Dapat tiket percuma..!!

290 17 5
                                    

Hello,saya Zieya.Saya minat sangat dengan satu kumpulan hiphop korea.Nama mereka ialah Bangtan Boys.Saya tahu pasal mereka masa saya layari internet.Saya suka tengok musik video,jadi saya pun layari YouTube.Sebelum ini memang saya tahu serba sedikit tentang kpop ini.Entah macam mana saya nampak video cadangan oleh web itu.Saya pun masuk walaupun masa itu saya tidak tahu siapa mereka ini.Pertama kali saya lihat musik video Boys in luv mereka dan orang yang paling dekat di hati masa itu ialah V.Masa itu pun bukan saya kenal mereka pun.Setelah itu saya pun cari maklumat tentang mereka.Sekarang saya sudah menjadi a.r.m.y.Army yang setia tahu.Ada satu pertandingan dalam laman web mereka.Siapa army yang setia dan tahu semua pasal mereka masuklah pertandingan ini.Hadiahnya bercuti pergi balik selama 3 hari di Seoul Korea Selatan bersama Bangtan Boys percuma.Untuk peminat luar negara sahaja,yang bertuah.Apalagi seronok tidak terhingga saya rasa.Tapi bila fikirkan balik tentu orang Amerika yang dapat atau orang banyak duit.Orang biasa macam saya ini,bertuah.Saya biasa biasa sahaja.Orang Malaysia yang biasa.Tapi kalau tak cuba mana tahu kan.Saya pun masuk pertandingan itu.Saya ikut semua cara2 untuk menang pertandingan itu.Harap2 saya menang.Sebulan kemudian satu surat berdaftarkan BigHit Ent. telah sampai kepada saya.Oh tidak adakah ini betul bukan cubaan!Saya pun membaca isi surat itu.Ya,saya dapat.Betulkah ini macam tak caya sahaja.Dalam surat itu,mereka sediakan tiket penerbangan pergi balik selama 3 hari.Jadual saya apabila saya datang nanti.Saya juga boleh membawa seorang kawan.Bagus tak lah rasa sunyi dan malu nanti.Saya mengajak sepupu paling rapat saya iaitu Zzati.Walaupun Zzati ni tak lah minat sangat kpop ni tapi apabila saya ajak dia mahu.Iyelah percuma pergi korea kan.Kami ni sama umur dan baru lepas habis sekolah menengah,orang kata eloklah masih cuti.Okay,esok saya dah nak pergi.Tak tahulah apa jadi nanti. Tungguuu...

.

.

.

.

Macammana la kehidupan saya disana nanti...ini cerita Bts fanfic saya yang pertama...maaf kalau tak seronok...kalau sudi bacalah dan komen...:-)




Satu hari dengan BTS..!Where stories live. Discover now