Finally kita dah sampai 49episode
Mrs Tuan Amber Qué. Kadang-kadang apa yang kita benci itu lah Allah akan bagi dekat kita merasa sesuatu yang kita tak pernah rasa dalam hidup adalah anugerah⚠️ Warning jangan copy story I sebab I gunakan otak masa buat buka guna lutut untuk menulis. Saya harap boleh menghargai usaha orang yang berusaha payah mencari idea, happy ending dan sebagainya.
I've seen the world done it all
-had my cake now
Diamond, brilliant and Bel Air now
-Hot summer night mid-july
When you and I were forever wild
The crazy days ,city lights
-The way you'd play with me like a child
will you still love me when
-I'm no longer young and beautiful
Will you still love me
When I got nothing but my aching soul
-i know you will,I know you will
(I know that you will)
Will you still love me when
I'm no longer beautifulI've seen the world lit it up as my stage now
- Channeling angles in the new age now
Hot summer days,rock and roll
The way you'd play for me at your show
-And all the ways I got to know
Your pretty face and electric soul-will you still love me
When I'm no longer young and beautiful
Will you still love me
When I got nothing but my aching soul
i know you will,I know you will
(I know that you will)
Will you still love me when
I'm no longer beautifulDear Lord, when I get to heaven
Please let me bring my man
-when he comes,tell me that you 'll let him in
Father,tell me if you can
-all that grace ,all that body
All the face makes me wanna party
He's my sun ,he makes me shine like diamonds-will you still love me
When I'm no longer young and beautiful
Will you still love me
When I got nothing but my aching soul
i know you will,I know you will
(I know that you will)
Will you still love me when
I'm no longer beautiful
"SUP ayam siapa masak"Soal akan Encik Hazam Nukham"Bini ore ni masok maklum lah lamo doh dok make nyo tak po ke!" Balas Encik Abdullah berkata keluarga mertua dan semuanya turut ada di rumah Encik Hazam Nukham walaupun tidak sebesar rumah Hazel Nathirah tetap sahaja muat untuk mereka yang perempuan lah dalam bilik yang lelaki tidur jelah dekat bawah lantai hahaha.
"Husband puteri kesayangan Husband tu dah bangun ke?" Haiza Nadirah siapa lagi anak perempuan yang paling mereka sayang kerana anak pertama ini buah cinta mereka berdua,menyulam bahagia tanpa rasa lelah ."Dekat bawah sudah mama ambik"Hezala Natrah mengangguk tanda faham siap sahaja dia mengikat rambutnya ia memeluk lengan suaminya itu "jom makan"
Pulang sahaja dari Pulau Langkawi dua minggu mereka cuba untuk buat persiapan makan malam besar-besaran semua datang tahu bukan ke perkara ini dapat mengeratkan silaturahim lagi kenal dan rapat lebih lagi.
TOK!
TOK!
"Mesti Qué dengan Hazel biar Abang buka!" kata Hazza Nathan dan berlalu pergi kedepan untuk membuka akan pintu rumah Abahnya itu . Encik Hazam Nukham mengambil senduk untuk ia cedok nasi yang masih panas ke dalam pinggan walaupun Puan Sofia melarang dirinya tetap sahaja dia mahu buat.
"Qila " mata Hazel Nathirah mengerlingkan ke satu sudut membuatkan pembantu nya itu faham akan arahan itu ,Tuan Amber Qué dan Hazza Nathan tersenyum saat berjumpa mereka berjalan ke ruangan dapur tidak lah besar namun nampak segala-galanya.Encik Hazam Nukham membaca doa makan dan mereka semua turut menadah tangan.
Hampir sejam mereka makan banyak sangat lauk yang dimasak oleh Puan Sofia dan Puan Izzati ada juga dibantu oleh Anisa Tia di dapur "Hazel nak air lagi tak!" Tanya akan Puan Sofia sebelum ia ke depan
"I tak cacat boleh ambik sendiri" balas Hazel Nathirah dengan nada kosong dia meneguk rakus namun saat Anisa Tia ingin membasuh pinggan ia terdengar bunyi cawan jatuh dia menoleh dan melihat susuk tubuh Hazel Nathirah sudah tersembam ke atas lantai "Ya Allah ,Hazel " mengucap Anisa Tia dibuatnya
"Akak Nisa,boleh buatk- HAZEL" Jerit akan Hezala Natrah yang menggoncangkan botol susu yang kosong itu lalu dicampak ke atas meja berjalan ke arah Hazel Nathirah yang rebah itu "ABANG TOLONG!"
"Itu suara Nat tu" terus Encik Hazam Nukham bangun dan Hazza Nathan turut berlari kencang. Tuan Amber Qué turut ikut bersama. Sebaik sahaja mereka berada didapur membulat mata mereka "Ya Allah Hazel"
Tuan Amber Qué angkat tubuh isterinya untuk masuk kan kedalam kereta "Qué hati-hati kepala Hazel" seorang Ayah yang mencintai anaknya pasti risau. Mereka semua bergegas untuk pergi ke Hospital risau akan Hazel Nathirah yang tiba-tiba sahaja pengsan.
Mrs Tuan Amber Qué
Kebahagiaan yang tidak mereka rancang akan terjadi mengikut waktuNasib baik lah mereka dapat melepasi 2 jam di Hospital kalau bukan kecemasan pasti 5-7 jam baru dapat masuk ke dalam wad atau menemui doktor untuk diperiksa.Nur Dawarna Fatimah turut ada sekali sebagai seorang kawan yang baru dapat lesen kereta mesti sahaja dia akan pergi. "Kenapa tak datang esok je !"
"Tak pe lah Aunty bukan selalu pun kita dapat lesen kereta ann kena manfaat kan lagipun Warna ingat lagi macam mana Hazel teman Warna dekat hospital masa lahirkan Lugh De Alan " Hazel Nathirah baik macam arwah mama dia tapi sikap yang satu itu dia tidak tahu mewarisi siapa dasar bocah punya budak.
"Siapa suami pesakit!"
"Saya" Tuan Amber Qué datang ke arah Doktor tersebut terus ia menyoal akan kesihatan sang isteri "Congratulations sir,Puan Hazel mengandung!"
Encik Hazam Nukham yang mendengar tersenyum bahagia terpancar di wajah mereka.
Nur Dawarna Fatimh memeluk akan Hezala Natrah Alhamdulilah syukur dapat merasa lagi menjadi ibu untuk kedua kalinya bagus-bagus.Mereka semua masu ke dalam wad Hazel
"Jangan terlalu bahagia sangat Mr . Nukham. I tak nak sejarah lama berulang" bahagia konon dapat anak bersama last-last kena curang juga "Hazel, berhenti buat Abah rasa tak layak jadi seorang Ayah. ""Bukan dia je ,you pun tak layak untuk jadi Abang I . Keluar dari wad I sorang pun tak dibenarkan masuk ada hadiah,saguhati atau sebagainya stay away from me". Hazel Nathirah menghalau ahli keluarga nya dari wad. "Sampai bila Hazel nak buang kami dari hidup Hazel,mama tak akan pernah kembali sampai bila-bila Hazel walaupun kami minta maaf sejuta kali hidup sekali dan mati pun sekali.Terkadang duka tu akan datang hanya untuk menguji seberapa kuat kita hadapi ." Ujar akan Hazza Nathan dengan nada lembut.
"You tak akan faham Mr.Hazza sebab you tak ada masa arwah mama mati depan I. Macam mana Abah you buang mama I hanya sebab perempuan lain,boleh ke isteri you terima you yang dah curang I ask you,macam mana reaksi anak you dapat bapak macam tu . You tak boleh kan sebab you belum kena dan you belum rasa!" Hancurnya hati seorang perempuan bergelar isteri dan ibu bila suami dan anak memilih keluar dari rumah demi seorang perempuan.
Tidak usah bercerita kepada orang yang belum merasakan kerana apa yang kita ceritakan akan terlihat sederhana dimatanya.
Keluhan Hazza Nathan dilepaskan "Kehilangan seseorang adalah hal yang sulit akak tahu Hazel, I feel you but I can't feel your pain sebab Hazel lagi dekat dengan arwah mama. Nobody else can feel what you feel Hazel . Untuk kali ni tolong buang rasa benci Hazel dekat kami macam mana pun kitorang tetap keluarga Hazel yang Hazel ada. Hargai kitorang pulak macam mana Hazel hargai arwah mama untuk kali ni je akak minta " suara Hezala Natrah mencelah dia tidak mahu ada perang mulut diantara keluarga lagi cukup dia penat dia mahu adiknya semula itu sahaja yang kami harapkan.
"Let me think first now get out from here please let me alone!" Hazel Nathirah penat jadi mahu rehat.
THANK YOU FOR READING
YOU ARE READING
MRS TUAN AMBER QUÉ ✓ | 19
RomantikDate : 11.12.2022 End: 20.12.2022 Know as The Booking Husband for Hazel Nathirah Orang kata cinta pertama anak perempuan adalah ayah tapi macam mana seorang ayah sanggup meluka kan hati seorang ibu. Hazel Nathirah terasa akan sika...