Biografia

29 5 0
                                    


Kejti Pyry rozpoczęła swoją działalność 26 października 2019 roku. Pierwsze 2 miesiące nie była zbytnio aktywna, a jej działalność była ograniczona do Facebooka. W styczniu zawitała na Instagrama, gdzie poznała Lejdi Zgagę. Pierwszym utworem na którym można było usłyszeć głos artystki była „Gwiazda", trzeci singiel z debiutanckiej EP Lejdi Zgagi. Utwór ukazał się 27 stycznia 2020 roku. W noc wydania była drama w Lejdi Zgagą w roli głównej, i Kejti wsparła swoją kolaborantkę, co po nie kąt zechneło na nią tytuł „Koleżanka Zgagi", co ciekawe w tym całym zdarzeniu, to możliwe że dzięki temu Kejti postanowiła głębiej wejść do tego świata. Poczuła jak wygląda atmosfera wśród ivon i jej sie spodobała. Debiutancki singiel Kejti „Retro" ukazał się 9 Lutego 2020. Piosenka wzbudziła zainteresowanie i chociaż sama piosenka nie była dobra to jednak Miki Ninash i Bieyonce dopatrzyły się potencjału w młodej ivonie i podzieliły się z nią radami na przyszłość. 16 lutego wyszła Wiertarka, a już 14 Marca został wydany 3 singiel Kejti „Ekskluzywne", jej druga kolaboracja z Lejdi Zgagą. Tego samego dnia Zgaga i Kejti para przyjaciółek założyły wytwórnie Money Records, której członkiniami były one same, oraz Kardi D i Wegan Mee Dalion. Kardi i Wegan tego samego dnia wystawiły wytwórnie, bo Bałtyk Records został reaktywowany. Jeszcze wieczorem tego dnia Kejti i Zgaga zdecydowały się zamknąć wytwórnie i usunąć wszelkie dowody na jej istnienie. Następnego dnia 15 Marca drogi Kejti i Zgagi się rozeszły, Kejti poszła do Bałtyku, a Zgaga do Art End Biznes. Kejti chciała tym zacząć od nowa, bo czuła że ludzie ją znają jako „ta od Zgagi" a że nie była ona specjalnie lubiana, to nie wpływało dobrze na jej wizerunek. Jednakże tego samego dnia Zgaga zdecydowała się przenieść do Bałtyku. Kejti zaczęła swoją pierwszą dłuższą przygodę z wytwórnią razem z Kardi, s00ką, Zgagą, Ariolą. 21 Marca został wydany ostatni singiel Kejti przed premierą EP. Makijaż to była kolaboracja z Szati Dziewczynką. W tym czasie Kejti zgłosiła się na Sizarwizje z utworem „Bad bitch". Sizarwizja się nie odbyła ale debiutancka EP artystki „Criminal" wyszła 1 kwietnia 2020. Tego samego dnia z wytwórni odeszła/została wyjebana Ariola Grandola, a 11 kwietnia s00ka opuściła wytwórnie. 19 Kwietnia została wydana nowa piosenka Kejti „Tropical", która brzmiała inaczej od dotychczasowej dyskografii i sama Kejti zaczęła eksperymentować z muzyką. 1 Maja 2020 Bałtyk Records rozpadł się, artystka zaczęła wtedy działać pod wytwórnią Kejti Pyry Records (aktualnie Kartoflanka Records), która oprócz tego że widniała pod wydaniami nie pełniła innej funkcji. Kilka dni później 8 Maja Kejti rozpoczęła nową erę zapowiadającą nowy album. Zapowiadał go lead singiel wtedy wydany „Pozytywka". Była to pierwsza piosenka Kejti w Dark Popie. 11 Maja Został wydany pierwszy magazyn z artystką w roli głównej. 22 Maja została wydana nowa kolaboracja Kejti i Zgagi pod tytułem „Dead Romance". Zadebiutował on na 2 (ostatnim) miejscu listy bitchboard. Nowa wtedy artystka Azylia Keks wydała utwór który Kejti odebrała jako atak. Wtedy Kejti zaczęła oskarżać Azylie o payolowanie swojego nowego albumu i gdy więcej ivon zauważyło sytuacje bitchboard demokratycznie wyrzucił Keks z przyszłych notowań. Chociaż między nimi długi czas były średnie stosunki, to aktualnie Kejti twierdzi że zachowała się wtedy strasznie dziecinnie, ale nie uważa że Azylia zachowała się wobec niej fair. 19 czerwca Kejti wydała ostatni singiel przed wydaniem albumu. Była to kolaboracja z s00ką „Bierz co chcesz" która zadebiutowała na 5 miejscu bitchboard a w dalszej przyszłości stała się hitem. 26 Czerwca 2020 Kejti wydała debiutancki album inspirowany S.Z.A.T.I oraz wydarzeniami z życia artystki. Jest to ulubiona era artystki, twierdzi że chociaż się strasznie nie wbija w beat to i tak jest to jej najbardziej spójna era w której spełniła swoją wizje. Już na początku wakacji Kejti zapowiedziała EP „ARTFLOP". Plany na EPke były bardzo ambitne i artystka chciała jeszcze bardziej poeksperymentować łącząc różne gatunki, niestety te plany nie do końca wyszły, bo Kejti nie była w stanie przełożyć swoich wizji na muzykę. Pierwszy i jedyny singiel „Karma" został wydany 14 sierpnia. EP ukazała się 21 sierpnia, lecz jej wydanie nie obiło się dużym echem. Rzetelne Ucho nazwało ją dużym krokiem w tył dla artystki. Kilka dni po wydaniu pomiędzy legendarnymi przyjaciółkami Kejti i Zgagą wybuchła sprzeczka która przerodziła się w dramę. Chociaż był jakiś punkt w którym wybuchło to wszystko to nie było to ważne, Kejti czuła że ich relacja była toksyczna i chciała ją skończyć. Dzisiaj twierdzi, że zrobiła to w strasznie zły sposób i nie powinna tak tego robić swojej koleżance, ale niczego nie żałuje. Artystki pogodziły się dopiero półtora roku później. 2 Września Kejti ogłosiła światu, że przeprowadziła się ze swojej wyspy na Bora Bora na Malediwy. 14 Września Kejti zapowiedziała swoją nadchodzącą kolaboracje z Bieyonce „CLUB". Przez komplikacje piosenka ukazała się 24 Września i nie osiągnęła dużych sukcesów. Za jeden z powodów podaje się za duży bass przez co piosenka jest cichsza, bo Kejti klikała w guziczki a nie wiedziała co one robią. W Październiku na wyspę Kejti przyjechała Dojarka, która przez przeprowadzkę nie miała gdzie mieszkać więc przyjechała na miesiąc do Kejti, cały jej pobyt był relacjowany w social mediach. Pod koniec pobytu Kejti miała urodziny. Miała być z samą Dojarką, lecz s00ka i Kardi zrobiły jej niespodziankę i też przyleciały. To jeden z lepszych momentów w karierze Kejti (zdjęcie z imprezy na instagramie) W listopadzie razem z Ariolą Grandolą rozpoczęła proces zakładania wytwórni. Miała należeć w 70% do Kejti. Chociaż Ariola wydała pod nią swój debiutancki album to nigdy ten projekt nie został oficjalnie ogłoszony. Powodem jest dołączenie Kejti do Bałtyku 15 listopada 2020. Tym razem w składzie z Dojarką, Kardi i s00ką. 4 Grudnia Bierz co chcesz pojawiło się na serwisach streamingowych. To pierwsza piosenka artystki poza SoundCloud i YouTube. Kejti zaczęła promować utwór na Tiktoku, gdzie odniósł skromny sukces.

 Pojawiło się wtedy kilka viralowych tiktoków a zyskane odtworzenia były ponad wyobrażenia artystki. 18 kwietnia 2021 wygrała nagrodę nowej artystki za pierwszą polowe 2020 roku. 10 czerwca 2021 artystka ogłosiła swoje odejście od ivon, wydała także album „Purée" na który wrzuciła wszystkie piosenki które miała gotowe lub nad nimi pracowała. Zyskał on uznanie krytyków, Rzetelne Ucho dało 4,1/10, czyli najwyższą dla tej artystki ocenę. Powiedzieli także, że gdyby z najlepszych piosenek zrobiła EP to mogło by to być jedno z lepszych wydań ivonowych. W lipcu Kejti po tym jak nie udało jej się znaleźć innej dobrze płatnej roboty, została zmuszona sprzedać rezydencje na wyspie, znalazła prace na kuchni w Sizar Records, gdzie jako sprzątaczka pracowała tam jej koleżanka od serca Dojarka Kota. W sierpniu z powodów finansowych zaczęła planować comeback. We wrześniu został wydany „TURBO REMIX" w którym Kejti zadebiutowała jako producentka. W październiku 2021 podczas wydania albumu Szati „Ostra Lala" dołączyła na Discord „Sizarchella" gdzie lepiej poznała i zaprzyjaźniła się z innymi artystkami jak Igi, Miki, Düpa i innymi:) . Kejti już na przełomie października zaczęła pracować nad Kobietą z kasą, gdy na miejscu pracy ktoś zapomniał zamknąć studio, przyszła w nocy i nagrała większość piosenki. 15 listopada 2021 Kejti odeszła z Bałtyk Records nie przedłużając z nimi umowy. Następnego dnia dołączyła do pod wytwórni Sizar Records, gdzie pod swoje ramiona wzięła ją Miki Ninash do Art End Biznes. W połowie grudnia powstał ivonowy server Minecraft, Kejti i s00ka zaczęły nawet serie „Minecraft z ivonami". Pierwszy odcinek zyskał uznanie ale s00ka ukradła projekt i sama kontynuowała z 2 dodatkowymi odcinkami ale one nie odniosły sukcesu. Tak to jest jak się kradnie.

1 stycznia ogłosiła zmianę swojego wizerunku, od tego czasu miała używać postaci z gier. Kejti w tym czasie ciągle pracowała nad Kobietą z kasą, a bardziej zleciła Miki Ninash wyprodukowanie wokali. 15 kwietnia Kejti pojawiła się na piosence Tee Roo'Wy „Najebana". Piosenka zyskała uznanie wśród ivon i fanów. Zadebiutowałaby na 1 miejscu na Bitchboard, ale przez niepoprawne zgłoszenie do listy nie została uwzględniona. Kejti juz na początku maja planowała wydać Kobietę z kasą, niestety dystrybutorzy sabotowali jej wydanie. Piosenka została wydana 3 czerwca 2022 i stała się wielkim hitem na tiktoku. Na dzień 20.09.2022 ma na wszystkich platformach około 300 000 odsłuchań. Piosenka od pierwszego tygodnia była na pierwszym miejscu listy Bitchboard, i odeszła po 12 tygodniach na liście po tym jak dostała status „Złotego Trola". Kejti wystąpiła na Sizarchelli, gdzie padła ofiarą ataku hakerskiego. W rekompensacie dostała nowy termin, występ zyskał wśród fanów uznanie. Cały ten festiwal bardzo zmęczył artystkę bo bardzo długo nad nim pracowała. Wakacje to powinien być czas odpoczynku a artystka nie dość ze miała dużo spraw na głowie prywatnie to jeszcze to. Artystkę zaczęło męczyć towarzystwo jak i tworzenie. Przez to nie była w stanie tworzyć nowej muzyki, i dlatego podczas swoich sekund sławy zostawiła swoich słuchaczy bez nowych utworów. Kejti zastanawiała się przez to wszystko nawet nad skończeniem kariery, kilka osób które myślała że są jej przyjaciółkami odwróciło się od niej. Kejti poczuła w końcu się lepiej gdy „Śmieci same się wyniosły" i artystka zapoczątkowała nowe/stare znajomości. Zaczęła gadać razem ze Zgagą, Dupą Lipa, Jvrwą regularnie prawie co wieczór. 8 października 2022 wytwórnia w której była Kejti została zamknięta, bez żadnego ogłoszenia. Kejti wystąpiła na antenie „Do widzenia TVN" gdzie podzieliła się planami na przyszłość i spaliła restauracje. 1 grudnia zaprezentowała „cvmlendarz adwentowy" który polegał na tym że w każdy piątek grudnia będzie jakaś niespodzianka (właśnie dzięki temu czytacie tą biografie). 2 grudnia wydała swoją EP „DROP" która była zlepkiem kilku piosenek które artystka miała na stanie ale nie mogła wydać na serwisy streamingowe. Kejti tak właśnie kończy ten rok który bez wątpienia był jej najlepszym. Artystka teraz będzie pracować nad nowym materiałem.

Kejti Pyry "O sobie w trzeciej osobie" (autobiografia)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz