دستگاه قهوه ساز فیلتری

2 0 0
                                    

قهوه ساز هایی مانند کمکس، فرنچ پرس، کالیتا، سایفون، ... از نوع قهوه ای که درست می کنند، تا کاربردی که دارند، نوع مکانیزم و سیستم شان، برندهایی که آنها را تولید می کنند و غیره. یکی از اصلی ترین و مهمترین دسته بندی ها متعلق است به قهوه ساز های فیلتری.قهوه فیلتر شده که اصطلاحا به آن قهوه چکه ای و پور اُوِر می گویند، اسیدیته کمتری دارد و طعم های پیچیده تری از قهوه را نشان می دهد. به همین دلیل یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دم آوری قهوه های تک خاستگاه باشد. همچنین قهوه ای تمیز، شفاف و یکپارچه است. این دستگاه ها مانند سایر قهوه ساز ها با عبور آب جوش از پودر قهوه، قهوه را آماده می کنند. اما تمایز اصلی آنها این است که برای درست کردنِ آنها از فیلتر استفاده می‌شود. فیلترها انواع مختلفی دارند اما به ۳ دسته مهم تقسیم می شوند.فلزی: فیلترهای فلزی معمولا از فولاد ضد زنگ حفره‌دار و یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و بیشتر جنبه صافی را دارند. مانند قهوه ساز فرنچ پرس.کاغذی: این فیلترها دارای جنس کاغذی هستند، از انواع درختان برای تهیه آن استفاده می شود و به رنگ سفید یا قهوه ای می باشند. مانند قهوه ساز V60.پارچه ای: فیلترهای پارچه ای عملکرد مشابه فیلترهای کاغذی دارند. یعنی روغن‌های موجود در قهوه را جذب و از عبور ذرات ریز‌ قهوه جلوگیری می‌کنند، نکته مثبت این فیلترها این است که یکبار مصرف نیستند. مانند قهوه ساز کمکس.فیلترها علاوه بر اینکه دارای جنس های متفاوتی هستند، ویژگی های متمایز کننده دیگری هم دارند. مزیت دیگر دستگاه های قهوه ساز فیلتری این است که هم مدل های دستی دارند و هم مدل های برقی و اتوماتیک. با این وجود که نحوه استفاده از همه این دستگاه ها (برقی و دستی) تقریبا مشابه می باشد اما از لحاظ ظاهری بسیار مختلف هستند. که استفاده از هر کدام لذت مخصوص به خودش را دارد.

دستگاه قهوه ساز فیلتریWhere stories live. Discover now