"CARI JODOH-"
*·。💫*─────────「 🦋 」
"Herm? Jodoh? Pft- belum sempat kau cari jodoh badan kau dah melerai dulu" seringai terukir di bibirnya.
'Ya Allah selamatkan lah aku dari pada barbie pink ni, jika saya mati disini mohon engkau datangkanlah seorang hamba mu untuk meghantar cendawan ini dengan selamat ke rumah-
" Saya tahu saya kacak , jangan tengok macam tu kat saya malu lah " Kata Sanzu dengan confidentnya. Mendekatkan lagi dirinya ke (y/n)
' pakcik please jauh skit hanyir bau badan awak.' Tolong lah dia tak tahan bau hanyir darah yang melekat kat baju orang depan dia ni. Rasa nak pengsan pun ada.
"Give me your phone" Kata Sanzu mencuba mengambil telefon di tangan (y/n).
Bukannya diberi (y/n) malah menjauhkan telefon miliknya daripada diambil oleh Sanzu.
" This phone is mine you can't take it. Kalau pak cik nak, pergi lah beli sendiri. Banyak lagi kat kedai banyak jenis ada." Kata (y/n) dengan tegas. Tak kenapa dia nak sangat phone (y/n)? Nak buang rakaman video tadi? Maaf lah (y/n) pun terlupa nak tekan butang merah.
" oh Miss, kan senang kalau awak dengar je cakap saya dan bagi phone awak ? Atau awak memang dah lama nak merasai mati? Herm" Ucap Sanzu, jarinya hampir menyentuh dagu (y/n).
(Y/n) tidak diam merasa seperti dirinya akan disentuh oleh bukan mahram . Dengan reflection yang dimilikinya. Beg canvas milik (y/n) yang didalamnya ada cendawan dan sebuah kamus dewan dihayunkan dengan kuat hingga terkena muka Sanzu.
Tes tes
Tidak sangka hayunan beg milik (y/n) dapat membuatkan hidung Sanzu mengeluarkan darah. Memang tidak sia sia (y/n) membawa kamus dewan di dalam nya begnya rupanya ada guna juga.
Entah kenapa (y/n) merasa kan aura yang mencekam. (Y/n) melihat ke hadapanya dapat dilihat Sanzu dengan mata yang menyeramkan ditambahkan darah yang keluar dari hidung nya memnuat kan aura seram menyeram lebih seram dari biasanya! Tapi apa yang membuat nya lagi menyeramkan ialah Sanzu yang memegang katana nya dengan erat.
Merasa seperti ajalnya akan sampai (y/n) memgambil langkah kebelakang dan
Wushhh
Dengan pecutan boboiboy halilintar (y/n) sekelip mata sudah tiada disitu. Sanzu melihat itu ingin mengejar gadis itu tapi ditahan oleh Rindou.
"Cukups Nzu, boss suruh balik ada hal penting kene settle. Kau nak cari dia nanti lah" Kata Rindou sambil mengheret Sanzu ke kereta.
'Ck, siaplah kau esok hari aku balas kau. akh- pipi aku' Gumam Sanzu, tangannya mengusap - usap pipi yang telah di pukul gadis tadi perh bukan main main hayunan tadi.
Meanwhile (y/n)
"Huf huf , selamat Allhamdullilah bersyukur masih hidup. Fuhh." Tangan (Y/n) membuka tombol pintu dan melangkah masuk rumah dengan kaki kanan. Ikut sunnah Nabi Muhammad SAW katanya.
"ASSALAMUALAIKUM YA AHLI SYURGA!"
"Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh, kau pergi mana lama sangat b-balik" Muncullah Hilman di sebalik pintu dapur matanya sembab bagaikan baru habis menangis.
YOU ARE READING
❁ཻུ۪Lorong ( H. Sanzu )
Фанфик"tengok ada tetamu sesat~" "hai cik adik manis cari apa kamu disini hmm?~" "CARI JODOH-" start - 21/12/22 end - ? 👁👁 Jika ada kesalahan tatabahasa sila komen yeah (◜ ◡ ◝)♡ Karya:1