يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم لما نفتح ملف القضية ونشوف في مصيبه اي تاني النهارده.
اهلا بيكم اعزائي القارئين في برنامج المحقق قضية النهارده فيها شيئ غريب لاكن هنبدء التحقيق بتقرير الطب الجنائي وهو: تم العثور علي كدمات اثر تعزيب وكسر في القصبه الهوائيه المجنيه عليه طبعا زي مجه في خيالك ان المجني عليه كان مخطوف ولاكن الي حصل عكس توقعاتكم نهائي القاتل كان شخص من اهل بيتو وهتتصدمو في الاخر لما تعرفو هو مين لاكن دلوقتي هننتقل ليوميات المجني عليه والاحداث هتبقا عبر لسان المجني عليه.
بيبدء الكلام ويقول واثق ان يومياتي هتقع تحت ايد اي حد بعد ما اموت ويا اما حقي هيتجاب او لا.
انا عايش356يوم في عزاب الموضوع بدء من لما امي طلبت مني اتجوز بنت خلتي وانا رفضت فضلت تهدد فيا اني لو خرجت عن طوعها ومعملتش الي هيا عوزاه اخرتي هتبقا علي اديها وبدأت الخناقات تزيد يوم عن التاني في نفس الموضوع وكل مره كنت برفض وكنت بلاقي قدام رفضي اقذر المعامله مره تمنع عني الاكل بالاسابيع ومره تجيب ناس يفضلو يضربو فيا وكنت كل مقولها بتعملي كده لي دنا ابنك الوحيد الي ملكيش غيرو تقولي انا ابني مات ومعنديش ولاد واخر يوم ليا اتوعدتلي بالقتل وطالما يومياتي وقعت تحت ايدك يبقا انا مت خلاص.
جبنا الام وحاولنا معاها عشان تعترف بأي حاجه كانت رفضه تتكلم وقبل تنفيز حكم القصاص قالت.
مش انا الي قتلتو اختي شغاله في الدجل والشعوذه وكانت عاوزن ابني بأي طريقه ولما رفضت قالتلي ابنك دمو عباره عن كنز ولو متجوزش بنتي هتزعلي عليه منكرش ان كل الي قال عليه في يومياتو حصل لاكن مش انا الي قتلتو هيا الي كانت بتتحكم فيا بسحرها.
وتم تنفيز حكم القصاص علي الاختين وبكده يبقا قضية النهارده اتقفلت بعد تحقيق لمده5شهور كاملان
أنت تقرأ
برنامج المحقق
Mystery / Thrillerبرنامج من وحي الخيال يتم فيه سرد احداث لقضايا لا تمث الواقع بصله ولاكن تمتلك وحي خيال المؤلف