držali prechod cez rieku a každý, kto chcel cez ňu prejsť, musel zaplatiť mýtne. Z mýtneho nesmierne zbohatli a vybudovali veže na oboch stranách. Nepozvaní hostia oslavovali a pili s vojakmi v stanoch rozostavených okolo pevnosti. Pri každom stane boli postavené štandardy Kráľa Robba a jeho banderiálov Severu a Trojzubca. Starkovský pravlk, pstruh Tullyovcov, žalude Lorda Smallwooda zo Žaludíc, jastrab Hawkovcov zo Srdca výšav, spútaný obor v reťaziach Umberovcov, medveď Mormontovcov a mnoho ďalších štandárd a vlajok. Vonku sa súťažilo, pilo pivo a víno, spomínalo na minulé bitky proti Lannisterovcom a prebiehali bitkárske duely. Damien stál pri stole s mečmi a z diaľky pozoroval Blížencov."But the Dornishman's blade was made of black steel, and its kiss was a terrible thing."
"Damy, poď k nám! Sadni si a pripi si so svojím strýkom!" Pozval Damiena k ohňu jeho strýko Ser Desmond Hawk. V ruke držal dva poháre vína a bolo zrejme že je riadne opitý. Damien si už zvykol na strýkove pitie. Rád sedával s vojakmi, pil, zabával sa... a kurvil. Jeho brat a Damienov otec Lord Ethan bol úplný opak. Bol verný svojej žene Damienovej matke Lady Emily a pil naozaj len príležitostne a málo. No obaja, Lord Ethan a jeho brat Desmond boli veľmi čestní a statoční. To sa nedalo poprieť. Jeho strýko mu dosť pripomínal jeho staršieho brata, Seana. Seana pred piatimi rokmi odsúdili na Múr pod hrozbou vykastrovania kvôli tomu, že údajne znásilnil jednu Lannisterku. No Sean to popieral. Nechcel prežiť celý svoj život na Múre (a stratiť vtáka), a tak utiekol do Essosu a už sa nikdy nevrátil. Na miesto Seana však musel ísť na múr niekto iný. Damienov otec ale nechcel stratiť svojho druhorodeného syna, a tak ta s ťažkým srdcom poslal svojho (vtedy) najmladšieho syna Danyela. Nikdy nezabudne ako sa so svojou sestričkou Elise lúčil s Danyelom. Neskôr sa narodil jeho ďalší brat Addam, čo mu trochu zmenšilo bolesť zo straty dvoch bratov. Damienovi jeho súrodenci veľmi chýbali. Aj jeho starší brat Sean. Damy veril že jeho brat by také niečo nikdy nespravil. Síce často spával so štetkami ale toto nebol on.
"Na, pripime si!" Vrazil mu strýko pohár vína do ruky. "Na Kráľa Severu! Nech mu starí aj noví bohovia doprajú mnoho ďalších víťazstiev proti tým skurveným Lannisterovcom! A na nášho Lorda Edmura a jeho krásnu nevestu! Nech spolu žijú šťastne a majú mnoho detí! Na Kráľa Severu!"
"NA KRÁĽA SEVERU!" skríkli všetci zborovo. Ďalej sa ozvali aj iné slová. "Zima sa blíži!" "Rodina, povinnosť, česť!" "Tu stojíme!" Sám Damien pozdvihol pohár a skríkol slová svojho rodu: "Šípom cez srdce!"
"ŠÍPOM CEZ SRDCE!" skríkli rytieri a vojaci zo Srdca výšin. Damien vypil pohár do dna tak rýchlo až sa mu na chvílu zamotala hlava. Po chvíli sa zase započúval do The Dornishman's wife: "...But the Dornishman's blade had a song of its own, and a bite sharp and cold as a leech. As he lay on the ground with darkness around, and..." "...and the taste of his blood on his tongue," Pridal sa k spievaní neznámi hlas, ktorý vychádzal z jednej z vydupaných cestičiek medzi stanmi a pomaličky sa jeho hlasitosť zväčšovala. "...His brothers knelt by him and prayed him a prayer,.." Nakoniec všetci rozoznali podnapitého Sera Bryndena Tullyho. Čierna ryba ho volali. Damien vedel prečo. Počul o tom ako odmietol Lady Bethany Redwyneovú, ktorú mu vybral jeho starší brat Lord Hoster Tully. Lord Hoster ho po niekoľkých hádkach nazval "čiernou ovcou rodiny Tullyovcov", no Brynden mu pripomenul že ich znak nie je ovca ale ryba a tak sám seba začal nazývať Bryndenom Čiernou rybou a zmenil si svoj osobný znak na čierneho pstruha. Damien dobre poznal históriu Tullyovcov. Vážil si ich už od detstva ako ho učil jeho otec a začal si ich vážiť ešte viac po tom ako ho Edmure Tully pasoval za rytiera. Brynden pristúpil k Damymu a oprel sa o neho rukou. Ten ale smrdí pomyslel si Damy bohovia ten musel vypiť celý sud. Všetci sa pridali k nemu a spievali: "...and he smiled and he laughed and he sung, 'Brothers, oh brothers, my days here are done, the Dornishman's taken my life, But what does it matter, for all men must die, and I've tasted the Dornishman's wife!'" ako dospievali začali sa smiať.
ČTEŠ
Game of Thrones Arrow through hearth (fanfiction)
FanfikcePríbeh plný krvi, intríg a tragédií, ktorý rozpráva o osude (vymyslenej) rodiny Hawkovcov z riečnych krajov. "Šípom cez srdce" Game of Thrones (fanfiction) Po tisícky rokov bola rodina Hawkovcov verným spojencom rodu Tullyovcov. Hlboko v zelených le...