AMIR

5 0 0
                                    

Kapitel 1:
Amir sitter vid middagsbordet och blicken fastnar i tallriken tills hans pappa börjar prata.
-Hur går det egentligen med studierna Amir. Du fick bara B- på matteprovet och det kommer sannerligen inte räcka till en plats på Harvard, sa pappan och och satte armarna i kors. Amir tittade upp på honom men pappan stirrade bara på honom som om att han var ett hopplöst fall. Amir svalde och bet sig i läppen medans han reste sig upp och började ställa in sin tallrik i diskmaskinen.
När han var uppe i sitt rum så satte han sig vid sitt skrivbord, kollade sig omkring så att ingen skulle kunna vara i närheten, tog fram målarfärger, penslar i olika slag och en påbörjad tavla. När han målade så kunde hans fantasi bara flöda och han behövde inte leva i det liv han ville, han kunde helt enkelt vara vem som helst när han målade. Han hörde tunga fotsteg i trappan som kom närmare och närmare då han inser att det var någon som alldeles strax skulle öppna dörren. Åh Nej säg inte att det är pappa tänkte han och han rusade med att lägga undan röran han hållt på med. Amir tog snabbt fram datorn och låtsades som att han jobbade på sin text.

Dörren öppnades snabbt och hans pappa kom in med ett brev i handen. Han satte sig på den mjuka sängen med ett blått påslakan medans Amirs stressade ansikte långsamt riktade sig mot pappans.
-Vad är det? frågade Amir fundersamt även fast att han hade sett brevet i handen.
-Jag ville bara ge dig det här brevet som du har fått från posten, jag vet dock inte vem det kommer ifrån, sa pappan medans han gav Amir brevet och lämnade rummet.
Han lämnade dörren öppen som alla föräldrar gör om man glömmer att säga att de ska stänga dörren. detta är något som Amir kan störa sig på väldigt mycket men han låter inte ilskan ta över då han bestämmer sig för att öppna brevet. Han rynkade på näsan och började öppna brevet. Det var ett gult och tjockt papper som kändes lyxigt. På det gula pappret stod det AMIR på och på baksidan så stod det
"Hej Amir! du har blivit utvald av alla barn i landet att få åka på en resa med andra barn från Sverige i två hela veckor.
Här serverar vi varmkorv med bröd, fina lokaler att sova i och vi gör massor av roliga aktiviteter under sommaren med andra människor i din åldersgrupp (16-19)

Anmäl dig på campinglifelesson.se

-Vi ser fram emot att träffa dig Amir!
Bästa hälsningar Campinglife Lesson"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 02, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ingen titelWhere stories live. Discover now